Wat is dit voor cilinder? (foto's)

scully

Well-Known Member
Ben met een brommer bezig voor een bekende, en nu zit er een cilinder op die mij qua logo niet bekend voor komt. De brommer is een Rieju RS1. Ook zit er een 19 mm Dell'Orto op. Dat is volgens mij ook niet standaard ofwel?

Hier de foto's van de cilinder. Ik hoop dat jullie mij een beetje inzicht kunnen geven.

Foto-EXJKYDD7.jpg


Foto-6BDZUR4N.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een DR cilinder en is idd niet standaard, het zijn wel kwalitatief goede cilinders. Je hebt ze in 50cc en 70cc uitvoering en volgens mee is dit een 70cc.
 
is een DR ooit met een ronde kop geleverd?

anders haal je hem er even vanaf, kan je de poorten zien, en even vergelijken met bv een stage 6 pro of athena oid. miss dat je dan een idee krijgt :)
 
Dan geloof ik je op je woord. Zal er straks wel achter komen als ie rijdt denk ik :P

Is voor mij toch niet echt interessant, moet er een paar dingetjes aan doen, en dan gaat ie weer terug naar de eigenaar die em puur voor de handel heeft gekocht.
 
DR is zelfs een 80cc bijna :p

het kan een 50 of 80 zijn dus...

verder is de uitlaatpoort dan 28mm , wat ook normaal is bij snelle cilinders.

25mm zit eigenlijk alleen maar op std cilinders en dan ook nog vanaf zo'n 2001.
 
DR is zelfs een 80cc bijna :p

het kan een 50 of 80 zijn dus...

verder is de uitlaatpoort dan 28mm , wat ook normaal is bij snelle cilinders.

25mm zit eigenlijk alleen maar op std cilinders en dan ook nog vanaf zo'n 2001.

Dus met een 28 mm uitlaatpoort zit er een 'bijna' 80 cc op?
Dat zal wel lekker lopen dan met de Bidalot en 19 mm :) Straks maar even wat onderdeeltjes halen bij Van der Aa ;)
 
het gaat niet om de uitlaatpoort , maar om de boring van de cilinder , en die is van DR 49mm..

met een Yasuni/Bidalot loopt dit leuk icm 19 of 21mm mits goed afgesteld , heb niet lang geleden nog zo'n setup op een RS '99 gezet.
 
idd , nee , voor AM6 is Top performances en DR 49mm , de racing / due plus is zelfs 49,5.

Malossi MHR en replica zijn zelfs 50mm!! mhr replica loopt btw ook heel erg super :)

de uitlaatpoort is idd hetzelfde , een snelle cilinder heeft eigenlijk altijd een 28mm uitlaatpoort , vanaf zo'n beetje 2000/2001 zijn er nieuwe cilinders op de am6 blokken gekomen met eenn 25mm uitlaatpoort , die overigens wel lekker lopen alleen was het in het begin lastig met uitlaten , tegenwoordig zit er vaak een bus bij de uitlaat , dan is de uitlaat 25mm en past dus in 25mm cilinders ,heb je een 28mm cilinder dan schuif je deze bus erom. zo kan het dus ook zijn dat je een std cilinder hebt met 25mm cilinder hebt , daar een uitlaat voor koopt en deze dus niet past op 70cc , of andersom dat je een bepaald type uitlaat alleen in 28mm kan kopen , ik las er dan gewoon een ander pijpje op , en eventueel later met 70cc dan een busje er omheen.
 
Back
Top