wat is de meest scorende minarelli horizontaal dat bekent is

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Op Lelystad was het Sjoerd met 19.7 PK...
Over dit soort dingen valt toch enkel alleen maar te gissen, overal meten ze andere pk's :|
 
hoi,

hoeveel pk´s heeft the one met die sonic gehaalt dan ?

ik d8 19,8 .. of klopt dat niet ?

verbeter mij dan ff

Later
 
Als ik me niet vergis hadden Mol en Sjoerd dezelfde score, alleen Mol @ pia en Sjoerd @ Mina, d8 dat ze hiermee ook de snelste waren...weinig zin om Lelystad topic om te spitten.:Z
 
En wat kwam ik "toevallig" tegen:

Sjoerd:
19,7pk.JPG



Mol:
nrg_lelystad_grafiek01.jpg


/edit: Niet 18.7 dus $aint

/edit2: Aargh...jij edit ook :p
 
Lekker boeiend zijn moment op namens heb namelijk wel eens gehoord dat een mina over de 20 scoort maar een week later op een meeting maar 19 scoort.
 
Mja, toen ik bij Koopmans op de bank stond had ik 25,29 pk, omgerekend 20,3.

Is allemaal btje gissen... Maja, je moet ergens mee meten anders weet je nooit wat heh...
 
de twins phantom had toch ook boven de 20pk gehaald?

en kwa meetmateriaal zal er altijd verschil zijn want een bank wordt geeikt door mensen en hierdoor ontstaat er een zekere meetonzekerheid.
en de ene keer presteerd een scooter nou eenmaal beter dan de andere keer op een of andere vage manier. heb ik ook geen verklaring voor....
 
Originally posted by ManourtF
de twins phantom had toch ook boven de 20pk gehaald?

en kwa meetmateriaal zal er altijd verschil zijn want een bank wordt geeikt door mensen en hierdoor ontstaat er een zekere meetonzekerheid.
en de ene keer presteerd een scooter nou eenmaal beter dan de andere keer op een of andere vage manier. heb ik ook geen verklaring voor....

Is niet zo moeilijk hoor als je meer runs maakt wordt je vario warmer en zal je scooter ook beter presteren daarom wordt er ook meer gescoord naar meerdere runs. en niet op meeting's warm draaien erop en er weer af.
 
Ik ken zowiezo al 2 scooters waarbij het juist kut is als de overbrenging warm wordt, en er na ideale temp. nog maar 2 runs ofzo gedraaid wordt en daarna geen hogere score's meer gemeten worden door (te)hete overbrenging....

Tis dus niet bij iedereen zo lijkt me ;)
 
Originally posted by Jacco
Ik ken zowiezo al 2 scooters waarbij het juist kut is als de overbrenging warm wordt, en er na ideale temp. nog maar 2 runs ofzo gedraaid wordt en daarna geen hogere score's meer gemeten worden door (te)hete overbrenging....

Tis dus niet bij iedereen zo lijkt me ;)

Jij heb het vast over extreme warmte. Lijkt met niet dat die gene op de bank gaat en gelijk hoog scoort en daarna niet meer. omdat ze vario warm wordt ;)
 
Theoretisch hoogste vermogen als blokje zo koud mogelijk is. Heeft te maken met de dichtheid van lucht, die afhankelijk is van temperatuur. Dus per volume-eenheid meer luchtmassa, enzovoort enzovoort (effe zelf denken he.. :D )

Daarintegen moet de V-snaar weer wat warmer zijn (minder stug dus minder weerstand) en de olie in de overbrenging moet ook wat warmer zijn voor minder wrijving. Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen.

Bij elkaar is het dus een optelsom van plussen en minnen die bepaalt wanneer een scooter zijn maximale vermogen (aan het achterwiel!) geeft.

Wat ik heb gezien op de testbank is dat dit meestal de 2e of 3e run na warmdraaien is. Tussen runs onderling (direkt na elkaar) kan al een vermogensverschil van 5% zitten. Ga je weersomstandigheden meetellen (dus runs op verschillende tijdstippen of plaatsen) dan kan het verschil nog veel groter worden. 20 pk vandaag kan dus morgen 18 pk zijn en overmorgen weer 20. Kan dit topic dus nog lang duren:p .
 
Gaat er ook nog iemand antwoord geven op de vraag?
Valentino heeft met de oude software geloof ik 21,6pk gescoord met die beta toen. Rudy/The One zat op 20,1 geloof ik.
Verder kunnen metingen alleen vergeleken worden als ze onder dezelfde omstandigheden gedaan worden. Dus als je 2 scoots wil vergelijken moet je ze direct na elkaar op de bank zetten, maar dat leek mij toch wel duidelijk na er al 6 topics over gelezen te hebben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top