Wat is mijn scooter waard?

JS98

Well-Known Member
Hallo allemaal!

Ik ben best benieuwd wat mijn scooter ongeveer waard zou zijn vandaar deze post.

Even voor stellen ik ben 17 jaar oud en heb een Yamaha Aerox 2008 R
Hij is compleet origineel behalve de trekveertjes en drukveer (allebei geel)
14.000 km erop zitten, voor en achterband zien er prima uit.
De scooter is in goede staat en heeft geen problemen behalve dat de elektrische start het niet doet.

Ik heb er speciale kappen op zitten die er perfect uit zien misschien is dat wat prijs verhogend.
Kappen:
STR8 Kappenset
BCD Achter (en onder)
Racegaas fijn neon oranje
Stage 6 Linker spiegel carbon
STR8 blackline led achterlicht + black line voorlicht
En nog een beenschild + treeplank

Hier wat foto's :)

11249157_1478450595787054_371999217986225466_n.jpg

11694843_1478450605787053_1767405697854774823_n good.jpg

11826034_1478450589120388_3586904690667332535_n.jpg

11825224_1478450612453719_5056692259538775935_n good.jpg

11741214_1478450555787058_4810349577420774003_o.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Denk niet meer dan 400-450 euro.. 2-takt scooters hebben deze dagen totaal geen waarde meer.. En de meeste mensen zitten normaal niet te wachten op allerlei tierelatijntjes die je op en aan je scooter hebt gemonteerd.. Die willen liever een zo standaard mogelijke scooter hebben..

Enigste wat wel helpt om meer te krijgen voor je scooter..

Uiteraard de originele yamaha kappen set die er nog zo goed al nieuw eruit ziet..+ dat al het onderhoud echt goed is uitgevoerd *liefst bij een dealer zodat je kan aantonen dat die dingen echt aangepast zijn geweest..*

Zo`n str8 kappenset doet helemaal niks met waarde vermeerdering.. Ik kan ook wel een verrotte aerox pakken en zo`n kappensetje erop monteren en doen alsof de scooter ineens hagel nieuw is.. maar dan is die scooter nog steeds niet hagel nieuw als het uiterlijk doet vermoedden.. En je moet maar net intresse hebben in een scooter met een DMP, str8 of TNT kappen setje.. Meeste mensen weten al direct dat het een verbeunde scooter is..

Het is niet om je af te blazen, maar wel om enige inzicht te geven hoe men denkt. En wat men van een 2ehandse scooter verwacht / wilt.
 
Last edited:
Denk niet meer dan 400-450 euro.. 2-takt scooters hebben deze dagen totaal geen waarde meer.. En de meeste mensen zitten normaal niet te wachten op allerlei tierelatijntjes die je op en aan je scooter hebt gemonteerd.. Die willen liever een zo standaard mogelijke scooter hebben..

Enigste wat wel helpt om meer te krijgen voor je scooter..

Uiteraard de originele yamaha kappen set die er nog zo goed al nieuw eruit ziet..+ dat al het onderhoud echt goed is uitgevoerd *liefst bij een dealer zodat je kan aantonen dat die dingen echt aangepast zijn geweest..*

Zo`n str8 kappenset doet helemaal niks met waarde vermeerdering.. Ik kan ook wel een verrotte aerox pakken en zo`n kappensetje erop monteren en doen alsof de scooter ineens hagel nieuw is.. maar dan is die scooter nog steeds niet hagel nieuw als het uiterlijk doet vermoedden.. En je moet maar net intresse hebben in een scooter met een DMP, str8 of TNT kappen setje.. Meeste mensen weten al direct dat het een verbeunde scooter is..

Het is niet om je af te blazen, maar wel om enige inzicht te geven hoe men denkt. En wat men van een 2ehandse scooter verwacht / wilt.

Ik ben het niet helemaal met je eens want mijn aerox is geen verbeund ding... Hij is in goede staat. Trouwens yamaha aerox is nog aardig prijzig als je op marktplaats kijkt... Maar ieder heeft zo zijn eigen mening, bij mensen die een aerox kopen gaat het niet om een zo standaard mogelijk uitzienden scooter maar dat het er mooi uitziet is ook een punt. Helemaal op die leeftijd.
 
Ik ben het niet helemaal met je eens want mijn aerox is geen verbeund ding... Hij is in goede staat. Trouwens yamaha aerox is nog aardig prijzig als je op marktplaats kijkt... Maar ieder heeft zo zijn eigen mening, bij mensen die een aerox kopen gaat het niet om een zo standaard mogelijk uitzienden scooter maar dat het er mooi uitziet is ook een punt. Helemaal op die leeftijd.


Er is bijna geen goedwillig denkend persoon met verstand van scooters die jou 500+ gaat betalen voor een 2takt scooter nog wel van een paar jaar oud ( die in de toekomst al ontzegd word in het verkeer op bepaalde plaatsen in bepaalde steden ) die deze 2-takt scooters liever in de pers zien belanden i.v.m gezondheids eisen / milieu zones.. Begrijpend dat je voor dat geld prima een 2ehandse 4-takt scooter kan verkrijgen die wel door die mileueisen zal gaan komen en dit waarde behoud is voor de 4takt scooter in kwestie..

Alleen een willig keurig persoon zonder enige verstand van scooters en wat er op dit moment allemaal gaande is kwa milieu eisen en alleen voor wat het kost heel graag zo`n geile yamaha aerox wilt hebben..
Vergeet overigens niet dat de meeste jeugd al tegenwoordig voor een auto gaan, dus probeer hem maar te slijten zal ik zeggen..

Het gaat er overigens niet om of het een verbeunt ding is of niet, en je kan er nog zoveel geld erin douwen als je zelf wilt.. Maar echt markt waarde hebben die 2-takt scooters niet meer..
 
Ik ben het wel deels met eurokit eens.
Voor jouw heeft deze scooter emotionele waarde, dit omdat je er je veel moeite hebt ingestoken en waarschijnlijk ook veel geld.
Moet zeggen dat hij er erg goed uit ziet maar feit blijft, dat ondanks dat het wellicht zeer vakkundig is gedaan, toch de scooter een groot aantal onderdelen heeft die er origineel niet op horen en toch al op leeftijd komt.
Dit zet ook een potentiële koper aan het denken, "wat is er allemaal gebeurd met deze scooter", waarom zijn de kappen vervangen, "was de scooter misschien betrokken in een ongeval".

Aan de andere zijde zijn dit soort scooters erg gewild bij de jeugd en oudere jeugd die in het verleden ook op een Aerox hebben rondgereden.

Hiervoor heeft het voor bovengenoemde doelgroepen misschien ook Emotionele waarde en/of Nostalgische waarde en is men bereid, ook gezien de goede looks, al is dit toch vrij persoonlijk, toch meer te betalen dan de economische waarde van de scooter.

Ik zou gewoon eens langs gaan bij een dealer en doen alsof je hem wilt inruilen op een nieuw model.
Je krijgt dan wellicht een goeie indrukwat de marktwaarde van jouw scooter is.
 
Back
Top