Wat is deze aansluiting? (Sym mio)

OlivierN

Member
8CDBDE7D-08F4-4323-9947-1794AA673E81.png
Zwart draadje links
DA46B454-FDB7-477C-ACA6-76D3B5FDB3CA.png
Zwart draadje gouden connectieFCB1F6CE-ACB9-49F2-8591-878BFA384288.jpeg
Heeft iemand een idee wat deze aansluiting is?
Ik probeer een nieuw motorblok eronder te zetten maar bij dit nieuwe motorblok zit de aansluiting naar dit zwarte draadje niet.
Post automatically merged:

(De aansluiting loopt vanaf de stator naar de kabelboom)
 
Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Heeft iemand een idee wat deze aansluiting is?
@OlivierN , een beetje duidelijker mag wel!
Je maakt 3 foto's van 3 verschillende connectoren.

Op de eerste foto maak je een foto van een witte stekker, zonder dat de draadkleuren zichtbaar zijn, wellicht een beter foto waarop de draadkleuren goed zichtbaar zijn.

De rode connector op de tweede foto lijkt op de connector van de elektrische choke waarvan de gele draad uiteindelijk naar je stator loopt en de groen/zwarte draad naar de choke serie-weerstand.
De groene connector, geen idee, foto te onduidelijk.
Weet je zeker dat de draad waar je het over hebt zwart is en niet zwart met een rood lijntje?

De laatste foto is van een zekeringhouder waarvan de omhulling ontbreekt, voorgeprogrammeerd voor een dikke kortsluiting!
 

OlivierN

Member
@OlivierN , een beetje duidelijker mag wel!
Je maakt 3 foto's van 3 verschillende connectoren.

Op de eerste foto maak je een foto van een witte stekker, zonder dat de draadkleuren zichtbaar zijn, wellicht een beter foto waarop de draadkleuren goed zichtbaar zijn.

De rode connector op de tweede foto lijkt op de connector van de elektrische choke waarvan de gele draad uiteindelijk naar je stator loopt en de groen/zwarte draad naar de choke serie-weerstand.
De groene connector, geen idee, foto te onduidelijk.
Weet je zeker dat de draad waar je het over hebt zwart is en niet zwart met een rood lijntje?

De laatste foto is van een zekeringhouder waarvan de omhulling ontbreekt, voorgeprogrammeerd voor een dikke kortsluiting!
Goedenavond!

Ik zie dat je de fotos niet helemaal begrijpt; met foto 1 bedoel ik niet de witte aansluiting, maar de zwarte ernaast (heb ik onder de foto gezet)
Bij foto 2 bedoel ik de zwarte draad met de goude aansluiting,

En je geeft aan dat de zekeringhouder ontbreekt, maar ik heb hem zo gekregen... hoe op te lossen? En waarom zit de aansluiting niet bij de stator van het nieuwe motorblok? (Foto 1 komt vanaf de stator)
Post automatically merged:

Goedenavond!

Ik zie dat je de fotos niet helemaal begrijpt; met foto 1 bedoel ik niet de witte aansluiting, maar de zwarte ernaast (heb ik onder de foto gezet)
Bij foto 2 bedoel ik de zwarte draad met de goude aansluiting,

En je geeft aan dat de zekeringhouder ontbreekt, maar ik heb hem zo gekregen... hoe op te lossen? En waarom zit de aansluiting niet bij de stator van het nieuwe motorblok? (Foto 1 komt vanaf de stator)
(Het was origineel een filmpje waarvan ik screenshots heb gemaakt; vandaar iets onduidelijke foto's)
 

OlivierN

Member
Minimaal tape erom heen.
Liefst een krimpkousje.
Mooiste is om een originele zekeringshouder te plaatsen.
Oke duidelijk, en de belangrijkste vraag; de aansluiting komt vanaf de stator (een aansluiting wit, een aansluiting zwart) maar bij mijn nieuwe stator heb ik alleen aansluiting wit... wat te doen?
 

Sparky

Well-Known Member
Op de eerste foto zie ik geen zwart draadje alleen een zwarte tule waar net een metaalkleurige female bulletconnector uit steekt.
De kleur van dit draadje in deze tule is niet zichtbaar.
Weet je zeker dat de draad waar je het over hebt zwart is en niet zwart met een rood lijntje?
Geef hier eens eerst antwoord op.

Verder misschien even vermelden welke draadkleuren er bij je oude blok vandaan kwamen.
Vermelden welke draadkleuren er aan je kabelboom zitten.

En vermelden welke draadkleuren nu van je nieuwe blok vandaan komen.

Je nieuwe blok is dit voor de Sym Mio of is dit een blok van een ander merk of type?
 

