"warmloper" ? Zip 45 CC piaggo

ardje

Well-Known Member
haloa,

ik heb een zip type 3 45 cc ik heb sinds kort een probleem dat zodra ik een periode van ongeveer 5-15 min rij mijn scooter uitvalt en niet meer wilt starten. dit is mij al 3 x overkomen en ik hoop niet dat mijn cilinder of zuiger naar de klote is . Als ik op volle snelheid rij dan is het zo dat hij al ongeveer na 5 min uitvalt en als ik rustig rij is dat ongeveer na 15 min . Nu is mij vertelt dat ik warmlopers krijg . Hoe of wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb verder een Sp3 uitlaat en gebruik olie en benzine ieder apart dus geen brommix. Zou het kunnen zijn dat er geen olie meer bij komt om een of ander reden? Ik heb wel laast olie bij gevult 2 takt syntetisch en volgens mij is dat de olie die er in hoort te zitten. Ik heb al een nieuwe zuiger veer + bougie bestelt en ga kijken of die vervangen nut heeft. Kan momenteel niet bij de bougie omdat ik nog geen bougie sleutel heb.
 
Advertisement - register to remove this

Het uitvallen kan verschillende oorzaken hebben.

Vaccium pomp kapot waardoor die teweinig benzine krijgt en op een gegeven moment uitvalt en na een tijdje weer start.

Olie pomp kapot waardoor die te weinig olie krijgt en warm loopt.
 
Back
Top