Wat is dit voor slang?

Sjonnie_r

New Member
Ik heb een sym orbit 2 scooter 4takt.
Waarvoor dienen deze slangetjes?

Nu wil ik namelijk graag een andere uitlaat eronder zetten. Waarschijnlijk een akrapovic. Nu heeft een akrapovic uitlaat niet de aansluiting voor deze slangetjes. Zijn deze belangrijk? Zo ja, is er een manier om deze aan te sluiten op de uitlaat bocht?

Alvast bedankt! :)
 

Attachments

  • 20220315_132740.jpg
    20220315_132740.jpg
    113.8 KB · Views: 45
  • 20220315_132746.jpg
    20220315_132746.jpg
    163 KB · Views: 44
Advertisement - register to remove this

Het lijkt op een klep, met een membraan, die een gedeelte van je uitlaatgassen, via je luchtfilter, opnieuw de cilinder in laat gaan.
Recirculatie. SAS systeem. Vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Wanneer je die dikke slang losmaakt met lopende motor en er komt lawaai uit dan is het er zo een. Geen eenvoudige klus om deze op de uitlaatbocht te lassen, en misschien wordt het geval dan te heet.
Wanneer je de klep eraf haalt moet je waarschijnlijk wel een kurk in de leiding stoppen, want zonder dat krijgt je misschien een te arm mengsel.
Akrapovic klinkt mooi, maar de kans is groot dat je iets aan vermogensverlies kan verwachten...
 
Vind het er zelf ook niet uit zien/klinken als een brommer met veel kabaal net aan 50/60 rijdt.
Ieder z'n ding natuurlijk, maar met een motorscooter kan ik het beter begrijpen.
 
Zoals jullie aangeven is het inderdaad wel ingewikkeld. Miss toch beter de uitlaat zo te laten.. super bedankt! Weer eens wat wijzer geworden :)
 
Mijn uitlaat maakt een hele hoop herrie, geen idee of er een gat in zit of wat dan ook maar ik heb een nieuwe uitlaat besteld maar die heeft dat extra buisje niet dat naar dat systeem gaat, moet dat echt aangesloten zijn of kan ik gewoon men nieuwe uitlaat zonder die verbinding eronder zetten zonder problemen te krijgen?
 
Je stoot alleen maar een heel klein beetje extra co2 uit, dus is niet erg. Sluit de ingang naar je luchtfilter wel af anders kan dat problemen veroorzaken door vuil dat naar binnen wordt gezogen en lucht/brandstof verhouding
 
Ja, het idee van een pakking is dat het zorgt dat de 2 delen goed afsluiten. Anders zouden ze niet de moeite doen zo'n ding ertussen te doen
 
Is het SLS Systeem , kan je af blinden dmv dikke bout in te stoppen , en vast draaien met een slangklem .
Heb ik ook gedaan bij mijn 4-takt , na dat de uitlaat was doorgerot , heb ik een Jamarcol uitlaat er op gezet , en de slang af geblind .
 
Ik heb een sym orbit 2 scooter 4takt.
Waarvoor dienen deze slangetjes?

Nu wil ik namelijk graag een andere uitlaat eronder zetten. Waarschijnlijk een akrapovic. Nu heeft een akrapovic uitlaat niet de aansluiting voor deze slangetjes. Zijn deze belangrijk? Zo ja, is er een manier om deze aan te sluiten op de uitlaat bocht?

Alvast bedankt! :)
Het eerste wat ik altijd doe is alle slangetjes los de grijze bak open en weggooien daarna alles afdoppen
 
Back
Top