wat moet ik erop zetten??

bart-hoogland

Well-Known Member
ik wil mijn yamaha aerox ongeveer 100 laten lopen
ik dacht er aan om er dit op te zetten:

giannelli reverse uitlaat
malossi sport 70 cc cilinder
en een 25 mm carb

wat raden jullie me aan en haal ik met deze setup de 100

groeten bart
 
Advertisement - register to remove this

beetje rare setup...

beter neem je een DR70 , een gianelli shot , een 17,5mm carburateur , carbon of teflon membraanplaten , en een andere vertanding.

reverse is geen leuke 70cc uitlaat , malossi sport is niks meer dan dr en 25mm is VEEL te groot , en bovendien ben je dan een ander spruitstuk nodig en kun je het std filter niet gebruiken.
 
ik weet nog niet zo veel van tunen enzo dus wat is een dr70 en haal ik met die setup van jouw de 100?? en welke vertanding moet ik dan doen het is tog de eindoverbrenging??
en wat doet hpi,3 segmets koppeling,lichtere rolletjes,race krukas,powerbox,powerfilter
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
en wat is het verschil tussen deze membranen malossi hyperreed v12 en malossi hyperreed v14???
groeten bart
 
Last edited:
ik weet nog niet zo veel van tunen enzo dus wat is een dr70 en haal ik met die setup van jouw de 100?? en welke vertanding moet ik dan doen het is tog de eindoverbrenging??
en wat doet hpi,3 segmets koppeling,lichtere rolletjes,race krukas,powerbox,powerfilter
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
en wat is het verschil tussen deze membranen malossi hyperreed v12 en malossi hyperreed v14???
groeten bart

kerel 1 tip:
ga eerst eens wat kennis opdoen van scooters voordat je eraan begint :)

je weet nog helemaal NIETS over scooters..
je kent totaal geen namen..
je kunt waarschijnlijk totaal niet afstellen..
en je kunt waarschijnlijk niet eens goed rijden..

dus aan een snelle scooter beginnen is niet echt een slim plan volgens mij :)
tenzij je heeeel veeeel geld kwijt wil zijn.. dan zou ik het zeker doen
 
lekker aardig ben jij:(
ik weet er van alles van en ik kan best rijden en ik kan afstellen ik weet alleen nie hoe die cil heet en wat al die dingen doen meeste weet ik wel maar nie zeker
ik wil alleen weten wat ik het best kan doen voordat ik er geld aan besteed
 
als je nog praat over "haal ik de 100 wel" zegt dat voor mij genoeg :)
ook over je kennis.

als je kan afstellen kun je ook weten waar je ongeveer moet beginnen met afstellen toch?
 
oftewel weet je er dus bijna niks vanaf :)

hpi heb je geen zak aan, aangezien dit voor een straatsetup imo totaal nutteloos is..
Ik zou gewoon eerst ervaring op doen..
Wil je dit niet dan zou ik gewoon een DR70 met gianelli shot of yasuni R, 17,5mm erop zetten...
 
dr 70
sito+ (onbegrends en valt niet op)
std carbu (optrek wel belabberd :p)
malossi multivar
polini 2g koppeling
laatste 2 occasie gekocht vr samen 50€

duz totaal sommetje van een goeie 250-300€ eraan uitgegeven ..
rij nu ongeveer 103 (115 op de teller, duz afwijking afgeteld)
een terugloop is echt niet nodig onder een aerox vr de 100 te halen hoor :) en sito+ valt totaal niet op ...
 
hoe kun je in godsnaam de afwijking berekenen van je teller?
aangezien niet elke teller 'tzelfde afwijkt?

Ik zou eerder deze setup doen:

DR70 RPM
Sito+
standaard carb
powerone vario
standaard koppeling

Heb je wat meer te besteden en wil je een iets leukere setup:

Dr70 RPM
17.5mm carb
Gianelli shot / Yasuni R
powerone vario
standaard koppeling, anders hebo verstelbaar oid
 
hoe kun je in godsnaam de afwijking berekenen van je teller?
aangezien niet elke teller 'tzelfde afwijkt?

't was gwn bedoelt om hem een idee te geven wat ik haal met deze setup ;)
door verschillende keren op de bank gezet te hebben, voorbij van die flikken plakaten te rijden, en naast een auto ..
dan kom in ONGEVEER tot de conclusie dat hij zoveel afwijkt ;) :)
 
Last edited:
Krukas hoef je voor een DR echt niet te vervangen.
Een DR RPM is ook niks speciaals ik heb er meerdere voor mensen afgesteld en eigenlijk nooit een beter resultaat gehaald dan met een gewone DR, weggegooid geld dus.

