Wat heb je gekocht voor je scooter topic.

Heb je draad met flux (gevulde draad) ? Dan heb je geen gasfles nodig .Ik heb een apparaat met een gasflesje en èèn met flux draad ,
gaat allebei even goed alleen die gasflesjes zijn vrij prijzig en zijn ook zo leeg. Die met fles gebruik ik eigenlijk ook nooit meer.
 
Ik heb inderdaad met fluxdraad besteld. Het apparaat kan beide aan en ook elektroden en wolfraam.
Ik wist alleen niet dat ik het ding al zo snel nodig zou hebben.
De Canta die we vorige week kochten, is een behoorlijke kat in de zak gebleken.
Carrosserie, chassis en motor zijn goed, maar ik liet hem even door een garage nakijken ivm remmen en stationair en daar kwam me toch een waslijst aan gebreken uit naar voren. Totaalplaatje tot dusver: minimaal 1900 euro en het onderzoek was nog niet eens afgerond.
Dat kunnen we onmogelijk ophoesten, dus ik ben wel gedwongen om te proberen hem zelf te repareren.
Helaas staan over de Canta weinig filmpjes op YT.
 
Net een andere compressor opgehaald.
Eentje van 50 liter.
M'n andere is er een van 8 liter, wat voor mij net te weinig is en voor evt verf spuiten niet geschikt.
Ook heb ik een oude mannetjes beenkleed besteld.
Nu de dink het goed doet wil ik ook comfortabel rijden (en nog iets kunnen vinden als ik na een ritje naar het toilet moet ;) )

Oja, en een slijptolhouder, zodat ik nettere rechte sneden kan maken in metaal.
 
Last edited:
Thanks @trabiarie , gaat wel lukken.
Morgen een zga nieuwe uitlaat ophalen (krijg nu teveel uitlaatgas in de cabine). Moet alleen een nieuw bochtje/spruitstuk op gelast worden.
Nieuwe uitdaging dus (naast de vele andere die dit vehikel biedt).
 
Wat onderhoudsspulletjes en een goedkope vario voor een gy6 snorscooter van m'n buurman.
Hij had een Berini uit 2017 gekocht via een veiling.
Kolere wat een hok. Compleet afgeragd en geen of nauwelijks onderhoud gehad.
Ding wilde amper starten en reed voor geen meter. Vierkante rollen, versleten vario, kappen die amper nog vast zaten, zwaar vervuild carter (althans daar waar de vario en koppeling zaten).
De boel zo goed als het ging weer een beetje opgelapt en hij rijdt weer als een tiet.
Was wel een mooi gezicht om daarna pa met zoon achterop erop weg te zien rijden.

Het was de eerste keer dat ik een scooter van iemand anders onder handen nam.
Ik heb het advies gegeven hem z.s.m. weer weg te doen en een andere te kopen, waar hij wel eerst naar gaat kijken.
 
Bij HBM: een heli-coil set voor m5 t/m m12. Helaas zat er geen m7 bij, dus heb ik die noodgedwongen via Ali besteld.
Ook nog een lasschort en een nieuwe bandenpomp met staafadapter voor op de compressor.

Die bandenpomp is echter wel een probleem: heb meerdere euro-insteeknippels ermee geprobeerd, maar geen enkele blijft in de euroconnector/snelkoppeling zitten. Blijft ie wel zitten, komt er lucht vrij tussen de connector en de nippel. Ik heb het op meerdere connectoren geprobeerd
Met 1 oude bandenpomp en 2 luchtspuiten geen enkel probleem, terwijl die ook euro zijn. 1 andere bandenpomp heeft een beetje hetzelfde.
Met de schuifmaat gemeten zijn er geen 2 nippels hetzelfde. Op alledrie de slangen met euro-snelkoppeling die ik heb doet het zich voor.
 
Net ff 2 spatbordjes van een sp2000 monovork opgehaald. Kan alles binnenkort in de zelfde kleur gespoten worden wanneer ik heb beslist wat dat word
 
Een HBM 300 draaibankje via MP en bij HBM een setje hss draaibeitels, meedraaiend center en een mc2 boorkop.
Met een beetje geluk kan ik volgende maand een korte draaicursus volgen bij de buurtwerkplaats in Amsterdam.
Was eigenlijk op zoek naar een redelijk geprijsde lascursus. Hadden ze ook, maar vol, dus begin ik met draaien.
 
