Wat gebeurd er snachts?

Manu76

Burn and rise...
Ik ben het ff kwijt. Gisteren met mijn project een stukje wezen rijden netjes 55 op de teller.

Zo weggezet. Vanmorgen, en ik heb niets veranderd, kwam ik niet voorbij de 30km/u tijdens rijden, hoe kan dat nou???

Wat gebeurd er snachts?? ;)
 
Advertisement - register to remove this

Misschien is de wind van richting gedraaid.
Gisteren had je dus wind mee, vandaag wind tegen. ;)

Geen idee Manu, dit kan vanalles zijn.
Maar 80% van de scooterproblemen zit hem toch in de brandstofvoorziening.
 
Ik ga het en een ander uitzoeken maar ik vind het maar raar. Tot 25/30 loopt die gewoon prima.

Ik zit ook te denken dat het misschien wel de cdi is. Echt.. waar moet ik het nu weer zoeken...pff
 
Nou alles dubbel gecheckt maar hij blijft plus minus 30km/u. Rijden. (Wat ik voor zover weet na te kijken) ik weet het niet meer.

Iemand nog ideeën? Carb. Heb ik (nog) niet nagekeken.
 
Gaat het mis in de toeren
of in de vario / achterpoulies?
Of elders?
Ik heb wel eens te lichte rolletjes gehad en dan had de vario de kracht niet om de koppeling uiteen te drukken.
Heb ook wel eens wegens slijtage gehad dat de spiebanen achter de koppeling teveel weerstand gaven om verder te openen.
Zit er een schakelbare CDI op?
Groet,
 
tank je e10 benzine?

Nee nooit. Alleen maar euro 98.

Heb er wel kleppen reiniger in gedaan. Maar volgens mij te veel.

Kan het zijn dat als het geen 100% brandstof is dat je vermogen beïnvloed word? Zeg maar net te veel additief toegevoegd?

Ik zit eraan te denken om de tank leeg te halen en nieuwe verse brandstof erin.

Vacuüm is er
Spruitstuk vernieuwd
Cdi vernieuwd
Stator vernieuwd
Bobine kabel vernieuwd.

Ongelooflijk! Heb hem alleen weggezet
 
Gaat het mis in de toeren
of in de vario / achterpoulies?
Of elders?
Ik heb wel eens te lichte rolletjes gehad en dan had de vario de kracht niet om de koppeling uiteen te drukken.
Heb ook wel eens wegens slijtage gehad dat de spiebanen achter de koppeling teveel weerstand gaven om verder te openen.
Zit er een schakelbare CDI op?
Groet,

Stationair loopt die goed. En tot 30km/U loopt die ook gewoon goed.

Zaten 5 grams in maar nu 6 gram.

Met schakelbaar bedoel je zoals A en B, zacht en hard?

Ik ga straks ff proefrit maken met de nieuwe cdi. Ik heb zo een afspraak.
 
Merk je dat de cilinder minder compressie heeft dan eerder hij het wel goed deed? Misschien een gebroken zuigerveer ofzo waardoor hij minder compressie heeft en dus maar max 30km/u wilt gaan. Anders misschien een kleppen probleem.. Kapot gelopen bij de laatste rit..

Als dit een lang ik weet niet topic gaat worden, kan je denk ik beter op onderzoek uit gaan en gaan sleutelen.. Vaak als je ding los maakt en bekijkt kom je al vrij snel achter het probleem..

Of de achterpoelie blokkeerd met open gaan en dat hij daardoor niet sneller wilt.
 
Nou,

Alles wat ik wist na te kijken heb ik nagekeken.

Alle mogelijke combis ook geprobeerd.

Gaat nog steeds niet harder dan 35km/U.

Iemand nog ideeën? Ik denk er over na om iets aan die hittegraad te doen. met 1 graad te verhogen, of te verlagen... moet ik ff uitproberen.

Kan een zwakke vonk trouwens ook de snelheid qua top, beïnvloeden?

Ik weet uit ervaring (althans mijn brommers) dat de hitte graad wel degelijk invloed had op de top.

Momenteel zit er een 7 in.

Tussentijds blijf ik sleutelen...:)

Foto is zoals die er nu bij staat. Was eerst oranje!
 

Attachments

  • 15809191195747905809072708917080.jpg
    15809191195747905809072708917080.jpg
    197.5 KB · Views: 18
Nou,

Alles wat ik wist na te kijken heb ik nagekeken.

Alle mogelijke combis ook geprobeerd.

Gaat nog steeds niet harder dan 35km/U.

Iemand nog ideeën? Ik denk er over na om iets aan die hittegraad te doen. met 1 graad te verhogen, of te verlagen... moet ik ff uitproberen.

Kan een zwakke vonk trouwens ook de snelheid qua top, beïnvloeden?

Ik weet uit ervaring (althans mijn brommers) dat de hitte graad wel degelijk invloed had op de top.

Momenteel zit er een 7 in.

Tussentijds blijf ik sleutelen...:)

Foto is zoals die er nu bij staat. Was eerst oranje!

misschien een rare suggestie, pomp je banden op. Dit kan een wereld van verschil maken...
 
Banden zijn nagekeken en staan mooi op 2 bar. Helaas was dit niet het probleem.

@Sparky Gisteravond viel mijn kwartje. Ik was namelijk vergeten de tank af te sluiten in een "onschuldig" regenbuitje. Er is dus water in de tank gelopen. Heel stom. Maar daar kan ik niets aan doen,heb ik redenen voor maar die ik liever privé houd.

Dus nu dat wetende wat zou er nog meer mis kunnen zijn. Niet wetende dat het brandstof in de tank vocht had, Heb ik in eerste instantie gewoon gestart. Dus brandstof met vocht in de leidingen Tot die uitviel. Daar moet iets gebeurd zijn.

Inmiddels alweer aan de praat gekregen.

Hij mist gewoon power. Ik hou hem nog tegen met volgas.
 
Heb je de benzine in de tank wel ververst dan en de vlotterkamer van de carburateur leeg laten lopen via het schroefje bij de vlotterbak?
Uiteraard meteen af laten lopen en nieuwe brandstof erin. Euro 98.

Helaas maakte dat niets uit. Ik sta echt voor een raadsel. Ik weet ff niet meer waar ik het zoeken moet.

Bizar...
 
Zojuist de cilinderkop eraf gehaald en die zat helemaal vol met oliedrap/schuim. Dat kan toch niet gezond zijn?

Was een melk achtig goedje. Hoogstwaarschijnlijk ook vocht?

Dus Ik denk dat ik de olie aftap en nieuwe erin ga doen.

Beetje bij beetje ben ik door mijn opties heen v.w.b het nakijken van alles want hij loopt nog steeds niet harder dan 30km/u
 
Ff een kick up!

Na veel werkzaamheden aan de scooter (rieju toreo) en de gy6 beetje leren kennen kom ik dus weer op het punt dat hij niet harder gaat dan 30/35km/u.

Ik mis veel vermogen maar weet ff niet waar ik het moet zoeken.

Dus eens kijken of jullie me weer op een spoor kunnen zetten. Ik heb aan veel dingen gedacht waaronder de vario, koppeling enz.

Maar welke koppeling (gy6) ik ook monteer niets laat hem sneller lopen.

Dus advies aub?
 
Back
Top