Wat is het nut van een andere Membraam?

Kevin

Well-Known Member
Kheb de search gebruikt,maar kan het nergens vinden.....

Ik irriteer me er aan,dat ik NIET weet wat het nut is van een andere membraam/klepjes:|



Ik zie vaak dingen over CARBON membraam klepjes etc.
Maar wat is het nut ervan een andere membraam?

bedankt alvast

:)
 
Advertisement - register to remove this

Ze steken carbon membraanplaatjes voor moesten deze afbreken dat ze je cilinder niet beschadigen (ze zouden gewoon kapotsmelten)

maar originele membraanplaats als deze afbreken (zijn in metaal), en als deze in je cilinder komen tja..
 
ze klapperen natuurlijk wel sneller, en het gaat er meer om dat je dan niet je dure cylinder verneukt, die klepjes kosten toch haast niks, dus waarom het risico nemen.
het is trouwens membraaN
 
je hebt gelijk, betere flow, grotere doorlaat.
Is ooit eens discussie geweest over het nut van grotere doorlaat. Dacht er toen uit onthouden te hebben dat dit ligt aan hoe de cilinder getuned was... Denk dat dit in een topic was over de uitlaten van valentino...

Die carbon klepjes sluiten ook sneller dus heb je minder verlies (miniem)
 
Als je Bell mag geloven dan is het membraan optimaal als de doorlaat 15% groter is dan die van je carb, nu is er alleen geen enkel membraan dat hieraan voldoet.
Membranen moeten zoiezo afgewerkt worden, zitten std veel te veel randjes ed aan.
Carbonklepjes zijn erin veel verschillende diktes, hoe meer toeren je setup draait, des te dikker je je klepjes kan kiezen.
En de discussie over membranen is al tig x gevoerd en er is nog steeds geen duidelijk antwoord op, bij de een is std met carbonklepjes beter, bij de ander een VL12, etc.
 
Is het niet zo dat een carbon membraam sneller op en neer kan (gewicht) en zo dus de cilinder beter gevuld wordt..

Op een originele cilinder zal het niks uitmaken, maar als je boven een bepaald toerental uitkomt kunnen de originele klepjes het niet helemaal bijbenen..(niet altijd)

Maar als ie al goed rijdt zul je er echt geen winst uithalen denk ik.

Maar als voorzorgsmaatregel is het wel aan te bevelen, zeker als je 'm op gaat voeren.
 
Back
Top