OlivierN

Member
Op de eerste foto zie ik geen zwart draadje alleen een zwarte tule waar net een metaalkleurige female bulletconnector uit steekt.
De kleur van dit draadje in deze tule is niet zichtbaar.

Geef hier eens eerst antwoord op.

Verder misschien even vermelden welke draadkleuren er bij je oude blok vandaan kwamen.
Vermelden welke draadkleuren er aan je kabelboom zitten.

En vermelden welke draadkleuren nu van je nieuwe blok vandaan komen.

Je nieuwe blok is dit voor de Sym Mio of is dit een blok van een ander merk of type?
Ik zal morgen even goed kijken naar de kleuren, en dan nog duidelijkere fotos maken.
Het is wel een blok voor de sym mio, alles identiek behalve die aansluiting.
 

Sparky

Well-Known Member
Na ja, een stel foto's met witte connectoren zonder zichtbare draadkleuren waarna ik gevraagd had, hier kan ik niks mee dus, maar goed.

Je zegt je mist dit zwarte draadje bij je nieuwe blok.
Het zwarte draadje, dat op het schema van de Sym Mio zwart/rood is, is de laadspanning voor de condensator in je AC-CDI.

Kan het zijn dat het blok dat je gekocht hebt veeeel jonger is dan het blok dat je gaat vervangen?

Ik krijg de indruk dat dit blok van een nieuwer model Mio is en dit nieuwe model werkt met een DC-CDI.
Een DC-CDI heeft dit draadje niet nodig omdat een DC-CDI de laadspanning voor de condensator in deze CDI zelf maakt uit een vermenigvuldiging van de accuspanning.

Echter ik heb op internet gezocht en kan nergens een elektrisch schema vinden van een nieuwer model MIO met eventueel een DC-CDI.

Dus bovenstaand is maar een wilde gok.

Misschien kan iemand hier op het forum bevestigen of eventueel de nieuwere versies Mio's gebruik maken van een DC-CDI?

Wat je ook zou kunnen controleren of de stator achter het vliegwiel van beide blokken er hetzelfde uit zien.
Een stator voor een AC-CDI heeft 1 of 2 spoelen die omwikkeld zijn met een isolerende tape, de rest van de spoelen zie je de blanke draad zitten.
Een stator voor een DC-CDI mist deze spoelen met een tape en zie je bij alle spoelen de blanke draad.

Mocht het nieuwe blok een DC-stator hebben (dus zonder spoelen met een isolerende tape), zou je kunnen kijken of de stator met bijbehorende vliegwiel van je oude blok ook past op je nieuwe blok en deze beide dan omzetten.

Verder zou ik het niet anders kunnen verklaren waarom het zwarte draadje ontbreekt bij je nieuwe blok want om de cdi van je scooter werkend te krijgen, zodat je ook een vonk aan de bougie krijgt, heb je dit zwarte draadje wel echt nodig.

Zo ik hoop dat ik je hiermee wellicht wat verder heb kunnen helpen want hier eindigt het voor mij.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
View attachment 61970
Zwart draadje links
View attachment 61971
Zwart draadje gouden connectieView attachment 61972
Heeft iemand een idee wat deze aansluiting is?
Ik probeer een nieuw motorblok eronder te zetten maar bij dit nieuwe motorblok zit de aansluiting naar dit zwarte draadje niet.
Post automatically merged:

(De aansluiting loopt vanaf de stator naar de kabelboom)

De onderste foto is een zekeringshouder met een glas zekering er tussen.

Middelste rode zou van de choke van de carburateur moeten zijn.

Bovenste vermoed ik van de stator.. Let hierbij op dat er verschillende stators te koop zijn die een andere connector hebben.

Onder die rode stekker is een aansluiting die bij de stator hoort. Daar heb je zeker al 2 aparte draden naar toe lopen.
 

OlivierN

Member
De onderste foto is een zekeringshouder met een glas zekering er tussen.

Middelste rode zou van de choke van de carburateur moeten zijn.

Bovenste vermoed ik van de stator.. Let hierbij op dat er verschillende stators te koop zijn die een andere connector hebben.

Onder die rode stekker is een aansluiting die bij de stator hoort. Daar heb je zeker al 2 aparte draden naar toe lopen.
Onder de fotos staat een uitleg van de bijhoordende foto, het gaat niet om de rode of witte connectie.
Post automatically merged:

Na ja, een stel foto's met witte connectoren zonder zichtbare draadkleuren waarna ik gevraagd had, hier kan ik niks mee dus, maar goed.

Je zegt je mist dit zwarte draadje bij je nieuwe blok.
Het zwarte draadje, dat op het schema van de Sym Mio zwart/rood is, is de laadspanning voor de condensator in je AC-CDI.

