wat kan mijn krukas aan?

welke cilinder zou jij kiezen voor een minarelli horzontaal, met std krukas+lagers

  • polini 70 gietijzer

    Votes: 7 9.0%
  • malossi sport

    Votes: 3 3.8%
  • polini 50cc snel

    Votes: 3 3.8%
  • malossi 50cc snel

    Votes: 3 3.8%
  • DR 70

    Votes: 32 41.0%
  • Topracing 70cc

    Votes: 1 1.3%
  • polini 70cc alu

    Votes: 3 3.8%
  • malossi MHR

    Votes: 7 9.0%
  • top preformance 70cc

    Votes: 6 7.7%
  • gilardoni evo

    Votes: 13 16.7%

  • Total voters
    78
  • Poll closed .

honda79

Well-Known Member
ik heb vandaag weer liggen sleutelen aan mijn scoot, en ik heb gemerkt dat mijn uitlaatpoort aant afbreken is, dus een goed excuse voor mijn ouders om een nieuwe (snelle ) cilinder te kopen :p. dus ... nu moet ik een nieuwe cilinder hebben, eisen:

- betrouwbaar
- moet SNEL zijn
- moet op std krukas kunnen

ik moet dagelijks 50 km maken, en daar is een grote baan bij van zoon 10km rechtdoor, dus volle gas 10km lang.
dus welke zou het worden??
ik was aant denken aan polini 70gietijzer of een snelle 50 (ivm std krukas)
maar hij moet erg hard optrekken en toch een hogere top hebben.

sugesties??

http://uk.catalogo.polini.it/catalogo/english/dettaglioArticolo.php?id=1274

deze draaid max 9.500tpm, en heeft max 8.5pk en is een gietijzeren.
dit is denk ik ideaal voor std krukas, niet?
wie heeft ervaring met deze, en waar kan ik hem vinden?

en dan had ik graag nog een 17.5mm del'orto erbij gehad.
wat kan ik dan verwachten van prestaties?

dus:
volledige setup=
- leovinci zx
- topracing vario
- polini 15% drukveer
- aangepaste luchtbox
+ dan erna:
- 70cc polini gietijzer
- 17.5mm del'orto

maar bij die powergrafiek van polini zie je die curve int geel en int blauw
geel= orginele cilinder
blauw = polini
maar die gele, is dat gemeten bij een volledig onbegrensde scoot, of is dat nog met begrenzingen?

SORRY ALS DIT TOPIC MISPLAATST IS, maar dit is mijn eerste post hier en weet niet waar ik het anders moet zetten, zit normaal op 50cc.nl, daar had ik dit topic ook, maar kreeg niet genoegd info
=> http://www.50cc.nl/forums/topic.asp...Forum_Title=Veel+Gestelde+(Technische)+Vragen

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

*mierenneukmode*

Het is een gilardoni EVG (geen EVO):rolleyes: , ik zou deze cilinder ook nemen als ik jou was.
Is een leuke cilinder om mee te beginnen, redelijk snel en geen toerenjanker(slijtage).8)
 
ik heb dr gestemd. ik heb er niet heel vel verstand van maar ik denk niet dat een gila het lang uit gaat houden @ std mina as en als je 50 km per dag rijdt zal je ook al wel behoorlijk wat kms op de teller hebben staan denks dus daarom een dr.

en neem als je het goed wil doen ook een andere pijp iets van yasunir of een shot ofzow want die zx is nogal bagger op 70 cc
 
Toch lijkt me 10 km volgas met een Gilardoni Janken ook niet echt gezond. (met welke cil wel :p)

Zou dan nog eerder een DR ofzo nemen, als je die molt , koop je gewoon weer een 2e :)
 
Als je die ZX uitlaat wilt houden zou ik voor een Polini of Malossi gietijzer gaan. Gilardoni (best wel bruusk getimed trouwens...) wil meer dan 10k om lekker te lopen en loopt dus NIET lekker met een ZX. Verder zijn die Polini en Malossi cilinders redelijk slijtvast, en loopt zo rond de 9k toeren heel goed.

Heb voor iemand al 2 jaar geleden een Polini gietijzer gemonteerd met een Bidalot S2 en een 17,5mm en die rijdt er al 8000 km probleemloos mee. Met std krukas overigens. Loopt een 85 / 90 echte km's per uur en trekt goed.
 
/Edit: Quote op Bite Me Design
Waarom nou weer hopen dat het een EVO is?? Denk je echt dat hij die op zn standaard krukas gaat monteren?!

Ik heb op Polini giet 70cc gestemd.. Ik ga zelf met de Corsa rijden, maar heb op mn vorige 2 scooters ook een 70cc giet gehad, en kon daar moeiteloos 10km lange stukken mee rijden, heeft het best lang uitgehouden, en slijt niet echt hard!

Succes met je keuze!
 
Ja jij hebt er goeie ervaring in.Hele dikke prima natuurlijk maar mijn ervaring is wat minders: heb vorige week een AC malossie sport op een kymco gezet alles ging goed (inrijden enzo) na het inrijden ff een dagje op top natuurlijk: na 3 warmlopers deed de hele scoot het niet meer!! slechte ervaring dus..... alu kan meer hebben..... kymco=honda hoop dat je hier wat aan hebt honda79.........
 
gilardoni, best leuk vermogen, en je krukas blijft heel.
verder kan een originele krukas meer hebben dan de meeste denken.
 
Originally posted by BurN
gilardoni, best leuk vermogen, en je krukas blijft heel.
verder kan een originele krukas meer hebben dan de meeste denken.

dus, raad jij die gilardoni aan?? maar de meeste zeggen dat dat teveel is voor mijn kruk, aangezien gilardoni toch wel een van de snellere cilinders is
 
Back
Top