wat kan ik het beste veranderen aan mijn setup

Speedmaniac

Well-Known Member
Hoi, ik wou graag wat sneller zijn dan dat ik nu ben... en zo goedkoop mogelijk uitzijn, geen 70cc en het liefst geen andere krukas of lagers :p


mijn setup is nu

stnd 50cc peugeot cilinder
stnd koppeling
stnd vario
Yasuni R
12mm Del ortho

ik heb een speedfight 2 LC

ik zat zelf te denken aan een 50cc snel icm 17.5/19mm

mijn budget is 100/200 euro mag natuurlijk meer zijn, maar het liefst het goedkoopst klaar zijn

ik rijd nu 83 op een auto teller en wil absoluut GEEN andere uitlaat ( deze is net 2 weekjes oud :p )


alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

kzou toch overwegen om een 70 giet te nemen. Als het me goed voorstaat zijn die toch wel een pak goedkoper dan een 50 alu. Bovendien is een 50 alu veel moeilijker af te stellen, een echt snelle 50 giet bestaat volgens mij niet (correct me if i'm wrong).
 
dan zou ik er niks aan doen of de std pijp eronder zetten , wellicht dat ie dan sneller loopt ... verder helpt eigenlijk niks om sneller te gaan , door een vario gaat een peugeot niet echt sneller ...
 
ik zat te denken aan een MHR-R ( -R !!!! ) die kan toch wel op een YasR?
dan zal mijn snelheid toch hoger ligen of anders een gewoe MHR :p

ik wil dus een andere 50 cilinder of een andere vario/kopp/carb ( die carb komt er ook als nieuwe cil komt )
 
Speedmaniac said:
ik wil dan ook een 50cc alu en dat afstellen is geen probleem, dat word op een testbank gedaan door mensen met ervaring

en ik wilt absoluut geen 70cc :p dat mag ik niet
hoezo dat mag niet? een snelle 50cc is ook niet toegestaan hrr
 
maNic_DNA said:
hoezo dat mag niet? een snelle 50cc is ook niet toegestaan hrr
mja mijn vader heeft zoiets van als je een ongeluk krijgt en je cilinder in houd is meer dan 49.9 cc dan ben je de lul zoiezo heb een je snelle 50 kan je nog zegen dat ie standaard reed, maar je stnd cilinder kapot was gegaan en die in de aanbieding was ofzo ( ik ga dna van een zwaar ongeluk uit en ej scoot niet meer loopt off course :p
 
Haagze sf2 said:
airsal t6 70cc + 17,5 a 19mm dan rijd je al snel, koste denk 170 euro?
je heb nou eenmaal niet echt "spannende" 50cc cilinders voor peugeot..

Als je dat voor 170 euro voor elkaar krijgt ben je knap tenzij je het 2e handse koopt alleen de cilinder is al iets meer dan 150 Euro en een goede carb. dan ben je al goede carb al gouw tussen de 60 en 80 euro kwijt. en een malossi 50cc is een goede cilinder maar kost meer dan 300 euro de lc versie voor peugeot.

Als ik jou was zou ik een race vario en race koppeling gaan en een 17,5 mm dell'orto voor een 50 snel. Voor die cilinder kun je denk ik beter zelf ff op het internet zoeken en dan even zeggen wat de namen etc. zijn dan kunnen wij je misschien wel zeggen welke wel goed is.
 
"als" je ooit een ongeluk krijgt zal de verzekering er zowiezo zijn best voor doen om niet uit te keren, dus ze zullen met zo'n verhaal geen genoegen nemen... zelfs al rij je met een onbegrenste scooter rond zullen ze niet uit keren
 
31-9847 Malossi MHR Replica cilinder kit.

D=40mm, 50cc, aluminium, LC.
Met kop.
Past op oa: Peugeot Speedfight I + II.
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 226,95
raar dat die mhr-r 50cc net zo duur is als de 70? :S :|




2176 Cilinder Airsal

D=40mm, 50cc snel, aluminium, LC.
Snelle hoogtoerige 50cc.
Incl. cil. kop, zuiger kit en pakkingen.
Past op oa: Peugeot Speedfight 1 en 2.
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 149,95



aan die 2 zat ik te denken
 
maNic_DNA said:
"als" je ooit een ongeluk krijgt zal de verzekering er zowiezo zijn best voor doen om niet uit te keren, dus ze zullen met zo'n verhaal geen genoegen nemen... zelfs al rij je met een onbegrenste scooter rond zullen ze niet uit keren
mja ik hoor toch vaak zat andere verhalen
 
Me pa zit in verzekeringen en met een andere uitlaat zit je al fout..., maar ik zou als ik jou was gewoon een 50 cc van airsal halen met een 17.5 amal ( ivm elec choke ) en dan lekker gaan rondtuffen.
 
reinoud said:
Me pa zit in verzekeringen en met een andere uitlaat zit je al fout..., maar ik zou als ik jou was gewoon een 50 cc van airsal halen met een 17.5 amal ( ivm elec choke ) en dan lekker gaan rondtuffen.
ikheb gehoord dat die zelfs slomer zou zijn dan mijn stnd ? ( die al alu is ;) )
 
Ga dan voor een t6? 70... je zit toch al fout, waarom dan niet fouter? :p

[edit] van 50 cc`s weet ik verder weinig, heb namelijk nooit met 50 cc gereden op peusjo +ralf+
 
reinoud said:
Ga dan voor een t6? 70... je zit toch al fout, waarom dan niet fouter? :p

[edit] van 50 cc`s weet ik verder weinig, heb namelijk nooit met 50 cc gereden op peusjo +ralf+
nee 70 mag asoluut niet en als ik zeg dat ik nu al fout zit ben ik nu mun terugloopje ook al kwijt en komt varioplaat weer terug :p
 
mmm ok, dan zou ik lekker gaan rondkijken op scootparts, easyparts, 50 cc.nl etc.. en dan je keuzes posten zodat we ze hier kunnen beoordelen en je de best cil aan te wijzen :D
 
Back
Top