Wat is er loos???

NRGstephan

Heerlijk helder ...
Heyy

Ik heb de laatste tijd steeds weer het zelfde probleem, namelijk dat mijn scooter (NRG mc2 LC) direct na het starten zeer moeilijk op gang komt. Ik moet echt 30 meter zeeer rustig rijden want als ik te veel gas geeft houd ie in. Et lijkt net of ik em verzuip dus.

Ik heb laatst wel voor het eerst zelf m'n carbarateur gereinigd. Het probleem begon niet direct daarna, maar na een tijdje. Heeft dit er mee te maken misschien?

Het reinigen was niet zo'n heel erg succes, want hij had ineens een hele grote dip met optrekken (leek weer op verzuipen). Maar na het vervangen van een oude bougie rijd ie weer stukken beter (de oude bougie had de goede kleur), al heb ik nog wel een heeel klein beetje last van die dip.
De luchtschroef staat gewoon goed enzo, en ik had er voordat ik ging reinigen ook soms last van niet goed wegrijden na het starten.
Die dip in het begin had ik ook niet ervoor.
Eenmaal na de dip, gaat ie erg lekker vooruit, en is er nix aan de hand.

Waar zou dit allemaal aan kunnen liggen??
Alles is onbegrenst, met standaard uitlaat, hebo koppeling en multivar. En net een nieuw filterelement.

alvast bedankt :*
 
Advertisement - register to remove this

heb ik ook de eerste km en als hij warm is dan rijdt hij wel goed. De sproeier is dus iets te groot, maar beter iets te groot dan te klein :)

edit/ zie net je laatste post, net te laat. /edit

Ik lees dat je een ander filterelement erin gedaan heb. Dit heb ik ook, deze is veel fijner en laat dus iets minder (makkelijk) lucht door. Hierdoor is de sproeier iets te groot en dit verklaard jouw probleem.
 
Als ie warm is rijd ie goed ja, maar om nu de eerste 30 meter bijna steppend met de scoot te rijden na het starten, terwijl hij dat nooit zo deed lijkt me zo raar.

Ligt het echt niet aan iets anders dan bijvoorbeeld een iets te grote sproeier?

edit/ heb er inplaats van de standaard filter een filter van malossi in gedaan. Die lijkt me toch juist grover?? /edit
 
Probeer eerst maar eens een andere sproeier; 4 maten kleiner ofzo (check wel de bougie, zodat hij niet ineens veel te klein is anders...) Als je moet steppen is hij echt veel te groot.
 
Maar waarom heb ik dan nooit last van een te kleine sproeier gehad??? Hij reed altijd perfect met de zelfde sproeier als die ik nu heb. Dus ik snap het niet.

Het zal toch ergens anders aan moeten liggen? :?
 
Gehehe die zit met een tirippie vast :rolleyes:
Boutje was afgebroken, bij het verwijderen van het luchtfilter, en ik had toen ook nog maar 1 bout. Heb et voor ffies opgelost door het met een tirippie vast te maken. (oke... niet zo super maargoe)
Hij zat opzich wel goed vast. Maar et kan nooit goed zijn natuurlijk.
Denk dak idd maar ff ga kijken of alles nog een beetje goed hangt, en of k ergens boutjes ken hale.
 
vrind! ging idd niet geheel FlekkelooS met die filter maar hij zit wel goed vast denk. Bij de carb in ieder geval, voor de rest hangtie wel stevig genoeg haha. Mensen waar kan het nog meer aan legge?? Sproeier lijkt mij ook in orde omdattie dr al vanaf het begin inzit en er nooit verder wat mee gebeurd is...
Kweenie of het tog aan die carb reiniger kan liggen? Valvoline spul d8 ik, spuitbus..
 
Boeiend, dit heeft elke scooter. Gewoon ff beetje warm laten lopen, paar seconden stationair en dan ff een paar halen gas geven totdat ie normaal op je gas reageert. Je zegt zelf het is de 1e 30 seconden nadat je em start, waar maak je je dan druk om als ie het daarna goed doet? Elke scooter moet je warmrijden eigenlijk.
 
