Wat hebben de standen van gasnaald voor functie?

Status
Not open for further replies.

kilzone

Well-Known Member
Hallo, ik vroeg mij nu eens af, wat de standen van de gasnaald voor invloed hebben bij het rijden

En kan ik hiermee de reactietijd van me gasgeven verstellen, zodat als je gas opendraai dat de naald wat meer brandstof doorlaat, waardoor je wat harder wegtrek?

MVG Björn Koster
 
Advertisement - register to remove this

Heb 17,5 mm carberateur, Airsal T6 (snelle 50) en Nrx uitlaat.

Weet iemand hoe je de gasreactie kan verbeteren? als ik me hendel opendoe, duurt het zo lang voordat hij toeren begint te maken, en kan ik net geen whilie maken. heb clipje nu op bovenste stand staan, zou het helpen als ik hem in het midden zet?

MVG Björn Koster
 
met zo'n setup gewoon in het midden laten staan , dit zit puur in de afstelling van hoofdsproeier mischien maar zeer zeker ook in het variogedeelte.

als je de naald bovenin of onderin zet krijg je een vrij extreme verandering , hij staat dan of constant rijk of constant arm. beter zet je dan de naald in het midden , dan ga je de hoofdsproeier goed afstellen , daarna kun je als ie bijvoorbeeld onderin te weinig of teveel krijgt de stationairsproeier nog veranderen. de naald 1 streepje verzetten is meer voor het fijnafstellen , maar 9 van de 10 keer zal de naald in het midden goed staan met zo'n setup.

verder is de afstelling van je vario belangrijk , ook heeft deze afstelling invloed op de afstelling van je carburateur , dit hangt samen. gaat de scooter bijv. meer toeren draaien zal die meestal iets meer mengsel nodig zijn.

andersom is het ook zo dat bijv. een te grote sproeier ervoor kan zorgen dat je je vario niet optimaal krijgt afgesteld.

over je gasreactie , deze word bepaald door o.a. je setup en je afstelling.

je kunt dus niet echt je gasreactie instellen.
 
Heb de stand van de gasnaald nu in het midden staan, lekker lichte rollen voor lekker toeren. boezie begind mooi bruin te kleuren, dus denk dat het zo wel goed is. als je gasnaald in de middelste stand staat krijg je dan eerder een bruinere kleur op je bougie dan als je je gasnaald op de hoogste stand zet? had hem eerst op de bovenste stand staan, maar toen kreeg ik hem niet afgesteld, steeds witte bougie, nu 1 sproeier groter, en stand in het midden, en nu word hij mooi bruin.


met zo'n setup gewoon in het midden laten staan , dit zit puur in de afstelling van hoofdsproeier mischien maar zeer zeker ook in het variogedeelte.

als je de naald bovenin of onderin zet krijg je een vrij extreme verandering , hij staat dan of constant rijk of constant arm. beter zet je dan de naald in het midden , dan ga je de hoofdsproeier goed afstellen , daarna kun je als ie bijvoorbeeld onderin te weinig of teveel krijgt de stationairsproeier nog veranderen. de naald 1 streepje verzetten is meer voor het fijnafstellen , maar 9 van de 10 keer zal de naald in het midden goed staan met zo'n setup.

verder is de afstelling van je vario belangrijk , ook heeft deze afstelling invloed op de afstelling van je carburateur , dit hangt samen. gaat de scooter bijv. meer toeren draaien zal die meestal iets meer mengsel nodig zijn.

andersom is het ook zo dat bijv. een te grote sproeier ervoor kan zorgen dat je je vario niet optimaal krijgt afgesteld.

over je gasreactie , deze word bepaald door o.a. je setup en je afstelling.

je kunt dus niet echt je gasreactie instellen.
 
de kleur van de bougie is gewoon wat je setup doet , dus staat ie te arm of te rijk , is ie wit/grijs heb je de afstelling te arm staan , is ie zwart staat ie te rijk.

mja , afstellen is niet iets wat je zomaar even moet gaan doen ,dat heeft ervaring en tijd nodig.
 
de kleur van de bougie is gewoon wat je setup doet , dus staat ie te arm of te rijk , is ie wit/grijs heb je de afstelling te arm staan , is ie zwart staat ie te rijk.

mja , afstellen is niet iets wat je zomaar even moet gaan doen ,dat heeft ervaring en tijd nodig.

en dat is me gelukt.

Bedakt allemaal.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top