Wat is de standaard sproeier maat van een kymco agility 50 rs?

Blijft de choke niet hangen?
Ik vind sproeier 78 voor een ontgrensde scooter aan de kleine kant namelijk.
82 komt eerst, in mijn ervaring.
Of zit er misschien een prop in de hals van het luchtfilter (bij de aanzuigslang), net als bij de Kymco Like.
Die dingen zijn standaard ook zo beroerd af te stellen.
Prop eruit en sproeier 84 erin en gaan als een malle....
Dat van die choke en die prop is geen gek idee, dat ga ik binnenkort checken. Dankjewel!
Post automatically merged:

wat is de Km stand van dat ding.
Staat precies 20000km op de teller. Heeft sinds de laatste onderhoudsbeurt nog maar 100 kilometer gereden. Ze hebben toen de vario, koppeling, v-snaar en luchtfilter gedaan en de carburateur en sproeiers schoongemaakt. Helaas had ik toen binnen de kortste keren weer problemen en is hij een maand of twee in de schuur beland.
 
Ik zou Olie verversen als dat niet gedaan is , en zoals je eerder aangaf , Scooter heeft een tijd stil gestaan , kan zijn dat de zuigerveren vast zitten , en er Olie mee verbrand word.
Als dat niet werkt , eens Compressie meten.
Ga ook eens BP Ultimate tanken , dat de boel lekker schoon brand.
 
Blijft de choke niet hangen?
Ik vind sproeier 78 voor een ontgrensde scooter aan de kleine kant namelijk.
82 komt eerst, in mijn ervaring.
Of zit er misschien een prop in de hals van het luchtfilter (bij de aanzuigslang), net als bij de Kymco Like.
Die dingen zijn standaard ook zo beroerd af te stellen.
Prop eruit en sproeier 84 erin en gaan als een malle....
Ik heb sinds kort ook een kymco like. En krijg hem ook lastig afgesteld. Heb jij meer info over die prop. Waar die precies zit? Heb je nog meer tips voor die like?
 
Ik heb sinds kort ook een kymco like. En krijg hem ook lastig afgesteld. Heb jij meer info over die prop. Waar die precies zit? Heb je nog meer tips voor die like?
de behuizing van het luchtfilter. Daar zit een slang aan die lucht aanzuigt. (Dus NIET de slang die naar de carburateur gaat).
Indien je die slang losmaakt van de behuizing kan het zijn dat je in de hals van het luchtfilter een plastic buis (prop) ziet zitten, met een doorlaat van plusminus de helft van de doorsnede (ongeveer 1 cm diameter). Die prop LIJKT 1 geheel te vormen met het luchtfilter, maar doet dat dus niet.
Als je het deksel van de behuizing schroeft zal je zien dat je de prop er met een schroevendraaier en een hamer gewoon uit kan tikken.
De hals zou dan een doorlaat van ongeveer 2 cm moeten krijgen.
Hoofdsproeier vervangen door een 82, of 84.
En accepteren dat, hoe goed je hem ook afstelt, hij wel eens afslaat voor het stoplicht.
Vooral als je lange einden rechtuit volgas hebt gereden.
Echte kymcokwaal.
 
de behuizing van het luchtfilter. Daar zit een slang aan die lucht aanzuigt. (Dus NIET de slang die naar de carburateur gaat).
Indien je die slang losmaakt van de behuizing kan het zijn dat je in de hals van het luchtfilter een plastic buis (prop) ziet zitten, met een doorlaat van plusminus de helft van de doorsnede (ongeveer 1 cm diameter). Die prop LIJKT 1 geheel te vormen met het luchtfilter, maar doet dat dus niet.
Als je het deksel van de behuizing schroeft zal je zien dat je de prop er met een schroevendraaier en een hamer gewoon uit kan tikken.
De hals zou dan een doorlaat van ongeveer 2 cm moeten krijgen.
Hoofdsproeier vervangen door een 82, of 84.
En accepteren dat, hoe goed je hem ook afstelt, hij wel eens afslaat voor het stoplicht.
Vooral als je lange einden rechtuit volgas hebt gereden.
Echte kymcokwaal.
Oke bedankt
Wat heb jij zoal meer gedaan aan je like om hem harder te laten lopen?
 
Back
Top