Originally posted by monstaboy
Boeiend, dit heeft elke scooter. Gewoon ff beetje warm laten lopen, paar seconden stationair en dan ff een paar halen gas geven totdat ie normaal op je gas reageert. Je zegt zelf het is de 1e 30 seconden nadat je em start, waar maak je je dan druk om als ie het daarna goed doet? Elke scooter moet je warmrijden eigenlijk.

Dit is er dus 100% zekerste weten met je scooter aan de hand, maar dit is volkomen normaal. Dus laat alles maar lekker zoals het is en rijd maar gewoon lekker rustig warm.

[MOD] Abusje 8P [/MOD]
 
Originally posted by monstaboy
Boeiend, dit heeft elke scooter. Gewoon ff beetje warm laten lopen, paar seconden stationair en dan ff een paar halen gas geven totdat ie normaal op je gas reageert. Je zegt zelf het is de 1e 30 seconden nadat je em start, waar maak je je dan druk om als ie het daarna goed doet? Elke scooter moet je warmrijden eigenlijk.

Je leest nie goed, 30 METERRR.... geen seconden.
En aangezien m'n scooter maar iets van 1 kmh gaat lijkt et me niet dat ie daar dus zo kort over doet.
MAAR IK HAD DAT PROBLEEM NOOIT! Ik begrijp best dat sommige scooter rijders onder ons dit probleem hebben.
Maar mijn scoot deed dat nooit, en DUS vraag ik me af wat er dan WEL loos is. Maargoed, ik ga gewoon is dat hele ding nakijken volgende week. Aangezien niemand echt een ideetje heeft.

Greetz
 
Jaja, en na 30meter schiet dat klepje weer terug? Geloof je het zelf? Is het alleen als ie koud is? Dan blijf ik erbij dat je 'm gewoon ff warm moet laten worden. Ga ipv. die 30 meter rijden gewoon eens stilstaand beetje met het gas spelen, ff stationair laten lopen, etc. En ga daarna rijden.. dan is het 99% zeker weg.
 
sorry dat ik het zeg maar ik vind je een beetjuh eigenwijs als ik dit lees.
Er werd al gezegt: check je sproeier.
Dan zeg jij: hoe komt dat ineens ik heb niks gedaan.
Maar je hebt een ander filter element erin gezet....dus je hebt toch wat gedaan.
Werd er weer gezegt: kijk naar je bougie of je sproeier niet te groot is.
Maar daar trek je je weer niks vanaan.

Wat wil je dan horen?

Ik snap je niet hoor....
Laterzzzzz
 
Originally posted by A-Bizar
sorry dat ik het zeg maar ik vind je een beetjuh eigenwijs als ik dit lees.
Er werd al gezegt: check je sproeier.
Dan zeg jij: hoe komt dat ineens ik heb niks gedaan.
Maar je hebt een ander filter element erin gezet....dus je hebt toch wat gedaan.
Werd er weer gezegt: kijk naar je bougie of je sproeier niet te groot is.
Maar daar trek je je weer niks vanaan.

Wat wil je dan horen?

Ik snap je niet hoor....
Laterzzzzz

Omdat ik zei dat m'n scoot bijna leek te verzuipen bij het starten, zeiden ze dat k m'n sproeier moes checken jah. En die filter die ik er in heb gezet was een malossi = dus grover (had eerst een standaard filter).
Lijkt me dus niet dat als ik een grovere filter erin zet, dat dan m'n sproeier te klein is als ik hem bijna verzuip...
En gast alsie goed gelezen had in m'n verhaaltje in het begin, dan staat daar dat m'n bougie, de GOEDE kleur had.

Magoe, ik kap ermee, ik ga dat ding gewoon helemaal nakijken, en uitpluizen. Maar in ieder geval bedankt mensen.
 
Back
Top