RobertD said:Geen vrienden die er verstand van hebben?
Door dealer laten doen is over het algemeen knettersduur
psycho said:Hey mensen....
Aangezien ik een runner heb gekocht die kut is afgesteld, wil ik dit laten doen.
Zelf begin ik er niet aan, aangezien ik m dan beter meteen kan slopen....
Dus wat kost het gemiddeld om een scooter af te laten stellen ???
-Sproeier + carb. afstelling
-Rollers
-Drukveer
-Trekveertjes...
En hoe stellen ze m af ?
Ik wil m het liefst op trekkracht afgesteld hebben....
Ook moeten de voet en koppakking vervangen worden(laat t in 1 x doen)...
Ik weet dat elke zaak een andere prijs heeft, maar een schatting lukt wel toch???
Thx alvast
Exteem_Malaguti said:Koopmans ongeveer 150 euro testbank afgesteld, dat is veel geld maar beter kan dan niet. Maar denk dat die van jou bijna orgineel is of nie zo ja zou ik hem niet testbank late afstelle.
RobertD said:Inderdaad
Je kunt het beter eerst zelf proberen want de dingen die jij wilt gaan doen zijn makkelijk te leren, en aangezien je geen vrienden hebt met scooter-verstand zou ik ervoor kiezen zelf doen dan ipv naar dealer brengen.
Zoals Sibo al zei 80-100 euro, jammer van je geld
Wij rekenen voor dat allemaal meestal rond de 100 120 euro incl kop voet pakking koelvloeistof rollertjes drukveer trekveren carterboutjespsycho said:Hey mensen....
Aangezien ik een runner heb gekocht die kut is afgesteld, wil ik dit laten doen.
Zelf begin ik er niet aan, aangezien ik m dan beter meteen kan slopen....
Dus wat kost het gemiddeld om een scooter af te laten stellen ???
-Sproeier + carb. afstelling
-Rollers
-Drukveer
-Trekveertjes...
En hoe stellen ze m af ?
Ik wil m het liefst op trekkracht afgesteld hebben....
Ook moeten de voet en koppakking vervangen worden(laat t in 1 x doen)...
Ik weet dat elke zaak een andere prijs heeft, maar een schatting lukt wel toch???
Thx alvast
melf #50 said:ik had altijd gewoon een aantal drukveren , trekveren een een heleboel rollen liggen om een scooter af te stellen , maar je moet bij afstellen ook niet alleen denken aan even veren en rollen erin en klaar. er komt meer bij kijken vaak , bijv. v-snaar kan versleten zijn oid , wie weet wat ze tegenkomen als de cilinder eraf komt etc..
het is uiteraard wel wat prijzig om te laten doen bij een dealer , maar ik snap niet dat er hier mensen zijn (en daarmee ben ik het ook eens met Tinne) die aanraden om het zelf te doen terwijl TS al aangeeft dat ie er niks vanaf weet , en dan moet je er ook nog vanuit gaan dat hij geen goeie gereedschappen heeft om de vario en koppeling los te pakken etc..
ik denk dat als je het zelf wil doen dat je dan mischien uiteindelijk juist duurder uit bent na aanschaf van gereedschap en afstelspullen
en komt bij dat als er wat mis mocht zijn na reparatie dat je er terug mee kunt gaan....
psycho said:Idd...
Ik weet dus niets van afstellen, weleens geprobeerd maar nooit goed gekomen.
Dan maar laten doen...
De gereedschappen heb ik over t algemeen wel, en anders improviseren we wat.
Maar ik heb liever dat hun m afstellen, dan dat ik dalijk een vastloper heb of iets, door een fout.
Doen hun t fout, dan kan ik terug.
Maar zoals ik eerder zei, hun hebben zelf ook 2 sprinters, dus afstellen zal wel lukken.....
Jammer genoeg heb je hier nergens een testbank, anders had ik m daarheen gebracht.
psycho said:Misschien ff offtopic...
Maar met wat is een Gilardoni te vergelijken???
Ik heb meerdere keren Poline Evo gehoord....
Klopt dit ???
Trekt dit lekker op(hoppen ofzo), en welke snelheid is er ongeveer uit te halen(altijd leuk), al gaat het me meer om koppel.....
melf #50 said:is niet echt met evo te vergelijken hoor , je moet een klein stapje lager denken dan evo ,ik denk dat het nivea van gila70 ongeveer op Manston replica niveau ligt..
mja , jij rijd met std uitlaat , dit geeft veel koppel op laag toeren , het zal iig niet zo snel lopen als met een andere pijp uiteraard.
Rene. said:maar k denk dat als die redelijk goed staat afgesteld door de dealer , wel een km of 90/100 ong. kan halen met je STD. uitlaat