Wat bekent opvoeren voor je verzekering?

Kattekop22

New Member
Domme vraag misschien, maar ik heb gewoon 0 verstand van scooters.

Ik ben wat aan het rondkijken naar modellen voor woonwerkverkeer en ik zie bijvoorbeeld bij Scootercentrum staan "Aanpassen snelheid" als extra optie bij je aankoop. Zo te zien kan je dit bij veel dealers laten doen als je een scooter koopt. Voor zover ik weet mag je tot 57 km/u op de GPS rijden voor de rollerbank?

Maar hoe zit dat dan met je verzekering? Als je de snelheid verhoogt tot bijvoorbeeld 55 km/u en je veroorzaakt een ongeluk, ben je dan de pineut? Op zich vind ik 45 km/u wel hard genoeg maar ik ben wel wat nerveus om met die snelheid tussen de auto's te rijden. Met mijn vorige speed pedelec was dit ook echt niet fijn met ongeduldige auto's achter me.
 
Advertisement - register to remove this

55 kmpu wordt gedoogd op de rollerbank van de RDW.
Dus hier zit 10 kmpu marge ivm meetfouten van de rollerbank en andere variabelen zoals rolweerstand, lucht weerstand etc...., wat in principe bij elke persoon en scooter anders is.
Dus als je brommer 55 rijdt, is er niks aan de hand.
Rijdt je scooter harder en de verzekering kan hard maken dat je scooter was opgevoerd kan dit betekenen dat de verzekering niks uitkeert en je zelf voor alle kosten moet opdraaien.
 
55 kmpu wordt gedoogd op de rollerbank van de RDW.
Dus hier zit 10 kmpu marge ivm meetfouten van de rollerbank en andere variabelen zoals rolweerstand, lucht weerstand etc...., wat in principe bij elke persoon en scooter anders is.
Dus als je brommer 55 rijdt, is er niks aan de hand.
Rijdt je scooter harder en de verzekering kan hard maken dat je scooter was opgevoerd kan dit betekenen dat de verzekering niks uitkeert en je zelf voor alle kosten moet opdraaien.
Bij een ori cylinder, 49 cc dus, zal dat allemaal wel loslopen.
Maar als ze kunnen aantonen dat je een grotere cylinder-inhoud hebt, pakken ze je op rijden met een motorvoertuig dat niet als zodanig is goedgekeurd voor op de weg. Dan ben je de klos, ook als jij niet de veroorzaker was.
 
Als je geen risico wilt lopen moet je hem ook niet opdrijven.. Is vrij simpel.

Ik ben er zelf ook niet mee eens dat die dingen maar 45km/u op de teller mogen. Maar ga ik er om huilen, nee.

Mijne loopt ook sneller.. Maar ga er zelf geen 80cc cilinderkits onder gooien. Vind dat niet nodig, aangezien je door het geluid gewoon gaat opvallen als een getraind oor je al aan hoort komen..

Van de scooters die ik wel eens langs heb horen rijden heeft 8 of 9 / 10 een grotere cilinderkit eronder stekken..
 
Als je geen risico wilt lopen moet je hem ook niet opdrijven.. Is vrij simpel.

Ik ben er zelf ook niet mee eens dat die dingen maar 45km/u op de teller mogen. Maar ga ik er om huilen, nee.

Mijne loopt ook sneller.. Maar ga er zelf geen 80cc cilinderkits onder gooien. Vind dat niet nodig, aangezien je door het geluid gewoon gaat opvallen als een getraind oor je al aan hoort komen..

Van de scooters die ik wel eens langs heb horen rijden heeft 8 of 9 / 10 een grotere cilinderkit eronder stekken..
Ja, gebeurt veel, ik weet het. Of het er 8 a 9 van de 10 zijn, weet ik niet.
Met zo'n uitlaat als bv de Acrovopich ( als ik het goed spel ? ) klinkt een 50 cc soms ook als een 100.
Ik ben misschien wel een schijterd want ik zou graag een goeie 72 set op mijn s8 zetten maar durf dat niet aan.

Maar in tegenstelling tot de inhoud is het vermogen van je 50 verhogen niet zo zwart wit in de wet.
Veel 50 cc hebben standaard ergens rond de 3.5 pk waar dat vroeger maar 1.4 mocht zijn ( 1 kw )
Omdat ze nu elektronisch worden afgeknepen. Fijn want dan heb je wel wat meer trekkracht dan vroeger.
 
