Warmloper op Derbi?

Bassievrucht

Active Member
Hallo allemaal, laatst was ik een flink stuk aan het rijden op me derbi en ineens, bwoaaaaaap, toen viel die stil. Heb hem gelijk proberen te kicken wat ook gewoon ging en hij ging gewoon aan, maar bij gas deed die weer bwoaaaaap en viel die uit. Eenmaal thuis nieuwe bougie derin en hij had gewoon compressie en liep gewoon als eerst. Ik weet niet zeker of dit een warmloper was, dat ik gewoon een vuiltje in me carb had of dat me bougie gaar was. Maar ik wil wel het zekere voor het onzekere nemen, zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en wat raden jullie aan om te doen/bekijken op evt schade, als dat er is.
Post automatically merged:

Dat zijn de bougies mocht het nodig zijn.
 

Attachments

  • IMG20220823181932.jpg
    IMG20220823181932.jpg
    132.4 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Lijkt me geen warmloper te zijn geweest.
Bij een warmloper zit de zuiger klem in de cilinder en komt pas weer los als de cilinder/zuiger weer wat afgekoeld is.
Jij schrijft dat je hem meteen hebt kunnen kicken maar met een echte warmloper krijg je de kick niet of heel slecht naar beneden.
 
Ik gok op de bougie , van de eerste foto zie ik de midden elektrode niet , is deze zo weg gesleten ?
De elektrode zit er wel alleen de opening is een klein stukje groter.
Post automatically merged:

Te rijk of teveel olie.
Dus vetgeslagen?
Post automatically merged:

Dis de oude bougie
 

Attachments

  • IMG20220825083724.jpg
    IMG20220825083724.jpg
    61.3 KB · Views: 4
Last edited:
Van deze is de opening zo te zien veel te groot , meet eens welke voelermaat ertussen past.
Maar als hij nu weer goed loopt met enkel een nieuwe bougie , kun je er vanuit gaan dat dat het euvel is geweest.
 
Back
Top