Wat kost afstellen gemiddeld... ???

psycho

Well-Known Member
Hey mensen....


Aangezien ik een runner heb gekocht die kut is afgesteld, wil ik dit laten doen.
Zelf begin ik er niet aan, aangezien ik m dan beter meteen kan slopen....

Dus wat kost het gemiddeld om een scooter af te laten stellen ???
-Sproeier + carb. afstelling
-Rollers
-Drukveer
-Trekveertjes...

En hoe stellen ze m af ?
Ik wil m het liefst op trekkracht afgesteld hebben....

Ook moeten de voet en koppakking vervangen worden(laat t in 1 x doen)...

Ik weet dat elke zaak een andere prijs heeft, maar een schatting lukt wel toch???


Thx alvast
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad

Je kunt het beter eerst zelf proberen want de dingen die jij wilt gaan doen zijn makkelijk te leren, en aangezien je geen vrienden hebt met scooter-verstand zou ik ervoor kiezen zelf doen dan ipv naar dealer brengen.

Zoals Sibo al zei 80-100 euro, jammer van je geld :rolleyes:
 
psycho said:
Hey mensen....


Aangezien ik een runner heb gekocht die kut is afgesteld, wil ik dit laten doen.
Zelf begin ik er niet aan, aangezien ik m dan beter meteen kan slopen....

Dus wat kost het gemiddeld om een scooter af te laten stellen ???
-Sproeier + carb. afstelling
-Rollers
-Drukveer
-Trekveertjes...

En hoe stellen ze m af ?
Ik wil m het liefst op trekkracht afgesteld hebben....

Ook moeten de voet en koppakking vervangen worden(laat t in 1 x doen)...

Ik weet dat elke zaak een andere prijs heeft, maar een schatting lukt wel toch???


Thx alvast



materiaal :

Drukveren al ong. 10,- per stuk gemiddeld.
Rollen 6,95 de doosje "POLINI" kijk je kan ook malossi rollen nemen maar deze polini rollers ziin gewoon goedkoper, weet je het goede gewicht kan je ze e.v.t later malossi rollen kopen.
Betreft die sproeiers die waren volgens mij 2,00 de stuk.
Trekveren set 18,95 "DELTA zwart"

:)
 
Exteem_Malaguti said:
Koopmans ongeveer 150 euro testbank afgesteld, dat is veel geld maar beter kan dan niet. Maar denk dat die van jou bijna orgineel is of nie zo ja zou ik hem niet testbank late afstelle.


Setup is:

-Gilardoni 70cc
-21mm Dell
-Polini vario
-std koppeling
-std uitlaat(met snelle bocht, ivm met motorjood die hier iedereen kent)


Ik wou m ook best wel zelf afstellen, maar gaat meestal fout, dus wil t maar meteen goed hebben....
 
RobertD said:
Inderdaad

Je kunt het beter eerst zelf proberen want de dingen die jij wilt gaan doen zijn makkelijk te leren, en aangezien je geen vrienden hebt met scooter-verstand zou ik ervoor kiezen zelf doen dan ipv naar dealer brengen.

Zoals Sibo al zei 80-100 euro, jammer van je geld :rolleyes:

Gast,

Hij heeft zelf aan dat hij er niets vanaf snapt. Dan laat je hem het helemaal zelf doen? zelfs niet met mensen erbij die het wel weten. Laat je hem zonder dat hij het weer kloten aan een LC cilindertje. Zelf zonder momentsleutel zn cilinder moervast laat zetten, of te los.

Afstellen van vario ed, zou je als je tijd hebt en geld best zelf kunnen doen, hij heeft er geen verstand van, dus moet hij dan maar 10 setjes rolletjes, trekveertjes & drukveren kopen ofzo? Nogmaals hij kent ook niemand die er wel verstand van heeft......

Dus gewoon laten afstellen, zoals hij zelf aangeeft.
Anders denk ik dat er volgende week veel posts staan van hoe doe ik dit of dat. Of je moet veeeeeeeeeel gaan lezen op dit forum.
 
psycho said:
Hey mensen....


Aangezien ik een runner heb gekocht die kut is afgesteld, wil ik dit laten doen.
Zelf begin ik er niet aan, aangezien ik m dan beter meteen kan slopen....

Dus wat kost het gemiddeld om een scooter af te laten stellen ???
-Sproeier + carb. afstelling
-Rollers
-Drukveer
-Trekveertjes...

En hoe stellen ze m af ?
Ik wil m het liefst op trekkracht afgesteld hebben....

Ook moeten de voet en koppakking vervangen worden(laat t in 1 x doen)...

Ik weet dat elke zaak een andere prijs heeft, maar een schatting lukt wel toch???


Thx alvast
Wij rekenen voor dat allemaal meestal rond de 100 120 euro incl kop voet pakking koelvloeistof rollertjes drukveer trekveren carterboutjes
 
Hij word vandaag tussen 9 en 12 opgehaald.
Ik laat het wel doen....

Het voordeel daar is, dat ze zelf test-setjes hebben.
En als ze niet goed zijn, dan proberen ze een andere....
Je betaald dus alleen de goede.

Ik meld ze gewoon dat ik tot 80 euro wil gaan, en als t hoger is dat ze me moeten bellen, met het juiste bedrag.

