wat is dit nou voor iets?

NathanStarter

Well-Known Member
Ik heb hier een crossbrommer staan en volgens sommigen is het een Yamaha Dt50. Waarom ik dit wil weten is, omdat hij wel loopt maar niet rijd. Volgens mijn pa ligt het aan de ontsteking. Nou zocht ik ergens een beschrijving hoe ik die moet afstellen. Als jullie dit misschien weten alvast heel erg bedankt.

foto heb ik maar weet niet hoe ik moet poste
als je me kunt helpen(weet niet veel van die dingen) kun je me ook op msn toevoegen. Nathan_Palmen90@hotmail.com
 
Advertisement - register to remove this

je kan hem starten maar zodra je probeert weg te rijden gaat hij inhouden,gas geven en beetje daar tussen in schommelen. Verder bouwt hij slecht toeren op. Hij valt ook half weg af en toe. Ik zelf heb er niet bijgezeten maar dit was het verhaal van mijn pa. Alleen hem boeit het niet zoveel maar ik wil leren schakelen en dus dat ding aan de gang krijgen.
 
hij heeft inderdaad een tijd stil gestaan maar volgens onze monteurs(pap en broer) lag het daar niet aan. Het is een oldtimer en liep eerst goed met wel veel toeren. ik snap er vrij weinig van.. als pa dalijk weg is ga ik eens zelf kijken hoe t nu zit...
 
Maar, hij start zowiezo. Hoeft het niet persee (100%) aan de ontsteking te liggen. Tog? Ik heb hetzelfde probleem gehad, de ontsteking wat toen een beetje vochtig (joost mag weten hoe), en de sproeier was te klein.
 
ik heb net ff gekickt. Hij loopt maar hij kick heel licht en hij slaat 9 van de 10 keer terug( het kickstartpedaal) en maakt een pokkeherrie bij alleen stationair en toen heb ik hem uitgezet en nog eens geprobeert maar krijg alleen een pak slaag van de kickstarter

ik denk niet dat het de sproeier is omdat mijn broer eerst een tijd lang probleemloos gereden heeft. Toen ging hij op zijn roxje rijden omdat hij een certificaat had. En toen verstofte de crosser
 
jaa dat kan dus niet
enige wat je dan voel is of hij zuigt en je hand word nat van de benzine
maar om te weten of je de juiste sproeier hebt moet je toch echt rijdne
en je bougie kleur controleren
 
bij je ontsteking zit in de krukas een klein langwerpig spleetje
hierin zit een metalen rechthoekig blokje zeg en dat blokje heet een
spie
die zorgt dat je vliegwiel vastklikt en zo constant vonkt (correct me if im wrong)
 
zou carb tog eens schoonmaken
oude benzine kan sproeier doen verstoppen

en ontstekin zou te vroeg of te laat kunnen staan
dit zou je merken aan fijt dat als je gasgeeft hij knalt uit je uitlaat (niet duidelijk) als hij te laat staat, en niest uit je carb (indien geen membraan) bij te vroeg
 
waarschijnlijk is gewoon de cilinder kapot of versleten oid , mijn ervaring met oudere brommers is dat je beter direct het blok los kunt halen en gewoon opnieuw opbouwen , dat spul is gewoon al te oud en dus alles is vaak aan vervanging toe..
 
ja idd melf, zo heb ik t bij me puch vs50 (uit je vaders tijd) ook gedaan

meteen hele blokje uitelkaar, alles cleane gangbaar maken invetten en terugplaatsen met nieuwe lagers
3 voet bak van gemaakt ipv handbak.
en cilinder laten honen en kleine overmaat zuiger erin

ding rijd na 6 jaar nogsteeds als een zonnetje
 
Back
Top