Warmloper, moet boel er onderweg, hele boel!

GW1

Well-Known Member
Twee keer warmloper gehad, denk ik. Kon erna na minuut weer starten en verder. Lees overal dat na warmloper je op zijn minst de cilinder en zuigers moet na kijken, heb weinig gelegenheid om er zelf mee bezig, dus zou naar de scooter man moeten. geval is, had er een hittegraad 6 bougie onder geprobeerd (lang verhaal) en reed op gewoon 10W40 olie. die dag was het ook heet weer. hittegraad 8 bougie er nu onder, en hij rijd nog gewoon als vanouds. Ga benzine er uit halen en met scooter olie mengen. Vraag dus, Als de boel toch te beschadigd is, wat kan me dan staan te wachten (alle info meegenomen)?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja zoveel tact. En 10w40 olie ja (Das dus wel heel erg tikje niet handig , kan ik daar uit opmaken?). Al stuk mee gereden erna met scooter olie en betere warmte afvoerende bougie, lijkt weer normaal! Nou ja,oké. Maar even langs de scooterboer dan maar ermee (blijft nog de vraag of ik het werkelijk ga doen, ook voor mezelf, maar goeh).
 
Ondertussen wel twee tanks verder denk ik, rijd nog oké (vandaag voor eerst beetje behoorlijk, en ook met elektra weer goed btw, zolang dat nog duurt na onverklaarbare heropleving). Is er een moment dat je kan zeggen, na zoveel kilometers kan het goed zijn? Of kan wezen dat bv die lang uithoud op één zuigerveer terwijl er vier zitten (weet niet hoe precies vastzit daar), want wel eens volgens dealer zoiets gehad, staat me vaag bij.

Ps Zelf nakijken slecht gelegenheid hier, secuur werkje lijkt me.
 
Last edited:
Back
Top