melf #50
Well-Known Member
Wat een onzin zeg om je std as te vervangen voor een DR70...
Als je gewoon goed smeert er is er niks aan de hand. Wat een flauwekul allemaal.
"Ik heb 70cc dus met een andere krukas" blaat is dit.
Tuurlijk moet je geen DR70 op een krukas monteren die er al 10 a 20.000 km op heeft zitten. Maar op een relatief verse as is dat echt geen probleem.
weet je wat pas onzin is , wat je nu zegt , het gaat niet om de smering , maar alleen om het lagertje wat onderin je drijfstang zit , genaamd bigend lager , deze is van staal en staal spatterd veel makkelijker uit elkaar dan de zilver legering lagers die in een goeie krukas zitten , meer smering helpt maar weinig , en teveel smering loopt de scooter voor geen meter en krijg je een smeerbak van binnen.
en het volgende wat onzin is dat het aan de km's ligt wat de as heeft gedraaid ,ik heb al vaker gezegd dat ik vrij veel assen heb stuk zien gaan met 70cc @ std as die nog maar mischien 1000 km hadden gelopen , terwijl er assen heel bleven die wel 35.000 hadden gelopen , dus je kunt van het aantal km's geen ruk aan..
het is heel simpel , wil je verstandig doen en narigheid voorkomen zet je er een andere as in , wil je eigenwijs doen en eventueel er zelf achter komen dat het mischien toch niet kan moet je het gewoon proberen , heel simpel.
ik zet altijd een andere as erin , en zo duur hoeft dat niet te zijn (zeker niet in verhouding tot wat het KAN gaan kosten als het wel stuk gaat) , en ik heb nooit problemen gehad met het drraaiende gedeelte van al die scooters en dat werd altijd gewaardeerd dat deze mensen zonder problemen hebben rondgereden , als ik de boel had laten stuk lopen was het anders geweest..
kortom , beter goed dan op de gok..
voorkomen is nog altijd beter dan genezen IMO...
mja , verdere loze discussies lijken mij overbodig , de Topicstarter en eventuele anderen moeten uiteindelijk zelf beslissen wat ze doen...