Het bedrijf heeft zelf ook 2 race-scooters, dus neem aan dat ze wel weten hoe t moet ;)
 
ik had altijd gewoon een aantal drukveren , trekveren een een heleboel rollen liggen om een scooter af te stellen , maar je moet bij afstellen ook niet alleen denken aan even veren en rollen erin en klaar. er komt meer bij kijken vaak , bijv. v-snaar kan versleten zijn oid , wie weet wat ze tegenkomen als de cilinder eraf komt etc..

het is uiteraard wel wat prijzig om te laten doen bij een dealer , maar ik snap niet dat er hier mensen zijn (en daarmee ben ik het ook eens met Tinne) die aanraden om het zelf te doen terwijl TS al aangeeft dat ie er niks vanaf weet , en dan moet je er ook nog vanuit gaan dat hij geen goeie gereedschappen heeft om de vario en koppeling los te pakken etc..

ik denk dat als je het zelf wil doen dat je dan mischien uiteindelijk juist duurder uit bent na aanschaf van gereedschap en afstelspullen ;)
en komt bij dat als er wat mis mocht zijn na reparatie dat je er terug mee kunt gaan....
 
melf #50 said:
ik had altijd gewoon een aantal drukveren , trekveren een een heleboel rollen liggen om een scooter af te stellen , maar je moet bij afstellen ook niet alleen denken aan even veren en rollen erin en klaar. er komt meer bij kijken vaak , bijv. v-snaar kan versleten zijn oid , wie weet wat ze tegenkomen als de cilinder eraf komt etc..

het is uiteraard wel wat prijzig om te laten doen bij een dealer , maar ik snap niet dat er hier mensen zijn (en daarmee ben ik het ook eens met Tinne) die aanraden om het zelf te doen terwijl TS al aangeeft dat ie er niks vanaf weet , en dan moet je er ook nog vanuit gaan dat hij geen goeie gereedschappen heeft om de vario en koppeling los te pakken etc..

ik denk dat als je het zelf wil doen dat je dan mischien uiteindelijk juist duurder uit bent na aanschaf van gereedschap en afstelspullen ;)
en komt bij dat als er wat mis mocht zijn na reparatie dat je er terug mee kunt gaan....

Idd...
Ik weet dus niets van afstellen, weleens geprobeerd maar nooit goed gekomen.
Dan maar laten doen...
De gereedschappen heb ik over t algemeen wel, en anders improviseren we wat.
Maar ik heb liever dat hun m afstellen, dan dat ik dalijk een vastloper heb of iets, door een fout.

Doen hun t fout, dan kan ik terug.
Maar zoals ik eerder zei, hun hebben zelf ook 2 sprinters, dus afstellen zal wel lukken.....
Jammer genoeg heb je hier nergens een testbank, anders had ik m daarheen gebracht.
 
psycho said:
Idd...
Ik weet dus niets van afstellen, weleens geprobeerd maar nooit goed gekomen.
Dan maar laten doen...
De gereedschappen heb ik over t algemeen wel, en anders improviseren we wat.
Maar ik heb liever dat hun m afstellen, dan dat ik dalijk een vastloper heb of iets, door een fout.

Doen hun t fout, dan kan ik terug.
Maar zoals ik eerder zei, hun hebben zelf ook 2 sprinters, dus afstellen zal wel lukken.....
Jammer genoeg heb je hier nergens een testbank, anders had ik m daarheen gebracht.

mja , een beetje monteur kan prima afstellen zonder testbank
 
Misschien ff offtopic...

Maar met wat is een Gilardoni te vergelijken???
Ik heb meerdere keren Poline Evo gehoord....

Klopt dit ???
Trekt dit lekker op(hoppen ofzo), en welke snelheid is er ongeveer uit te halen(altijd leuk), al gaat het me meer om koppel.....
 
is niet echt met evo te vergelijken hoor , je moet een klein stapje lager denken dan evo ,ik denk dat het nivea van gila70 ongeveer op Manston replica niveau ligt..

mja , jij rijd met std uitlaat , dit geeft veel koppel op laag toeren , het zal iig niet zo snel lopen als met een andere pijp uiteraard.
 
psycho said:
Misschien ff offtopic...

Maar met wat is een Gilardoni te vergelijken???
Ik heb meerdere keren Poline Evo gehoord....

Klopt dit ???
Trekt dit lekker op(hoppen ofzo), en welke snelheid is er ongeveer uit te halen(altijd leuk), al gaat het me meer om koppel.....



En dat Hoppen kan je maar beter nu vergeten :) aangezien dit alleen maar spelen is met je gashendel en dat je koppling steeds maar aangrijpt, gas los , aangrijpt , gas los...
met als gevolg dat dit slechts is voor je spullen "heb ik gehoord"
mij lijkt het iig niet goed voor je koppelingsegmenten.

betreft je snelheid is niet te zeggen dat weet niemand, dit moet echt getest worden by het afstellen zelf :)
maar k denk dat als die redelijk goed staat afgesteld door de dealer , wel een km of 90/100 ong. kan halen met je STD. uitlaat
 
melf #50 said:
is niet echt met evo te vergelijken hoor , je moet een klein stapje lager denken dan evo ,ik denk dat het nivea van gila70 ongeveer op Manston replica niveau ligt..

mja , jij rijd met std uitlaat , dit geeft veel koppel op laag toeren , het zal iig niet zo snel lopen als met een andere pijp uiteraard.

Ach koppel vind ik een stuk belangrijker.....
Snelheid is leuk, maar met 90/100 kom ik ook ergens ;)
En die std. uitlaat hou ik, omdat ze hier nooit iemand pakken met std uitlaat.
Altijd pakken ze die snelle pijpjes :)

Rene. said:
maar k denk dat als die redelijk goed staat afgesteld door de dealer , wel een km of 90/100 ong. kan halen met je STD. uitlaat

Die snelheid kan ik wel mee leven, als die maar lekker optrekt(zonder dipjes)...
En is die 90/100 teller of diggi ???
 
Back
Top