warmloper Runner of verkeerde weergave dashboard

Wolsman

Well-Known Member
Mijn runner nieuwe type geeft de verkeerde koelvloeistoftemperatuur weer op de dashboard . Ondertussen al de sensor en dashboard vervangen maar dat gaf geen oplossing.
Koelvloefstof komt boven in de reservoir en daar meet ik een maximale temperatuur van 72,4 graden . Dan geeft hij op het Dasboard al.aan de hij oververhit is.

Kom er niet uit en zoek dus naar mogelijke oplossingen.
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat je de juiste temperatuursensor hebt?
Want de meter ziet dus wel degelijk de sensor echter ik denk dat de sensor die er nu in zit een te lage weerstandswaarde heeft.

Ik heb me niet verdiept is de waardes van verschillende merken en types scooters maar kan het misschien zijn dat er verschillende uitvoeringen zijn van jouw scooter die een andere sensor gebruikt?
 
Weet je zeker dat je de juiste temperatuursensor hebt?
Want de meter ziet dus wel degelijk de sensor echter ik denk dat de sensor die er nu in zit een te lage weerstandswaarde heeft.

Ik heb me niet verdiept is de waardes van verschillende merken en types scooters maar kan het misschien zijn dat er verschillende uitvoeringen zijn van jouw scooter die een andere sensor gebruikt?

Bij de scooterzaak de juiste sensor besteld , ook de oude en1 andere verwisseld en deze geven allemaal de waardes aan .
Vreemde is als ik de scooter na een nacht op contact zet dan er al 2 streepjes van de koelwatertemperatuur op het dashboard te zien is .
 
In het servicemanual van de Runner Duits/Frans, kon ik hierover niks vinden.

Wel vond ik het volgende bij 1 of andere onderdelen site: (link onderaan de post.)

Engine temperature sensor for Piaggio/ Gilera engines.
Thread M10x1.0mm

approx resistances:
20deg = 2,500 ohm
40deg = 1,300 ohm
75deg = 380 ohm
100deg = 100 ohm

Piaggio equivalent: 82622R

https://www.pedparts.co.uk/product/505/piaggio-engine-temperature-sensor
 

Attachments

  • 20200329_100219.jpg
    20200329_100219.jpg
    540.7 KB · Views: 45
Ik dacht het al, zie mijn post #5, de waarstandswaarde van deze sensor is te veel te laag.
Zo te zien heb je die meting gedaan bij kamertemperatuur, je meet nu 670 Ohm.
Als mijn tabelletje in post #8 klopt, zou dit betekenen dat de meter van je scooter bij 20 graden buitentemperatuur al rond de 60 Graden zou aangeven.

Je zou volgens het tabelletje 2,5 kilo Ohm moeten meten.
 

Deze besteld en maar hopen dat het de juiste is .
 
Ik heb een vraagje heb een runner 172 mo7 maar mijn temp meter deed het niet nu lied ik m vanmorge warmdraaie stond die overhit op t dashbord kvs bijgevuld en deed die het nogsteeds als ik de scooter kantelde naar links of recht schoot die naar nul ma zodra die weer recht stond schoot die naar oververhit en na de eerste meter rijden weer op nul ging ik stilstaan bleef die op nul staat zette ik m uit en erna weer op contact schoot die weer omhoog

herkent iemand dit of weet iemand wat ik hier tegen kan doen graag reactie tegemoet
 
Back
Top