Domme vraag misschien, maar ik heb gewoon 0 verstand van scooters.

Ik ben wat aan het rondkijken naar modellen voor woonwerkverkeer en ik zie bijvoorbeeld bij Scootercentrum staan "Aanpassen snelheid" als extra optie bij je aankoop. Zo te zien kan je dit bij veel dealers laten doen als je een scooter koopt. Voor zover ik weet mag je tot 57 km/u op de GPS rijden voor de rollerbank?

Maar hoe zit dat dan met je verzekering? Als je de snelheid verhoogt tot bijvoorbeeld 55 km/u en je veroorzaakt een ongeluk, ben je dan de pineut? Op zich vind ik 45 km/u wel hard genoeg maar ik ben wel wat nerveus om met die snelheid tussen de auto's te rijden. Met mijn vorige speed pedelec was dit ook echt niet fijn met ongeduldige auto's achter me.
Wat ik wel weet is dat het niet zoveel uitmaakt hoe hard je scooter/brommer kan. T gaat meer om de snelheid die er op dat moment gereden word. Maar als je geel kenteken heb en bijv 55 rijd kan de tegenpartij best wel moeilijk gaan doen. En kan het nog behoorlijk lang gezeik zijn. Ik zeg gewoon goed opletten waar je hard rijd. Me aerox kan ook harder dan 90. K zou alleen nooit zo hard door de stad of dorp rijden is levensgevaarlijk voor iedereen.

K probeer eigenlijk te zeggen rijd gewoon 45 50 aangezien de tellers van Scooters afwijken. In een woonwijk en rijd lekker harder waar dat kan.
 
Wat ik wel weet is dat het niet zoveel uitmaakt hoe hard je scooter/brommer kan. T gaat meer om de snelheid die er op dat moment gereden word. Maar als je geel kenteken heb en bijv 55 rijd kan de tegenpartij best wel moeilijk gaan doen. En kan het nog behoorlijk lang gezeik zijn. Ik zeg gewoon goed opletten waar je hard rijd. Me aerox kan ook harder dan 90. K zou alleen nooit zo hard door de stad of dorp rijden is levensgevaarlijk voor iedereen.

K probeer eigenlijk te zeggen rijd gewoon 45 50 aangezien de tellers van Scooters afwijken. In een woonwijk en rijd lekker harder waar dat kan.
Jij rijdt dus ook met een grotere inhoud !
Dat is niet opvoeren maar ombouwen naar motor en daar ben je niet voor verzekerd.
Mocht je bij een aanrijding betrokken raken, ongeacht of je schuld had, en een expert van de verzekering kan bij de rapportage vaststellen dat de cylinderinhoud te groot is, ben je het haasje, keren ze niet uit en kun je overal voor aansprakelijk gesteld worden omdat je rondreed op een voertuig dat geen keuring had voor gebruik op de weg.
Heb je een scooter, geel of blauw, die met gemak 60 kan maar wel gewoon 50 cc is, kunnen ze je op grond daarvan nooit uitsluiten van verzekering.
En de tegenpartij ( vooral de verzekeraar van een auto ) zal altijd proberen jou verdacht te maken van te hard of roekeloos rijden, zeker als zij schuldig zijn. Maar dat kunnen ze bijna nooit hard maken.
Als wordt vastgesteld dat je bv met een 72 cc reed, zal de verzekeraar van de tegenpartij jou aansprakelijk stellen, ook als het hun fout was.
Jouw verzekeraar moet dan de tegenpartij schadeloos stellen en herhaalt dat dan op jou.
Mocht er door de politie nog aangifte gedaan worden, heb je kans dat de rechter je ook nog eens een zwik boetes oplegt.
Onverzekerd rijden op een motor ( jij hebt een brommerverzekering, niet voor een motor ), rijden zonder rijbewijs.
Heb je wel een rijbewijs en een vervelende rechter, maakt 'ie de boete nog hoger omdat je als bezitter van een rijbewijs een hogere verantwoordelijkheid horen te hebben. Zo redeneren ze dan.
Dus, met een opgepepte 50 cc kunnen ze je eigenlijk alleen in geval van een rollenbank of als ze je geklokt hebben wat lichte boetes en eventueel een wok opleggen, omdat het overtredingen zijn. Maar rijden op een onverzekerd voertuig zonder geldig kenteken, met of zonder rijbewijs, kunnen ze al vrij makkelijk naar een zware overtreding of zelfs misdrijf optrekken.
En dan zeggen mensen vaak : ' ja hij kan 95 maar dat hoef je niet overal te rijden '. Nou fijn !
Je bent gewoon hardstikke strafbaar omdat je zonder geldig kenteken en zonder juiste verzekering rijdt. ook al rijd je maar 40.

