wat kan een 50cc aan

scooterboy1

Well-Known Member
hallo ik ben een aerox nitro naked .
die zeer vlot 80/90 loopt .
maar wat ik afvraag is hoe veel KM per uur is slecht voor je motor ?
ik heb gehoord dat een scooter motor gemaakt is voor 70 KM per uur terijden zonder probleem maar hoger is slecht klopt dat ?
 
Advertisement - register to remove this

Dit ligt niet aan de snelheid. Maar ook aan het onderhoud, het feit dat je je motor even laat opwarmen. Hoe sneller je rijdt hoe sneller alles wel zal slijten.

Maar je motor zal niet meteen kapotgaan hoor. Als je regelmatig onderhoud doet en je olie nakijkt. En een degelijk luchtfilter.
 
En of je er veel zelf aan knoeit\sleutelt
met beleid sleutelen scheelt een boel en ga vooral geen gekke dingen proberen wat je ooit ergens hebt gehoord.
gewoon zo min mogelijk sleutelen is het beste.
 
Gewoon weten wat je doen is het beste ja.. niet "zo min mogelijk sleutelen", najah als je dat vind geef je denk ik aan dat je er geen verstand genoeg van hebt (niet beledigend bedoeld ofzo :)) dus dan is het inderdaad beter om er zo min mogelijk aan te komen.
 
Goede olie gebruiken, zorgen dat je mengsel in orde is, zorgen dat het VTM goed afgesteld is, zorgen dat je vertanding olie voldoende op pijl blijft en je zal duizenden km's kunnen maken of dat nou met 50km/h is of 90km/h.

edit: en niet te vergeten, je koelvloeistof pijl.
Wil je dat hij zo lang mogelijk mee gaat zou ik wel een originele cockpit aanraden, dit ivm waterpompjes @ minarelli die nog wel eens stuk gaan waardoor hij niet of amper nog koelt.
 
Gewoon weten wat je doen is het beste ja.. niet "zo min mogelijk sleutelen", najah als je dat vind geef je denk ik aan dat je er geen verstand genoeg van hebt (niet beledigend bedoeld ofzo :)) dus dan is het inderdaad beter om er zo min mogelijk aan te komen.

ik bedoelde gewoon niet sleutelen als het niet nodig is, als het het gewoon goed doet:p
ben niet beledigd:D
 
Back
Top