Dankjewel, ik heb een beetje een apart probleem waar mn luchtschroef helemaal openstaat maar mn bougie die pikzwart is vertelt me toch dat ik te veel benzine/ te weinig lucht krijg. Enig idee?Bij de meeste Chinese is het 80 a 82
De scooter heeft lang stilgestaan, wilde niet starten. Bougie gecheckt en die was roetzwart. Vervolgens luchtfilter een aantal slagen opengedraaid en nu rijdt hij prima en start hij ook geweldig. Toch valt hij bij het stoplicht uit terwijl de stationairschroef helemaal is ingedraaid. Ik snap er niets van..78 is origineel gangbaar, vaak wordt er een 80 of 82 ingedraaid om hem net wat beter te laten lopen.
Maar hoe rijdt die scooter, ervaar je in de praktijk problemen of een te hoog verbruik?
De bougie bleef helaad zwart na deze methode. Ik zal morgen nog een nieuwe bougie halen aangezien dat de enige stap is die ik heb overgeslagen. Dat en een sproeier maatje 78 ipv 80.Tsja, je hebt aan de mengselschroef gedraaid en dan is het logisch dat hij stationair niet meer goed loopt.
Ik zou het volgende doen:
- Mengselschroef 2,5 slag open (wordt geadviseerd in het WPHB van Kymco)
- Vlotterbak eraf halen om te kijken of de carburateur schoon is, dan kan je ook meteen de sproeiers checken
- Nieuwe bougie en benzine erin
- Daarna stationair afstellen
Waarschijnlijk valse lucht bij het spruitstuk vervang die.De scooter heeft lang stilgestaan, wilde niet starten. Bougie gecheckt en die was roetzwart. Vervolgens luchtfilter een aantal slagen opengedraaid en nu rijdt hij prima en start hij ook geweldig. Toch valt hij bij het stoplicht uit terwijl de stationairschroef helemaal is ingedraaid. Ik snap er niets van..
Maar reed hij ook slecht? Zou me niet blindstaren op die oude bougie. Je kan hem ook schoon borstelen.De bougie bleef helaad zwart na deze methode. Ik zal morgen nog een nieuwe bougie halen aangezien dat de enige stap is die ik heb overgeslagen. Dat en een sproeier maatje 78 ipv 80.
Heb m inderdaad schoon geborsteld. Hij reed juist fijner dan ooit maar de schone bougie is na een ritje toch weer pikzwart. Alles wijst voor mij op te veel benzine, ik ga morgen in ieder geval een kleinere sproeier halen en kijken wat er gebeurt.Maar reed hij ook slecht? Zou me niet blindstaren op die oude bougie. Je kan hem ook schoon borstelen.
Ik heb het idee dat het 78 is maar ik weet het niet zeker.
Bij de meeste Chinese is het 80 a 82
Dat laatste klopt helemaal, weet jij wat ik in dat geval verder allemaal af moet stellen?Standaard Kymco zit al hoger in sproeier wat dat betreft!
Het is ook geen Chinees, maar een Taiwanees met een heel eigen ontworpen motorblok net zoals bij de Sym!!
Lijkt er vooralsnog sterk op dat je begrenzers verwijdert hebt zonder de rest af te stellen!
Bij mij zit er een onbegrensde cdi in en de varioring is er uit.Begrenzers maken weinig uit, er zit een begrensde bus en begrensde cdi in.
Hij moet goed lopen met sproeier 78/80 en mengselschroef op 2,5 als de scooter in orde is.
Maar nogmaals, als hij goed loopt en geen buitensporig hoog verbruik heeft is die donkere bougie toch niet erg? Controleer ook ff of hij geen olie verbruikt. Dat doen die kymco's ook weleens.
Ik ga m vandaag nog een keer nalopen. Ik laat het wetenBegrenzers maken weinig uit, er zit een begrensde bus en begrensde cdi in.
Hij moet goed lopen met sproeier 78/80 en mengselschroef op 2,5 als de scooter in orde is.
Maar nogmaals, als hij goed loopt en geen buitensporig hoog verbruik heeft is die donkere bougie toch niet erg? Controleer ook ff of hij geen olie verbruikt. Dat doen die kymco's ook weleens.