Wat is jullie ervaring met de airsal cilinders??

Enzo

Runter an Gas!
Hey peoples
ik ben met een projectje bezig(zipje oude type) en dat moet zo goedkoop mogelijk gebeuren dus heb ik gekeken op scootparts wat voor leuke cilinders ze allemaal hebben en kwam ik deze tegen:

39322 Cilinder Airsal T6

D=47.60mm, 70cc, aluminium, AC.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
6 poorts 70cc cilinder, met zeer goede poortafwerking en zuiger.
Past op oa: Gilera Stalker, Ice, Puch Typhoon, Zip, Vespa ET2, Sfera, Free, Liberty.
(Piaggio motor,AC)
Let op: Gratis bezorgd in NL.

voor niet zoveel geld maarja kunnen jullie me wat meer vertellen over deze cilinder?

m.v.g Daniël
 
Advertisement - register to remove this

Staat goed afgewerkte cilinder in jouw stukje, maar ze staan er bekent om dat ze minder zijn afgewerkt. Veel braampjes.

En hij heeft een vlinderpoort, valt goed te tunen. Dan is er veel meer uit te halen.
 
Originally posted by ramon
keb een 50snel van airsal alu egt heel erg tevreden mee nooit geen probleme gehad

greets ramp
oke maar je hebt dus geen last gehad van de slechte afwerking en zuiger zoals ik van andere heb gehoord?
nooit warm of vastgelopen?

bedankt Daniël
 
Originally posted by benelli_k2
oke maar je hebt dus geen last gehad van de slechte afwerking en zuiger zoals ik van andere heb gehoord?
nooit warm of vastgelopen?

bedankt Daniël









keb wel ff een schuurpapiertje 600 over ne ondekant van de randjes van me zuigertje gehaald
niet te veel natuurlijk maar zat me toen tog niet lekker ff een heeeeeeeeeeelll klein schijn randje maar egt maaar heel klein gewoon ff de braampies weghalen duz

maar zou hem zoiezo ff checke op meer bramen heb ik ook gedaan maar ze zaten alleen op me zuiger (viel reuze mee)

duzzzz
mzzl ramp
 
ik heb m al binnen
ik zie wel dat het niet zo super eruit ziet maar ja beetje afwerken en je hebt een goedkoop cilindertje
in ieder geval bedankt voor jullie reactie!
;)
 
Originally posted by Joost@X8RS
mischien een foto'tje van deze cilinder ?
ben benieuwd hoe slecht deze cilinder er nu eigenlijk uitziet
nee sorry maar ik ben niet tevreden :mad: met deze cilinder ik heb m al binnen gekregen maar dit is net stront het is wel goedkoop maar er zit net boven een spoelpoort een ophoping van nicasil (een bultje). De wand is ook 3keer niks 1 keer vastlopen en je wand is pleite maarja dan kan je beter in 1 keer en goede cilinder kopen!
:mad:
Weet iemand of je de cilinder terug kan sturen naar scootparts dat je dan je geld terug krijgt ??
omdat ie in de fabriek al zo was?
 
ja oke
maaruh mn zuiger moet ik echt duwen door de cilinder hij valt er niet doorheen door dat bultje terwijl de cilinder nog ongebruikt is en ik m zo gekregen heb !!
ik baal als een stekker!:mad:
 
2 vrienden van mij rijden ook met airsal eentje @ pia die zn zuiger was zo op en de ander @ appie am6 en daar was gewoon na een paar honderd kilometer een stuk nicasil uit zn wand
 
Ik heb een airsal 70 getuned door Ruben R uit Beekbergen......deze cilinder hangt nu onder onze zip.....in combinatie met selettra binnenflammert, hebo racing II en 29,5 IBEA kartcarbu en ik kan je vertellen.....het vlamt als een mongool....trekt zelfs sneller door dan de evo waar we mee hebben gereden in Jubbega afgelopen jaar....en daar werden we 9e's mee (Thanks to die Elf 124 teringlijers)
Draait op 14,5k en niet kapot te krijgen!
Een top van 120/130 km/h met sprintvertanding (!)

Heb hem eerst met 25 mm en c20 gereden (later binnenflammert erbij) en dat ging ook erg fruitig.......met deze setup onder meer op Klaaswaal 2002 en Deventer/Lemelerveld gereden.
 
Ik heb op mijn zip de 50cc versie van de T6....
Enkele tips:
Pak 2 sproeier maatjes te groot en ga gewoon een weekje 45 cruisen....
Dan af en tou toppen maar meestal nog 45....
En op een gegeven moment merk je zelf dat hij wil en dan is hij goed (nog niet te lang op top blijven zitten)...

Ik haalde gister mijn cilinder kop eraf ; et voila een prima ingereden cilinder waar ik nog veel lol van ga hebben hoop ik....
 
ik heb vroeg een airsal gehad op mijn phantom ac. was hem na 500 km al zat, verkocht hem aan een kerel met een neos. hij had er 200 km mee gereden word ik gebeld. 'kun je komen kijken mijn scooter doet het niet meer' haal ik de cil eraf dikke groeven in de wand. dus ik koop nooit meer een airsal. (heb die cil wel goed aan hem verkocht) :p
 
Vastloper is gewoon een kwestie van goed smeren
Ik heb ook een airsal gekocht maandje terug gelijk na erop zetten vol gas hoppa niks vastlopers
hij ziet er idd niet zo geweldig perfect afgewerkt uit maar ik laat hem snel tunen dus dan geef ik wel foto's van airsal before and after ;)
Ik had trouwens @ meeting oisterwijk met mijn vorige setup (airsal 70 bida c20 en evo5 vario) een runner met hebo ng tuned yasuni c20 hpi 24vlak blabla mooi bijgehouden
Deze cilinder is echt snel nou ja valt snel te maken met afstellen en dergelijke maar ik zal wel eens foto's maken als hij eraf gaat
 
Originally posted by nylez
Vastloper is gewoon een kwestie van goed smeren
Ik heb ook een airsal gekocht maandje terug gelijk na erop zetten vol gas hoppa niks vastlopers
hij ziet er idd niet zo geweldig perfect afgewerkt uit maar ik laat hem snel tunen dus dan geef ik wel foto's van airsal before and after ;)
Ik had trouwens @ meeting oisterwijk met mijn vorige setup (airsal 70 bida c20 en evo5 vario) een runner met hebo ng tuned yasuni c20 hpi 24vlak blabla mooi bijgehouden
Deze cilinder is echt snel nou ja valt snel te maken met afstellen en dergelijke maar ik zal wel eens foto's maken als hij eraf gaat


Vastloper hoeft niet altijd kwestie te zijn van slecht smeren :|

En daar komt bij, je ziet wel dat iedereen hier andere ervaringen mee heeft met die cilinder, dus jij was weer 1 van de gelukkige uit een reeks van 100.

Ik heb er ook geen goede ervaringen mee @ mn eerste typhoon, goed afgesteld.. 2 maten grotere sproeier (Na GOED afgesteld te hebben) erin om goed in te rijden, en nog ging hij na 5 weken kapoet..
 
Back
Top