De malossi sport die je hebt is gewoon een goed cilindertje, lopen net zo lekker als een DR alleen is die van malossi dus wat duurder door zijn naam.

Het enige wat ik zou doen als ik jou was is je 25mm carb omruilen voor een 17.5 exemplaar en dan lekker gaan afstellen.

Ik had op mijn Runner een DR70, 17,5 en een reverse en dat ding trok als de ziekte (wheelies zijn geen probleem) en liep 120 op de teller. Mijn schoonbroer rijdt met een Mallosi sport, 17,5 en Yasuni R en ook die trekt zeer goed, top is wat lager 90 op de teller momenteel en dat komt waarschijnlijk door een korte (ac) vertanding, maar die heb jij niet.

Ga dus gewoon aan de gang met afstellen met een 17,5 ipv die 25 en je scooter loopt echt lekker binnen de korste keren.

Wat richtlijnen kwa afstelling:
-Sproeier 85/90 (buisje luchtfilter eruit)
-Rollen ergens rond de 4 gr (varioring eruit)
-Rode drukveer van malossi
-Trekveren maakt niet uit welk merk als ze maar strakker zijn als origineel (omega chroom zijn hele fijne)
 
Tis dikke onzin zelfs wat je zegt.
Als jouw as gewoon in orde is en je lagers ook dan kan je daar zonder problemen mee rijden.

Ik ga niet alleen uit van mijn eigen scooter, maar ook de vele scooters die bij ons op de testbank al voorbij gekomen zijn. Vaak zat zie ik mensen met MHR Replica en een std. as die met 9-12 pk de deur uit gaan zonder ooit problemen te hebben.

Ik ken iemand die draait 13k op een standaard as en die houdt het ook al 2 jaar. Gewoon een kwestie van juist onderhoud en op tijd ingrijpen als je rare dingen hoort/merkt.
 
Tis dikke onzin zelfs wat je zegt.
Als jouw as gewoon in orde is en je lagers ook dan kan je daar zonder problemen mee rijden.

Ik ga niet alleen uit van mijn eigen scooter, maar ook de vele scooters die bij ons op de testbank al voorbij gekomen zijn. Vaak zat zie ik mensen met MHR Replica en een std. as die met 9-12 pk de deur uit gaan zonder ooit problemen te hebben.

Ik ken iemand die draait 13k op een standaard as en die houdt het ook al 2 jaar. Gewoon een kwestie van juist onderhoud en op tijd ingrijpen als je rare dingen hoort/merkt.

dan moet je dat eens vertellen aan alle klanten van wie ik de krukas al heb vervangen doordat het toch net niet ging met 70cc...

dat JIJ heel toevallig nog nooit je krukas kapot hebt gehad is gewoon geluk hebben , heel simpel...


een std krukas heeft een stalen bigendlager , deze is is zeer gevoelig icm een 70cc..

onderhoudt heeft er overigens weinig mee te maken..

jij kent mensen die de boel heel houden met std as , geluk hebben dus..

ik ken ze ook wel , is puur geluk , maar nogmaals ik ken er ook (veel te) veel die met de std as wel op de koffie kwamen..

mja , ik ken er ook zat die achter de gokkast gaan staan , 9 van de 10 keer krijgen ze niks , heel soms winnen ze wat ;)
 
Melf als je het zo zegt geef ik je gelijk.

Maar imo is een std. as die in orde is goed zat om op een DR mee te kunnen rijden.
 
krukas lijkt me zoiezo wel verstandig om te vervangen
soms heb je geluk en soms niet
ik rijd nu ook met een stnd as , afkloppen hij houd het NU nog wel
maar kan zomaar zijn dat tie morgen naar de kloten is
maar ontopic :
tog beter DR70 , gianelli shot of yas r , en 17,5mm carburateur
reed hier ook mee op me zip , en reed als een gek
 
Wat een onzin zeg om je std as te vervangen voor een DR70...

Als je gewoon goed smeert er is er niks aan de hand. Wat een flauwekul allemaal.

"Ik heb 70cc dus met een andere krukas" blaat is dit.

Tuurlijk moet je geen DR70 op een krukas monteren die er al 10 a 20.000 km op heeft zitten. Maar op een relatief verse as is dat echt geen probleem.
 
Back
Top