Een Aerox die harder kan dan 90, is hoogstwaarschijnlijk geen 50 cc-tje.
Beginnende scooteraars die om advies vragen, vertellen dat dat best kan als je maar een beetje oppast.......?

Ik weet niet...!
Post automatically merged:

Domme vraag misschien, maar ik heb gewoon 0 verstand van scooters.

Ik ben wat aan het rondkijken naar modellen voor woonwerkverkeer en ik zie bijvoorbeeld bij Scootercentrum staan "Aanpassen snelheid" als extra optie bij je aankoop. Zo te zien kan je dit bij veel dealers laten doen als je een scooter koopt. Voor zover ik weet mag je tot 57 km/u op de GPS rijden voor de rollerbank?

Maar hoe zit dat dan met je verzekering? Als je de snelheid verhoogt tot bijvoorbeeld 55 km/u en je veroorzaakt een ongeluk, ben je dan de pineut? Op zich vind ik 45 km/u wel hard genoeg maar ik ben wel wat nerveus om met die snelheid tussen de auto's te rijden. Met mijn vorige speed pedelec was dit ook echt niet fijn met ongeduldige auto's achter me.
Even wat anders.
Het is eigenlijk altijd zo geweest dat fietsenzaken/scootercentra je brommer/scooter aanbieden om die op te voeren voor je.
Voor hen is dat gewoon handel.
In principe zijn zij ook niet verantwoordelijk als jij er dan mee de weg op gaat. Het is jouw brommer.

En met 57 gps, dat kan goed 64 op de teller zijn, ben je bij een rollenbank zwaar de pineut en kan je al een wok opleveren.
Met 57 op de teller, heb je kans dat je er mee wegkomt, waarschijnlijk in ieder geval geen wok.
 
Last edited:
Jij rijdt dus ook met een grotere inhoud !
Dat is niet opvoeren maar ombouwen naar motor en daar ben je niet voor verzekerd.
Mocht je bij een aanrijding betrokken raken, ongeacht of je schuld had, en een expert van de verzekering kan bij de rapportage vaststellen dat de cylinderinhoud te groot is, ben je het haasje, keren ze niet uit en kun je overal voor aansprakelijk gesteld worden omdat je rondreed op een voertuig dat geen keuring had voor gebruik op de weg.
Heb je een scooter, geel of blauw, die met gemak 60 kan maar wel gewoon 50 cc is, kunnen ze je op grond daarvan nooit uitsluiten van verzekering.
En de tegenpartij ( vooral de verzekeraar van een auto ) zal altijd proberen jou verdacht te maken van te hard of roekeloos rijden, zeker als zij schuldig zijn. Maar dat kunnen ze bijna nooit hard maken.
Als wordt vastgesteld dat je bv met een 72 cc reed, zal de verzekeraar van de tegenpartij jou aansprakelijk stellen, ook als het hun fout was.
Jouw verzekeraar moet dan de tegenpartij schadeloos stellen en herhaalt dat dan op jou.
Mocht er door de politie nog aangifte gedaan worden, heb je kans dat de rechter je ook nog eens een zwik boetes oplegt.
Onverzekerd rijden op een motor ( jij hebt een brommerverzekering, niet voor een motor ), rijden zonder rijbewijs.
Heb je wel een rijbewijs en een vervelende rechter, maakt 'ie de boete nog hoger omdat je als bezitter van een rijbewijs een hogere verantwoordelijkheid horen te hebben. Zo redeneren ze dan.
Dus, met een opgepepte 50 cc kunnen ze je eigenlijk alleen in geval van een rollenbank of als ze je geklokt hebben wat lichte boetes en eventueel een wok opleggen, omdat het overtredingen zijn. Maar rijden op een onverzekerd voertuig zonder geldig kenteken, met of zonder rijbewijs, kunnen ze al vrij makkelijk naar een zware overtreding of zelfs misdrijf optrekken.
En dan zeggen mensen vaak : ' ja hij kan 95 maar dat hoef je niet overal te rijden '. Nou fijn !
Je bent gewoon hardstikke strafbaar omdat je zonder geldig kenteken en zonder juiste verzekering rijdt. ook al rijd je maar 40.

