Wallaboyy

New Member
Ik heb een vraagje,

Ik heb namelijk een 12v naar 5v naar usb-hub gekocht om mijn gsm te kunnen laden tijdens het rijden. Mijn wallaroo is het eerste model ooit en heeft geen batterij.

Mijn vraag is dus welke output draad dat van de variateur of onsteking 12v levert.(hoe het ook exact noemt)
Welke kabel waarop ik mijn 12v input usbhub kan op aansluiten.

Er zijn 4 draden ter beschikking.
~Wit met zwart
~Helemaal geel
~Helemaal groen
~Blauw met geel (voor CDI ben ik vrij zeker)

Welke is het?

Bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een schema?
Je 12v usbhub kan die ook wisselstroom aan?
want als je geen accu hebt is maar de vraag of je gelijkstroom op de scooter hebt.
Kan je ergens een gelijkrichter vinden?
Heb je een universeel meter om de 12v te vinden?
Er zijn 12 volt AC naar 12 DC adapters waterdicht te koop die je dan voor je usbhub kan zetten.
1304_snaps.jpg
 
Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie!

Een gelijkrichter vond ik niet metteen en is ook niet logisch vermoed ik want gloeilampen en een toeter kunnen werken op wisselstroom.

Een transfo kan ik regelen
Een multimeter heb ik ook.

Nu heb ik nog maar 1 vraag en dat ik welke draad de spanningsbron is? (De massa) (Ervanuitgaande dat het frame de neutrale draad is)

Mvg
 
Je kan er van uitgaan dat de koplamp via een schakelaar aan de spanningsbron hangt, dus aan de lichtschakelaar kan je dus de spanning afnemen.
Als met transfo een transformator bedoelt dan heb je er niets aan om van wissel spanning gelijkspanning te maken.
Daar heb je dus een gelijkrichter voor nodig of een AC-DC converter.

meten is weten!
 
Wallaboyy,

ik kan geen fatsoenlijk schema van deze brommer vinden alhoewel deze een aantal jaren geleden toch een populaire brommer was, vreemd.

Persoonlijk, naar de kleuren kijkende, denk ik dat je de gele draad moet hebben.
Deze is zoals @Hap ook al zei/vermoedde wel een wisselspanning direct komende van de spoelen achter je vliegwiel.
De USB-hub die je hebt kan die wisselspanning gegarandeerd niet aan en zul je toch een spanningsstabilisator moeten hebben zoals @Hap al aangaf.

Een transformator is heel iets anders.

@Happ, mooi ding is dit ook verkrijgbaar voor een wat of 40 a 50?

Edit, Hap was me met voor zie ik net. :)
en inderdaad de verlichting werkt met 12V~ bij de schakelaar zul je wellicht die gele draad terugvinden.
 
Deze had ik inderdaad ook gevonden echter dit is niet het schema van Wallaboyy's brommer.
Dit schema is van een nieuwere versie voorzien van een andere stator, spanningsregelaar en accu.
Dit schema was ook de reden waarom ik vermoedde dat de gele draad, de draad was van de verlichting en dus 12 Volt wisselspanning moest zijn.
Ik heb het schema in iedergeval opgenomen in mijn eigen verzameling, in iedergeval bedankt voor de moeite.
 
Goed dat je even laat weten dat het om een ander type Wallaroo gaat. Heb eerlijk gezegd deze thread niet vanaf begin gevolgd ;)
Toch bedankt Spark !
 
No worries,

ik vindt het altijd fijn als mensen proberen mee te denken.
Dit forum is voor mij een hobby, geen competitie.

Het beste is als TS de draad van de verlichting opzoekt, zoals Hap ook al opmerkte en dan een stabilisator monteerd, zo'n ding die @Hap liet zien en daarachter zijn 12V naar USB adapter aansluit.
 
Back
Top