Kan het zijn dat het blok dat je gekocht hebt veeeel jonger is dan het blok dat je gaat vervangen?

Ik krijg de indruk dat dit blok van een nieuwer model Mio is en dit nieuwe model werkt met een DC-CDI.
Een DC-CDI heeft dit draadje niet nodig omdat een DC-CDI de laadspanning voor de condensator in deze CDI zelf maakt uit een vermenigvuldiging van de accuspanning.

Echter ik heb op internet gezocht en kan nergens een elektrisch schema vinden van een nieuwer model MIO met eventueel een DC-CDI.

Dus bovenstaand is maar een wilde gok.

Misschien kan iemand hier op het forum bevestigen of eventueel de nieuwere versies Mio's gebruik maken van een DC-CDI?

Wat je ook zou kunnen controleren of de stator achter het vliegwiel van beide blokken er hetzelfde uit zien.
Een stator voor een AC-CDI heeft 1 of 2 spoelen die omwikkeld zijn met een isolerende tape, de rest van de spoelen zie je de blanke draad zitten.
Een stator voor een DC-CDI mist deze spoelen met een tape en zie je bij alle spoelen de blanke draad.

Mocht het nieuwe blok een DC-stator hebben (dus zonder spoelen met een isolerende tape), zou je kunnen kijken of de stator met bijbehorende vliegwiel van je oude blok ook past op je nieuwe blok en deze beide dan omzetten.

Verder zou ik het niet anders kunnen verklaren waarom het zwarte draadje ontbreekt bij je nieuwe blok want om de cdi van je scooter werkend te krijgen, zodat je ook een vonk aan de bougie krijgt, heb je dit zwarte draadje wel echt nodig.

Zo ik hoop dat ik je hiermee wellicht wat verder heb kunnen helpen want hier eindigt het voor mij.
1, het gaat dus niet om de witte connector zoals ik heb gezegd.

bedankt voor je hulp, ik ga checken of de punten die je benoemt kloppen, en of ik idd het vliegwiel kan verplaatsen van 1 naar 2.
Post automatically merged:

Na ja, een stel foto's met witte connectoren zonder zichtbare draadkleuren waarna ik gevraagd had, hier kan ik niks mee dus, maar goed.

Je zegt je mist dit zwarte draadje bij je nieuwe blok.
Het zwarte draadje, dat op het schema van de Sym Mio zwart/rood is, is de laadspanning voor de condensator in je AC-CDI.

Kan het zijn dat het blok dat je gekocht hebt veeeel jonger is dan het blok dat je gaat vervangen?

Ik krijg de indruk dat dit blok van een nieuwer model Mio is en dit nieuwe model werkt met een DC-CDI.
Een DC-CDI heeft dit draadje niet nodig omdat een DC-CDI de laadspanning voor de condensator in deze CDI zelf maakt uit een vermenigvuldiging van de accuspanning.

Echter ik heb op internet gezocht en kan nergens een elektrisch schema vinden van een nieuwer model MIO met eventueel een DC-CDI.

Dus bovenstaand is maar een wilde gok.

Misschien kan iemand hier op het forum bevestigen of eventueel de nieuwere versies Mio's gebruik maken van een DC-CDI?

Wat je ook zou kunnen controleren of de stator achter het vliegwiel van beide blokken er hetzelfde uit zien.
Een stator voor een AC-CDI heeft 1 of 2 spoelen die omwikkeld zijn met een isolerende tape, de rest van de spoelen zie je de blanke draad zitten.
Een stator voor een DC-CDI mist deze spoelen met een tape en zie je bij alle spoelen de blanke draad.

Mocht het nieuwe blok een DC-stator hebben (dus zonder spoelen met een isolerende tape), zou je kunnen kijken of de stator met bijbehorende vliegwiel van je oude blok ook past op je nieuwe blok en deze beide dan omzetten.

Verder zou ik het niet anders kunnen verklaren waarom het zwarte draadje ontbreekt bij je nieuwe blok want om de cdi van je scooter werkend te krijgen, zodat je ook een vonk aan de bougie krijgt, heb je dit zwarte draadje wel echt nodig.

Zo ik hoop dat ik je hiermee wellicht wat verder heb kunnen helpen want hier eindigt het voor mij.
Ik heb even research gedaan op het internet, en ik kwam tot deze conclusie; (correct me if im wrong) ik heb bij het nieuwe motorblok (degene met alleen aansluiting wit) ook de cdi gekregen. Als ik de cdi met het motorblok match is het dan goed? Zoniet, welke onderdelen van de scooter werken niet met het "niet-bijbehoorende cdi"?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Top