Een Aerox die harder kan dan 90, is hoogstwaarschijnlijk geen 50 cc-tje.
Beginnende scooteraars die om advies vragen, vertellen dat dat best kan als je maar een beetje oppast.......?

Ik weet niet...!
Post automatically merged:


Even wat anders.
Het is eigenlijk altijd zo geweest dat fietsenzaken/scootercentra je brommer/scooter aanbieden om die op te voeren voor je.
Voor hen is dat gewoon handel.
In principe zijn zij ook niet verantwoordelijk als jij er dan mee de weg op gaat. Het is jouw brommer.

En met 57 gps, dat kan goed 64 op de teller zijn, ben je bij een rollenbank zwaar de pineut en kan je al een wok opleveren.
Met 57 op de teller, heb je kans dat je er mee wegkomt, waarschijnlijk in ieder geval geen wok.
Oké k zal het effe uitleggen

Ik heb een ernstig ongeluk gehad met de scooter was een 4 takt 80 cc man sloeg af zonder richting aan tegeven me scooter kon ook 70 lopen zonder moeite. Maar daar is niks van gezegt. En me aeroxje is gewoon 50 cc snel dus geen grotere cilinder maar gewoon een goed afgestelde scooter. Het gaat er om hoe hard je op het moment van het ongeluk rijd. Ja je hebt gelijk je mag een scooter niet opvoeren. Maar als jij met 45 word aangereden terwel het niet jou fout is en je scooter kan bijv 75. Is het ook niet jou fout. Daar moet je tegenin gaan.

En klopt sommige mensen kunnen echt niet rijden. Die kan je beter een fiets geven. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
 
Oké k zal het effe uitleggen

Ik heb een ernstig ongeluk gehad met de scooter was een 4 takt 80 cc man sloeg af zonder richting aan tegeven me scooter kon ook 70 lopen zonder moeite. Maar daar is niks van gezegt. En me aeroxje is gewoon 50 cc snel dus geen grotere cilinder maar gewoon een goed afgestelde scooter. Het gaat er om hoe hard je op het moment van het ongeluk rijd. Ja je hebt gelijk je mag een scooter niet opvoeren. Maar als jij met 45 word aangereden terwel het niet jou fout is en je scooter kan bijv 75. Is het ook niet jou fout. Daar moet je tegenin gaan.

En klopt sommige mensen kunnen echt niet rijden. Die kan je beter een fiets geven. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Met die 80 cc heb je wel geluk gehad.
Als de tegenpartij een expertise had aangevraagd, gebeurt gelukkig niet zo vaak, was je zwaar nat geweest.
Die ellende wens ik je niet toe.
Een 50cc Aerox die harder dan 90 kan, geloof ik niet in.
Misschien bedoel je dat 'ie ruim 70 gps haalt en je snelheidsmeter dan heel enthousiast 94 aangeeft ?
Post automatically merged:

Met die 80 cc heb je wel geluk gehad.
Als de tegenpartij een expertise had aangevraagd, gebeurt gelukkig niet zo vaak, was je zwaar nat geweest.
Die ellende wens ik je niet toe.
Een 50cc Aerox die harder dan 90 kan, geloof ik niet in.
Misschien bedoel je dat 'ie ruim 70 gps haalt en je snelheidsmeter dan heel enthousiast 94 aangeeft ?
Nogmaals, er is een groot verschil tussen opvoeren en ombouwen tot motor met meer dan 50 cc. want dan is je kenteken niet meer geldig.

Als er wat gebeurt, zullen juristen van de tegenpartij jou de schuld geven.
Stel :
een bezopen persoon zit in de auto te wachten voor rood licht. Een andere persoon ( wel nuchter ) klapt vol achterop terwijl het nog rood is.
De politie komt en stelt vast dat persoon 1 bezopen is.
Juristen van de verzekering van persoon 2 zullen nu stellen :
" Persoon 1 was bezopen en had op dat moment niet achter het stuur mogen zitten met als gevolg persoon 1 daar niet met de auto had gestaan en client niet achterop had kunnen knallen. Dus schuld van persoon 1.