Ik blijk een gereedschapsverslaving te hebben.
Vorige week een lastafel met achterwand op de kop getikt. Deze week een mooi dubbelhoorns aambeeld voor een prikkie.

Omdat ook m'n nieuwe achterband van de dink heel langzaam leegloopt, heb ik een gebruikt achterwiel gekocht.
Bij ontvangst bleek de achterband die erop zat helemaal scheef afgesleten te zijn. Ik hoop niet dat dat teveel slijtage aan het wiel of de lagers met zich meebrengt, anders is het alsnog een miskoop.
Aangezien de onderdelen niet veel kostten, heb ik gelijk de startmotor en benzinepomp erbij genomen (voor reserve).
 
Ik ben momenteel mijn sleutel hok aan het verbouwen.. Komt een 120cm LED 2x buizen 4000k boven de werkbank.
Er komt nog een nieuwe binnenkant van het dak erop.. (denk ook om het hok te isoleren omdat ik er normaal er ook erin werk en dan wil ik zoveel mogelijk kou tegen gaan.

Aan de andere kant van de werkbank komen 4x kleinere wandpanelen om gereedschap aan te hangen en of bakjes.

Aan twee andere wanden word ook zoiets gedaan.

Ik moet mijn bougie kastje nog aan de muur hangen.

Heb verder nog frames staan die ik naar de kelder verplaatst (staan voor de kleine ruimte wel wat in de weg)
Ga mijn kleine datona ontvetter bak verkopen en plaats maken voor een grotere zodat ik ook direct carters kan ontvetten.

Daarnaast word het elektrische plan nog aangepast voor stekker aansluitingen.

En ik wil nog een kleine ringleiding systeem maken voor naar de compressor.

En in de toekomst wil ik van een 230volt 1 fase 3PK compressor liefst naar een 400 volt 3fase 5HP compressor zodat er meer mogelijk word. (stralen is op dit moment bijna niet te doen wegens te weinig lucht opbrengst) Kan het misschien opvangen door een extra 50 a 60 liter ketel bij de bestaande 100 liter toe te voegen, alleen de pomp is max wat de motor kan aansturen.. Voor een zwaardere pomp heb ik ook een zwaardere motor nodig.
 
Ik heb een 20v slagmoersleutel van Parkside gekocht om de transmissie van de scooter te kunnen doen. Pittig apparaat, nog een beetje aan wennen. Het is lastig in te schatten hoe vast je de krukasmoer hamert met dat ding.

Verder een nieuwe carterkappakking gekocht voor de Agility, origineel van Kymco. Kostte ff 21 euro.
 
Ik heb vandaag een 19 MM Dellorto Carburateur en spruitstuk gekocht.
En een nieuwe Ventiel , mijn Ventiel zelf was lek, erg irritant als je elke 2 dagen je band op moet pompen .
Post automatically merged:

Ojaa... en een Onbegrensde CDI voor de Speedfight 3 voor de 4-takt , die is morgen binnen.
 
Ik heb een 20v slagmoersleutel van Parkside gekocht om de transmissie van de scooter te kunnen doen. Pittig apparaat, nog een beetje aan wennen. Het is lastig in te schatten hoe vast je de krukasmoer hamert met dat ding.
Ik zou hem alleen gebruiken voor het losmaken van de moeren , het vastzetten met een moment sleutel. Scheelt een hoop geld als je de draad van de krukas vermold
 
laatste aanschaf: een stel voetplaten voor op de treeplank.
laatstgenoemde begint wat wit te worden (zwarte lak laag slijt eraf door de schoenen) en die voetplaatjes hoef ik in het vervolg slechts over te spuiten als de verf eraf is.
 
Ik zou hem alleen gebruiken voor het losmaken van de moeren , het vastzetten met een moment sleutel. Scheelt een hoop geld als je de draad van de krukas vermold
Kan niet meer omdat ik een stukje draad kwijt ben in m'n carter:

Maar goed, ik zie veel mensen op YouTube krukasmoeren met de slagmoersleutel vastzetten. Hopelijk gaat het bij mij ook goed.
 
Kan niet meer omdat ik een stukje draad kwijt ben in m'n carter:

Maar goed, ik zie veel mensen op YouTube krukasmoeren met de slagmoersleutel vastzetten. Hopelijk gaat het bij mij ook goed.
Mijn Slagmoersleutel kan ik instellen , met Full Power draait dat ding alles aan stront.
Neem aan dat die van Heinz ook instelbaar is .
 
Back
Top