Wat heb jij allemaal gepolijst?

Status
Not open for further replies.
Ik heb tot nu toe ook al aardig wat gepolijst en ben nu met me velgen van een aerox 2003 bezig. Alle verf heb ik er grondig afgehaald, maar ik laat de binnenkanten van die spaken zwart. Hoe dan ook, ik schuur zelfs met p60 en dan duurt het nog een eeuw voordat ik 1 vierkante cm glad heb. Het komt omdat er in de bovenste laag van de velg een hele hobbelige huid zit. Heeft iemand een manier om dit sneller te doen? Ben gister met de hand 4 uur bezig geweest en dan zie je na het polijsten nog steeds van die zwarte pitjes zitten, wat dus kleine kuiltjes zijn. Ik ben nu bezig met een staalborstel op de boormachine, ik hoop dat die minder krassen maakt dan dat ik er nu aan schuurwerk in heb zitten :) graag reacties of een hele handige tip die mij mijn pijnlijke handjes het werk afneemt ;)
 
ik heb men blok maar es gepoliert, is vrijgoed gelukt vind ik

blok%20poliert.JPG
 
apriliarsracing said:
Ik heb tot nu toe ook al aardig wat gepolijst en ben nu met me velgen van een aerox 2003 bezig. Alle verf heb ik er grondig afgehaald, maar ik laat de binnenkanten van die spaken zwart. Hoe dan ook, ik schuur zelfs met p60 en dan duurt het nog een eeuw voordat ik 1 vierkante cm glad heb. Het komt omdat er in de bovenste laag van de velg een hele hobbelige huid zit. Heeft iemand een manier om dit sneller te doen? Ben gister met de hand 4 uur bezig geweest en dan zie je na het polijsten nog steeds van die zwarte pitjes zitten, wat dus kleine kuiltjes zijn. Ik ben nu bezig met een staalborstel op de boormachine, ik hoop dat die minder krassen maakt dan dat ik er nu aan schuurwerk in heb zitten :) graag reacties of een hele handige tip die mij mijn pijnlijke handjes het werk afneemt ;)

Met een schuurmachine lukt het.. Ik heb het zelf ook gedaan :!

Schuurpad korrel 180 (dacht ik) erop en schuren maar :)
Als het dan bijna vlak is ga je met de hand schuren.. Korrel 80, 150, 280, 400, 800 en 1000
 
nog ff vraagje hae... ik
wil mischien een deel van mijn frame gaan polijsten... en moet ik er dan van die blanke lak overheengooien in verband met roesten enzo ?
of kan ik het gewoon kaal laten en af en toe op poetsen...?
 
firefox-prorace said:
nog ff vraagje hae... ik
wil mischien een deel van mijn frame gaan polijsten... en moet ik er dan van die blanke lak overheengooien in verband met roesten enzo ?
of kan ik het gewoon kaal laten en af en toe op poetsen...?

je ziet op foto 1 nog allemaal streepjes lopen
heb je het soms met een staalborstel op de boormachine gedaan in het begin?
 
apriliarsracing said:
je ziet op foto 1 nog allemaal streepjes lopen
heb je het soms met een staalborstel op de boormachine gedaan in het begin?
Zie jij dat dan als ie met draaiende wielen komt langs rijden :rolleyes:
Of als je er een meter van afstaat?
 
ben nu bezig met me blok (is echt veel werk) maar ik heb mijn watergevalpomp ook al gedaan maar heb er efen niet naar omgekeken en nu zie je allemaal soort vingerafdrukken en die krijg ik niet weg ( geprobeert met doek , daarna met was en doek maar het wil niet weg)

iemand een manier om het goed te onderhouden , k heb ook al iets gelezen over belgom alu maar waar is het tekoop

dus iemand een snelle handige manier om het mooi te houden al dat polijstspul ( kan toch ook met blanke lak als laatst op te spuiten )



kom maaar op met de tips :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top