Zo redeneren ze dan ook met je 80cc.
" voertuig staat niet als zodanig ingeschreven, bestaat officieel niet en had op dat moment daar niet kunnen zijn '

Bezopen rijden is natuurlijk geen goed idee maar het gebeurd en ik probeer aan te geven hoe juristen daar dan een draai aan geven.
Cylinderinhoud verhogen is natuurlijk geen goed idee maar het gebeurd en ik probeer aan te geven hoe juristen van de tegenpartij daar een draai aan geven.
 
Last edited:
Met die 80 cc heb je wel geluk gehad.
Als de tegenpartij een expertise had aangevraagd, gebeurt gelukkig niet zo vaak, was je zwaar nat geweest.
Die ellende wens ik je niet toe.
Een 50cc Aerox die harder dan 90 kan, geloof ik niet in.
Misschien bedoel je dat 'ie ruim 70 gps haalt en je snelheidsmeter dan heel enthousiast 94 aangeeft ?
Post automatically merged:


Nogmaals, er is een groot verschil tussen opvoeren en ombouwen tot motor met meer dan 50 cc. want dan is je kenteken niet meer geldig.

Als er wat gebeurt, zullen juristen van de tegenpartij jou de schuld geven.
Stel :
een bezopen persoon zit in de auto te wachten voor rood licht. Een andere persoon ( wel nuchter ) klapt vol achterop terwijl het nog rood is.
De politie komt en stelt vast dat persoon 1 bezopen is.
Juristen van de verzekering van persoon 2 zullen nu stellen :
" Persoon 1 was bezopen en had op dat moment niet achter het stuur mogen zitten met als gevolg persoon 1 daar niet met de auto had gestaan en client niet achterop had kunnen knallen. Dus schuld van persoon 1.

Zo redeneren ze dan ook met je 80cc.
" voertuig staat niet als zodanig ingeschreven, bestaat officieel niet en had op dat moment daar niet kunnen zijn '

Bezopen rijden is natuurlijk geen goed idee maar het gebeurd en ik probeer aan te geven hoe juristen daar dan een draai aan geven.
Cylinderinhoud verhogen is natuurlijk geen goed idee maar het gebeurd en ik probeer aan te geven hoe juristen van de tegenpartij daar een draai aan geven.
Ik snap dat je me mier gelooft over me aerox t is de teller is inderdaad afwijkend maar ik gebruik gps en ging 94 gps. T is alleen je rijd nooit zo hard. T is gewoon gevaarlijk.
 
Het is heel simpel. Pak ik de algemene voorwaarden van een random bromfiets verzekering erbij:


Daar staat de volgende tekst:

3. Wat is niet verzekerd? Hieronder staat in welke situaties wij de schade niet vergoeden. Dit geldt altijd. Er zijn meer situaties waarin wij schade niet vergoeden, maar die gelden slechts voor een gedeelte van de verzekering. Deze kunt u vinden onder het kopje “Wat is niet verzekerd” bij het betreffende onderdeel.

Schade is niet verzekerd als:
• uw bromfiets is opgevoerd;
• uw bromfiets niet aan de wet voldoet;

Conform de voorwaarden niet verzekerd. Dat het in de praktijk niet zo heet wordt gegeten of lastig vast te stellen is of de bromfiets wel/niet was opgevoerd kan ervoor zorgen dat er gewoon wordt uitgekeerd. Maar kom je in een situatie dat er discussie is met de verzekeraar, dan is het zeker een punt waarom ze niet tot uitkeren kunnen overgaan mits zij het kunnen aantonen.
 
Ja, gebeurt veel, ik weet het. Of het er 8 a 9 van de 10 zijn, weet ik niet.
Met zo'n uitlaat als bv de Acrovopich ( als ik het goed spel ? ) klinkt een 50 cc soms ook als een 100.
Ik ben misschien wel een schijterd want ik zou graag een goeie 72 set op mijn s8 zetten maar durf dat niet aan.

Maar in tegenstelling tot de inhoud is het vermogen van je 50 verhogen niet zo zwart wit in de wet.
Veel 50 cc hebben standaard ergens rond de 3.5 pk waar dat vroeger maar 1.4 mocht zijn ( 1 kw )
Omdat ze nu elektronisch worden afgeknepen. Fijn want dan heb je wel wat meer trekkracht dan vroeger.

