wat moet ik erop zetten??

Wat een onzin zeg om je std as te vervangen voor een DR70...

Als je gewoon goed smeert er is er niks aan de hand. Wat een flauwekul allemaal.

"Ik heb 70cc dus met een andere krukas" blaat is dit.

Tuurlijk moet je geen DR70 op een krukas monteren die er al 10 a 20.000 km op heeft zitten. Maar op een relatief verse as is dat echt geen probleem.

weet je wat pas onzin is , wat je nu zegt , het gaat niet om de smering , maar alleen om het lagertje wat onderin je drijfstang zit , genaamd bigend lager , deze is van staal en staal spatterd veel makkelijker uit elkaar dan de zilver legering lagers die in een goeie krukas zitten , meer smering helpt maar weinig , en teveel smering loopt de scooter voor geen meter en krijg je een smeerbak van binnen.

en het volgende wat onzin is dat het aan de km's ligt wat de as heeft gedraaid ,ik heb al vaker gezegd dat ik vrij veel assen heb stuk zien gaan met 70cc @ std as die nog maar mischien 1000 km hadden gelopen , terwijl er assen heel bleven die wel 35.000 hadden gelopen , dus je kunt van het aantal km's geen ruk aan..

het is heel simpel , wil je verstandig doen en narigheid voorkomen zet je er een andere as in , wil je eigenwijs doen en eventueel er zelf achter komen dat het mischien toch niet kan moet je het gewoon proberen , heel simpel.

ik zet altijd een andere as erin , en zo duur hoeft dat niet te zijn (zeker niet in verhouding tot wat het KAN gaan kosten als het wel stuk gaat) , en ik heb nooit problemen gehad met het drraaiende gedeelte van al die scooters en dat werd altijd gewaardeerd dat deze mensen zonder problemen hebben rondgereden , als ik de boel had laten stuk lopen was het anders geweest..

kortom , beter goed dan op de gok..

voorkomen is nog altijd beter dan genezen IMO...

mja , verdere loze discussies lijken mij overbodig , de Topicstarter en eventuele anderen moeten uiteindelijk zelf beslissen wat ze doen...
 
weet je wat pas onzin is , wat je nu zegt , het gaat niet om de smering , maar alleen om het lagertje wat onderin je drijfstang zit , genaamd bigend lager ,

en het volgende wat onzin is dat het aan de km's ligt wat de as heeft gedraaid

Dat "lagertje wat onderin je drijfstang zit" Blijft prima heel als je de boel goed afstelt en een klein scheutje meer olie in de tank gooit. Vaak gaan mensen te licht in rollen waardoor je een onodige belasting krijgt op al je lagers. (Bigend,Smallend,Krukuas lagers etc.)

Een DR 70 draait zowat niet meer toeren als een gewone std 50cc. erg veel meer belasting zit er niet.

Tuurlijk maakt het wel uit hoeveel KM's een as gedraaid heeft...
een as van 20.000 km heeft al behoorlijk wat te verduren gehad. Ik zou daar niet zo graag een 70cctje op gooien.
 
Als je er goed mee omgaat kan het geen kwaad...

Ik had een minarelli blok waar al 35.000 km een std. krukas inzat.
Hier heeft een DR70 opgezeten en daarna nog een EVO! Een EVO ja. :+

Verder uit ervaring merk ik dat het makkelijk kan. (ook vroeger met scooters van vrienden etc.) Mits je er goed mee omgaat.
Maar dat moet je met een dure krukas ook.

Echter, als je toch de keus hebt, waarom dan niet gelijk een nieuw power one asje erin? Dan zit je zoiezo op safe. ;)
 
Dat "lagertje wat onderin je drijfstang zit" Blijft prima heel als je de boel goed afstelt en een klein scheutje meer olie in de tank gooit. Vaak gaan mensen te licht in rollen waardoor je een onodige belasting krijgt op al je lagers. (Bigend,Smallend,Krukuas lagers etc.)

Een DR 70 draait zowat niet meer toeren als een gewone std 50cc. erg veel meer belasting zit er niet.

Tuurlijk maakt het wel uit hoeveel KM's een as gedraaid heeft...
een as van 20.000 km heeft al behoorlijk wat te verduren gehad. Ik zou daar niet zo graag een 70cctje op gooien.

zoals ik al zei ,ik heb er tig kapot zien gaan op assen van ongeveer 1000km oud , dus aan de km's ligt het echt niet..

vergeet je niet 1 ding? of eigenlijk 2 ?

een 70cc is in diameter een stuk groter , dus de krachten die op de drijfstang komen zijn dan al meer dan een 50cc , komt nog bij dat een dr70 een kop heeft die in verhouding hoger op druk staat ,al met al stukken meer compressie , ofwel veel meer krachten op de drijfstang , en een dr70 zal toch echt wel iets meer toeren draaien met de juiste setup dan een std cilinder , ook al zou het maar 1000 a 1500 meer zijn..

maargoed , ik hoop dat jij er veel geluk mee hebt , maar het is niet terecht om daar anderen de mist mee in te laten gaan..

er zijn zoveel dingen die zomaar kunnen en vaak goed gaan , door rood licht heen rijden bijvoorbeeld ,maar eens komt een dag dat het wel mis is , en dat kun je voorkomen... net als bij het krukasje ;)

maargoed , ik wil er geen woorden meer aan vuil maken..
 
Heey das gelul van pas na de 20000 km!!
Ik heb net een nieuwe dr70 rpm eronder gezet reed ong in 5 dagen 70 kilometer en toen was me krukas kaput! dus gwn beter een race krukas zoals ik nu van doppler heb. En dan heb je toch weer 1 of 2 pk meer:winner: en heb je geen problemen zoals ik had:henko: want me variateur is er ook door overleden8P

Laterss
 
Is bullshit natuurlijk... het kan IETS aan je vermogen doen, omdat de cater inhoud veranderd, maar nooit 1 a 2pk. Ook dat je krukas kapot loopt kan gewoon komen door wat er mee gebeurt is, hoeveel onderhoud hij gehad heeft en of je goede olie gebruikt. Mijn ervaring is dat het meestal gewoon goed gaat.
 
Nou er is echt wel een verschil tussen een volle wangen krukas en ''halve'' wangen hoor!:)

Ja dat weet ik ook wel maar het gaat om de manier waarop BerBer het zei, en 1-2pk is wel heel overdreven he.. Zeker op een straat scooter die net de 8-10pk haalt ofzo..
 
Back
Top