wat doet een overrange

Status
Not open for further replies.
kan iemand mij vertellen wat een malossi overrange inhoud en doet want ik wil er miss 1 aanschaffen alleen het is toch best veel geld
 
Advertisement - register to remove this

Wat is je setup voor de rest? Want met een std setup heeft een overrange natuurlijk weinig zin. :)
 
ik heb bijna standaard setup maar ik wil mss ook een dr70 yasuni r en al aanschaffen maar wat ik eigenlijk wil weten wat de werking ervan is ga je er sneller door, trek je er harder mee en hoe kan dat doen wat op het zicht lijkt het het zelfde
 
Het geld dat je moet betalen voor de overrange kan je beter stoppen in een DR70, een malossi vario en een 17,5mm carburateur.

De overrange poulies zul je vrijwel niet merken op een standaard setup.
 
Je bezit een typhoon lees ik dat goed?

Dan is een overrange op zo'n setup overbodig! Gewoon een DR-70 + Yasuni R + 17.5 of 19 mm halen met eventueel een andere vario en een verstelbare koppeling.

Poulies hebben geen zin op een Piaggio scooter, was het nou een Minarelli blok dan had 1 gedeelte van de Overange poulies, de Fixed Torque, wel nut gehad aangezien bijna alle mina scooters met een ander uitlaatje/vario/cilindertje wel een dip hebben na het optrekken, dit word veroorzaakt door de knik die in de loopbaan van de poulie zit.

Piaggio heeft std een betere overbrenging dus op zo'n setupje zou ik het geld niet uitgeven aan een Overrange... :)
 
kan iemand mij vertellen wat een malossi overrange inhoud en doet want ik wil er miss 1 aanschaffen alleen het is toch best veel geld

Een overange zorgt er voor dat je toerenverloop constanter wordt en blijft, dit is vooral merkbaar als je met hogere toeren gaat rijden dus voor de wat heftigere setups zeg maar. Op een vrijwel standaard setup is het overbodig en kan je je geld beter in andere delen steken zoals hierboven al vermeld is.
 
@vissa je klopt ik heb een typhoon
@scarrie thanks
@ronnie ok bedankt

weet iemand dan een manier om hem wat harder te laten trekken voor niet teveel geld? het gaat dus om een gilera typhoon en die is helemaal standaard behalve een technigas next en witte drukveer5.0 gram rollen en hij trekt veel te traag
 
op een dr70 setup is een overrange totaal niet nodig,vooral op straat

beter steek je dat geld ergens anders in ,waar je blijkbaar meer aan hebt of gaat merken .
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top