72cc zou ik zelf nog wel durven.. Alleen de vraag is, wat doet dit met je vermogen.. Ga je ineens heel veel harder optrekken (dat het gaat opvallen) of valt dat wel mee.
Wat doet dat met geluid en een standaard uitlaat.. Als het echt niet te horen is zou ik het zelf wrs wel proberen.
Hoeveel brandstof kost dit meer?

Als ik een grotere cilinder monteer, doe ik dit niet omdat ik de stoerste scooter dan heb. Dan doe ik dit om alleen een klein beetje meer vermogen te winnen in situaties, waar ik veel te kort van kom..

Dus zou eerder voor 60cc gaan dan voor 80 om het zo maar te zeggen.
Post automatically merged:

Jij rijdt dus ook met een grotere inhoud !
Dat is niet opvoeren maar ombouwen naar motor en daar ben je niet voor verzekerd.
Mocht je bij een aanrijding betrokken raken, ongeacht of je schuld had, en een expert van de verzekering kan bij de rapportage vaststellen dat de cylinderinhoud te groot is, ben je het haasje, keren ze niet uit en kun je overal voor aansprakelijk gesteld worden omdat je rondreed op een voertuig dat geen keuring had voor gebruik op de weg.
Heb je een scooter, geel of blauw, die met gemak 60 kan maar wel gewoon 50 cc is, kunnen ze je op grond daarvan nooit uitsluiten van verzekering.
En de tegenpartij ( vooral de verzekeraar van een auto ) zal altijd proberen jou verdacht te maken van te hard of roekeloos rijden, zeker als zij schuldig zijn. Maar dat kunnen ze bijna nooit hard maken.
Als wordt vastgesteld dat je bv met een 72 cc reed, zal de verzekeraar van de tegenpartij jou aansprakelijk stellen, ook als het hun fout was.
Jouw verzekeraar moet dan de tegenpartij schadeloos stellen en herhaalt dat dan op jou.
Mocht er door de politie nog aangifte gedaan worden, heb je kans dat de rechter je ook nog eens een zwik boetes oplegt.
Onverzekerd rijden op een motor ( jij hebt een brommerverzekering, niet voor een motor ), rijden zonder rijbewijs.
Heb je wel een rijbewijs en een vervelende rechter, maakt 'ie de boete nog hoger omdat je als bezitter van een rijbewijs een hogere verantwoordelijkheid horen te hebben. Zo redeneren ze dan.
Dus, met een opgepepte 50 cc kunnen ze je eigenlijk alleen in geval van een rollenbank of als ze je geklokt hebben wat lichte boetes en eventueel een wok opleggen, omdat het overtredingen zijn. Maar rijden op een onverzekerd voertuig zonder geldig kenteken, met of zonder rijbewijs, kunnen ze al vrij makkelijk naar een zware overtreding of zelfs misdrijf optrekken.
En dan zeggen mensen vaak : ' ja hij kan 95 maar dat hoef je niet overal te rijden '. Nou fijn !
Je bent gewoon hardstikke strafbaar omdat je zonder geldig kenteken en zonder juiste verzekering rijdt. ook al rijd je maar 40.

Een Aerox die harder kan dan 90, is hoogstwaarschijnlijk geen 50 cc-tje.
Beginnende scooteraars die om advies vragen, vertellen dat dat best kan als je maar een beetje oppast.......?

Ik weet niet...!
Post automatically merged:


Even wat anders.
Het is eigenlijk altijd zo geweest dat fietsenzaken/scootercentra je brommer/scooter aanbieden om die op te voeren voor je.
Voor hen is dat gewoon handel.
In principe zijn zij ook niet verantwoordelijk als jij er dan mee de weg op gaat. Het is jouw brommer.

En met 57 gps, dat kan goed 64 op de teller zijn, ben je bij een rollenbank zwaar de pineut en kan je al een wok opleveren.
Met 57 op de teller, heb je kans dat je er mee wegkomt, waarschijnlijk in ieder geval geen wok.


Vind het een leuk verhaal, maar met 50cc en 60km op de teller krijg je ook gewoon een wok.. Dus maakt eigenlijk niks uit.
 
Last edited:
Back
Top