Warmloper gehad

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, na het plaatsen van een nieuwe cilinder heeft mijn aerox een aantal keer een warmloper gehad. Dit gebeurde omdat hij steeds uitviel na 200m rijden, dus cilinder eraf gehaald en er zaten diepe krassen op de zuiger, dus meteen een nieuwe zuiger gekocht. Cilinder heb ik nog kunnen redden door die wat op te schuren.
Hoe kan ik voorkomen dat die weer een warmloper krijgt? Want ik weet nog steeds de oorzaak ak ervan niet.
Alles lijkt gewoon in orde te zijn, behalve dan dat bij die warmloper er constant water uit de uitlaat drupte en toen ik de cilinderkop eraf haalde kwam veel water uit de cilinder.

Iemand die weet wat ik moet doen?
Cilinder en zuiger liggen klaar om te monteren, maar ik zou graag eerst de oorzaak willen weten voor ik hem erop monteer.
 
Advertisement - register to remove this

..Grote kans dat de koppakking lek is, en of kop krom getrokken is.

Heb je pakkingen hergebruikt ? zo ja ... beter niet doen.

Nee, ik heb een nieuwe cilinderkop met nieuwe pakkingen erbij gekregen en daar was ik zeker van dat die goed gemonteerd was. Maar ik ga deze keer de originele kop van yamaha terug erop monteren. Is altijd beter dan namaak toch?
 
En is je afstelling wel goed op orde? Wat soms voorkomt, is dat mensen de cilinderbouten te strak aandraaien. Als je daadwerkelijk een Aerox hebt, dan moet je uitgaan van 12NM voor de cilinderbouten.
 
En is je afstelling wel goed op orde? Wat soms voorkomt, is dat mensen de cilinderbouten te strak aandraaien. Als je daadwerkelijk een Aerox hebt, dan moet je uitgaan van 12NM voor de cilinderbouten.

Afstelling staat goed. Ik heb een gia reverse onder geplaatst en gelijk de sproeier veranderd van 62 naar 70 en nieuwe rollen geplaatst.
Ik had de cilinderkop inderdaad veel te hard aangedraaid de eerste keer, hierop ga ik letten als ik hem terug erop monteer.
12NM is echt weinig dan. Net iets harder dan handvast? Is dat hard genoeg dat er geen water langs de pakkingen kan?
 
Die van mij is bj 2008, ik heb een vliegwieltrekker besteld voor het vliegwiel te demonteren om de olieslang te vervangen.
Die komt als het goed is morgen aan en dan vervang ik de olieslang door de originele olieslang van yamaha, cilinder en kop er terug op, alles monteren en hopen dat die het doet.
 
Back
Top