wat is een goed uitlaat voor aprilia sr 50 ?

JCL17

Well-Known Member
Mijn vriend heeft een nieuwe scooter gekocht zo'n harada uitvoering best wel mooie scoot
maar nu zoekt hij een goede uitlaat er voor weten jullie een goede uitlaat?
want de een zegt samba de ander NRX de ander yasuni dus welke is nou een goede keus help hem alsjeblieft?
hij heeft een 50 cc met een race vario van malossi!
 
Advertisement - register to remove this

GEEN evo 50, daar maakt je scooter niet genoeg toeren voor en die is nog duur ook. Neem een bidalot,een gara of een NRX. Dat zijn uitlaten die het wel goed zullen doen op de standaard cilinder en hun geld tenminste waard zijn.
 
die nr-nix is alleen goed voor std. 50cc, wil je meer dan kan ie het niet meer aan...je ziet soms ook van die droeloe's die zeggen dat ze 140km/h met een 70cc en een NR-X, dat kan echt nooit! (140 op scooter teller)
 
dat is zeker waar maar wat hebt die dan een 50cc of 49cc??

want de ene zegt dat die een 50cc hebt dan bedoelt hij hier mee een 49cc mee
en een ander bedoel daar gewoon een 50cc mee!

snapje! :'))
 
JCL17 ---> Hoe hard loopt ie standaard? Ik heb nemelijk ook zo een replica maar dan niet in de nero racing maar in grigio racing. Hij loopt 60/65 namelijk op de teller. Naar mijn mening erg hard voor een standaard. Vandar dat ik ff wil weten of ze dat allemaal doen.
 
Ik wou ff zeggen dat elke scooter standaard 80 loopt en dat die k@#nker regering ervoor heeft gezorgd dat ze begrensd zijn dus is 60 helemaal niet hard.... En door en race koppeling ga je wel harder (niet veel) en trek je sneller op...
smile.gif
 
Door een racekoppeling ga je niet merkbaar harder (hij is iets lichter dus iets minder massa om te roteren en dus iets minder vermogensverlies)

conclusie: je gaat niet harder!! als iedereen nou is oplet bij natuurkunde zou de wereld een stuk gelukkiger zijn!!!!
 
Een vriend van mij heeft op zijn SR harada een technigas next net eronder gezet en nog niet afgestelt trekt niet heel snel maar loopt de teller uit (gaat tot 120) en loopt dik 100 echt. Dit zal nog wel wat minder worden als ie wordt afgesteld op trekkracht want dat heeft ie niet zoveel
smile.gif
.
 
Wanneer wordt die fout nou is de wereld uitgebannen?

-Je hebt 1 koppeling: Die achter in je carter zit (of helemaal rechts, wat jij wil)
Die zorgt voor het optrekken en heeft geen reet met de topsnelheid te maken, misschien dat gezever van ruud dat dat een tiende scheelt ofzo maar dat terzijde.
-Daarachter zit je achtervario: Dat zijn je vaste en variabele half poelies.
Die werken met je drukveer enzo blablabla
-Goh nou zit er ook zoiets voorin in je carter (of links wat jij wil) de voorvario.
Daar is de variabele half poelie je "variateur" of "vario" genoemd (duh)
En de vaste half poelie is dat ding die ook voor de koeling zorgt.

Nou duidelijk? MOOI!

SvR
 
Ik minder bedeeld ik doe anders wel HAVO met redelijk gemak...
biggrin.gif

Ik had het meer over de sproeier man...
Trouwens al dat gedoe met die koppelingen het zal allemaal wel hard trekken of hard rijden ik stem voor allebei VOOR ...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Back
Top