Wat moet ik allemaal vervangen bij 70cc?

symjet13

www.furious-scooting.nl
goede morgen
ik wil een cilinderkitje halen tot ongeveer 120 euro. welke is ongeveer het beste om mee te beginnen ?ik heb er 3 gezien :

Top Performances 70 cc AC
Stage 6 Pro 70 cc. luchtgekoelde cilinderkit.Made by Athena.
Malossi 70cc gietijzeren Sport

en ik wil dat me scooter het ook gewoon blijft doen ?(dat je niet telkens alles hoeft te vervangen )
maar mijn vraag is wat moet ik er nog meer op zetten bij een 70 cc...?
Moet ik andere carb of ???
IK zou het niej weten wat nog meer en hoe of wat ?
dus iemand tips over welke cilinder en wat er nog meer bij moet ?
IK ben dus ZWAAR NOOB :S

alvast bedankt Lesley
 
Advertisement - register to remove this

Nou kijk. Het probleem zal natuurlijk blijven dat je met een 70cc vaker dingen moet vervangen. Omdat alles gewoon sneller slijt.
Het is ook vaak zo dat je je scooter niet meer elektrisch kan starten.

Als je een 70cc neemt is het de beste optie om ook je uitlaat te veranderen, en natuurlijk je begrenzingen uit je scooter te halen ( varioring ).
Het hangt puur van jou af of je je carbarateur wilt veranderen of niet.
Je kunt een 17.5mm nemen ( zou ik doen ), dan slurpt je scooter wel wat meer benzine, maar heeft hij ook wat meer vermogen. Je kunt ook gewoon je 12mm houden, maar dan moet er wel een grotere sproeier in.
Als je wat wilt veranderen aan je trekkracht kun je ook je drukveer veranderen.

Malossi sport is een leuk cilindertje om mee te beginnen :) !
 
begrenzingen zijn er uit ik hoef nog niet het maximale vermogen eruit te halen omdat ik niej veel geld heb qua extra onderdelen dus wil ik ook weten of je met stnd uitlaat ken blijven rijden ? of het slecht is voor je cilinder , en moet ik ook andere vario of zow nemen ???
 
Opzich kun je best rijden met een originele uitlaat, wel je prop eruit halen.
Je kunt ook gewoon met originele vario enal rijden hoor.
Het licht puur aan Hoe hard wil ik. en Hoeveel geld heb ik ervoor over :)
Afstellen moet gewoon lukken
 
symjet13 said:
begrenzingen zijn er uit ik hoef nog niet het maximale vermogen eruit te halen omdat ik niej veel geld heb qua extra onderdelen dus wil ik ook weten of je met stnd uitlaat ken blijven rijden ? of het slecht is voor je cilinder , en moet ik ook andere vario of zow nemen ???

Jongens jongens, als je nog met je standaard uitlaat rijdt, kan je beter eerst een snellere uitlaat pakken.... Met alleen een 70CC cilinder en std uitlaat maakt weining verschil, je kan beter voor een andere uitlaat (gianelli shot) gaan, en later voor een 70CC cilinder gaan...
 
Als ik het goed begrijp is je scooter nu alleen onbegrensd? Als je weinig te besteden hebt kun je denk ik beter eerst met een andere uitlaat gaan rijden en daarna misschien pas gaan denken over een 70cc. Een 70cc met standaard uitlaat maakt niet zo heel veel verschil... Maar ok, je moet het zelf weten natuurlijk.
Als je toch een 70cc koopt hoef je niet zo heel veel dingen te veranderen om het te laten draaien. Wil je het goed laten draaien zul je toch moeten denken aan andere carb/uitlaat etc. En zoals al eerder gezegd, slijtage neemt toe en benzineverbruik evenzo.
 
ik zou die stage 6 70cc pakken
een 17.5 carb.
en een andere uitlaat natuurlijk
die dingen zou ik zeer zeker al pakken en dan als het aan mij lag nog een malossi multivar en een malossi fly clutch en dan ben je toch al redelijk opweg
 
jongens hij zegt toch dat hij nietveel te besteden heeft :? als je dan toch een 70cc wil moet je voor de dr70 gaan, icm std uitlaat geeft je dat een leuke trekkracht.. je ori krukas kan er btw gewoon in blijven, maar je moet wel een extra dopje olie bij in je tank gooien dan, miss mag je drukveer iets sterker en je rollen iets lichter maar dat is allemaal testwerk. grotere carb is trouwens niet nodig met een dr70, wel je sproeier vergroten, hoe groot die moet zijn kan je zien aan de hand van je bougie kleur, die moet koffie met melk bruin zijn.
 
Van die drie zou ik de stage6 nemen, is niet duur maar is wel de snelste van de 3.
Maar als je iets slijtvaster wil hebben zou ik voor DR70 gaan, zo goed al zelfde vermogen en kwaliteit als malossi sport alleen voor een zachtere prijs.
 
Simke said:
Malossi sport is toch wel wat beter dan een dr!, maar aangezien je toch niet zo hard wilt kun je netzogoed een dr halen.

Ik weet niet wat jij beter een aan Malossi Sport 70cc gietijzer vind dan de DR versie. De DR versie is zelfs beter getimed dan het Malossi exemplaar. Malossi heeft een prijskaartje van de cilinder en daar tellen ze het prijs kaart van het Malossi teken nog eens bij op :rolleyes:
 
Ik zou lekekr voor de dr70 gaan. Niet duur maar wel een leuk cilindertje. EN je kan gewoon met een standaard clinder rijden. Geeft opzich wel leuk resultaat maar je krijgt natuulijk een veel beter resultaat als je een snellere uitlaat koopt. En drukveer en rollen enzo is gewoon testen en kan je dus het beste iemand zoeken die die spullen al heeft liggen en dus misschien ff kan testen voor je of dat je die spullen even leent. Want vergis je niet dat afstellen ook nog best wel geld kan gaan kosten als je telkens maar moet gokken.
 
Back
Top