Cipher
Well-Known Member
Ik probeer zoveel mogelijk topics te lezen op dit forum om zoveel mogelijk te leren. Moet zeggen dat ik al een stuk snuggerder op dit gebied ben geworden, maar een aantal standaard dingen snap ik nog niet helemaal.
De meeste vragen gaan over trekveertjes, rollen, en drukveren. Maar waar zijn deze dingen nou allemaal voor?
Ik meen dat je koppeling er voor zorgr dat je stil kan staan. Dat wanneer je te weinig toeren maakt hij niet aangrijpt, en je achterband stil blijft staan. Maar hoe werkt dit, en wat is de rol van de drukveer hierin?
Verder heb ik begrepen dat de vario bij wijze van spreken de versnellingsbak is. Deze legt de V-snaar hoger en lager waardoor je meer snelheid krijgt op hetzelfde toerental. Maar hoe gebeurd dit, en wat hebben de rollen en trekveertjes hiermee te maken?
De meeste vragen gaan over trekveertjes, rollen, en drukveren. Maar waar zijn deze dingen nou allemaal voor?
Ik meen dat je koppeling er voor zorgr dat je stil kan staan. Dat wanneer je te weinig toeren maakt hij niet aangrijpt, en je achterband stil blijft staan. Maar hoe werkt dit, en wat is de rol van de drukveer hierin?
Verder heb ik begrepen dat de vario bij wijze van spreken de versnellingsbak is. Deze legt de V-snaar hoger en lager waardoor je meer snelheid krijgt op hetzelfde toerental. Maar hoe gebeurd dit, en wat hebben de rollen en trekveertjes hiermee te maken?