Wat is dit nou?

macio

RTC member
Vandaag wat vaags gehad. Ik rijd door de regen naar huis volgas. Begint ineens me scooter lichtjes in te houden en dan weer niet. Ik stoppen en luisteren wat er is. Klinkt me scooter zwaar verrot! Loopt wel stationair, maar als ik gas geef dan ontsteekt ie heel onregelmatig en stoot en doet ie als de pest. Als ik heel weinig gas gaf dan kwam ik wel normaal vooruit. Dus ik naar huis. Kijk naar be bougie: Niks, gewoon goed. Dan me zuiger: Ook goed. En vervolgens me cilinderwand: Guess... ook goed. Wat was dit nou? Ik start 'm weer en er is niks aan de hand. De sproeier is goed, met lagere temperaturen deed ie het nl ook gewoon goed. Niks geen rommel in de carb. Membraan goed.
Ik snap er geen hol van! Ik vind het best dat ie het weer goed doet, maar het moet niet nog eens gebeuren:(
 
Advertisement - register to remove this

heeft een maat van me ook gehad met zijn dragster, het was toen zijn aansluiting carb op luchtfilter waar het water bij insijpelde, het is toen afgekit, en toen was het wel goed.

Zoals je ook zegt, dat je niks kan vinden in je carb en filter enzo, het is ook puur tijdens het rijden in de regen, had die gozer ook, daarna zie je er nix meer van terug.

Ik weet verder ook niet hoe een benelli filter in elkaar zit, maar een dragster heeft een losse buis van filterhuis naar carb, en daar zat het lek in...
 
Ik heb nu geen spatbord meer over me achterwiel en de motor wordt nu erg nat enzo. Zou het kunnen dat ie nu te koud wordt bij de carb? Zie je wel eens bij AC's als de verwarming eraf schiet (piaggio) bij vochtig en koud weer.
 
Laat maar, ik heb het al:). Carb kan de kou niet meer aan en het mengsel "bevriest" als het ware. Moet gewoon een afdekplaat maken voor de motor. Ook weer een leuke optische uitdaging ;).
 
Weet bijna 100% zeker dat je bougiedop en bougie gewoon nat zijn geworden, trekt ie de vonk weg (water geleidt als de pest) en is de ontsteking verrot. Had ik ook. Koop zo'n rode championdop (siliconendop is dat) en je hebt als het goed is nooit meer last!
 
Me dop is een NGK-R met een rubberen beschermhoes over de bougie vocht heeft weinig kans op die manier. Btw zooi was gewoon droog. Dat soort conclusies kan ik zelf ook wel trekken. Ik vraag het niet voor niks hier.

/Dicht graag/
 
ik heb dat probleem ook heel erg ja met regen stotteren en doen en als ik spatbord erop had viel het heel erg mee, maar nu heb ik een andere carb en is het weg en bij een ac scooter ook met andere carb is het er nog. Eindelijk weet ik wat het is :)
 
Originally posted by macio
Me dop is een NGK-R met een rubberen beschermhoes over de bougie vocht heeft weinig kans op die manier. Btw zooi was gewoon droog. Dat soort conclusies kan ik zelf ook wel trekken. Ik vraag het niet voor niks hier.

/Dicht graag/

Het zal je nog tegenvallen hoe makkelijk water in die dop komt.
En ws heeft just wel gelijk.
 
Zou kunnen, maar het kan ook zijn dat er bagger (water) in me filter is gekomen, omdat het pijpje eruit is en er makkelijker zooi bij komt door het verwijderde spatbord. Maar dat is al gefixed d.m.v. een mooi afdekplaatje voor de motor. Gezien de rommel die daar nu aan hangt is dat helemaal nog niet zo gek met die rotzooi.
 
Back
Top