Warmloper 77cc derbi!?

Bassievrucht

Active Member
Er gebeurde van de week iets raars met me 77cc derbi.

Ik was dus een lekker stukkie aan het rijden en besloot is gas te geven om te kijken of ik de mensen naast me op de snelweg bijhield en ineens, uit het niks, sloeg me achterwiel vast net onder topsnelheid op +- 100kmpu gps. Ik slipte zo een 7 meter door, maar ik reageerde snel en trok gelijk me koppeling in.

Ik dacht shit, warmloper! Dus ik besloot om is te zien of ik m nog aankreeg. Ik liet toen heel rustig mijn koppeling opkomen, en jawoor hij startte.

Ik reed toen ongeveer 50 in ze 6, ik zette hem toen even 2 seconden aan de kant om te kijken wat er aan de hand was. Hij bleef gewoon stationair lopen.

Ik zet hem dus even uit en check of ik nog compressie heb, jawoor, precies zoveel als eerst.

Ik dat ding dus weer starten in 1 kick en toen ben ik maar even terug naar huis gereden, onderweg nog even gechekt of die nog wat vermogen had.

En dat had die ook nog, reageerde even fel als eerst, en rijd tot de dag van vandaag nog steeds goed.

Nu vraag ik me even af, what the f gebeurde er toen, had heel slecht kunnen aflopen natuurlijk, maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Heb even door mijn uitlaat poort gespiekt en zag niks vreemds, ja een beetje gebruiker vegen op de zuiger maar dat was het dan ook wel, hoonpatronen staan nog in de cilinder ook.

Versnellingsbak lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien hij gelijk door rolde nadat ik de koppeling introk.

Iemand die een verklaring heeft? Of was het gewoon pure pech (dat er bijvoorbeeld iets tussen me ketting is gekomen en doordat ik de koppeling introk het los is geschoten, het gebeurde allemaal zo snel dat ik zoiets als dat misschien gemist heb) en dat er dus verder niks beschadigd is.
Post automatically merged:

Nog even extra informatie.

bottom end is een paar maanden gereviseerd, met een verstevigde stage6 krukas en c4 lagers.

Heeft een hele tijd 21mm carb op gezeten met standaard luchtfilter en scr corse pijp, maar dit gaat dit weekend nog veranderen naar een 26mm met powerfilter en onderlangse uitlaat.

Ik heb denk ruim 3 maanden met dezelfde afstelling gereden, ook een paar keer waar ik m ff lekker doorhaalde, maar toen nooit problemen gehad ofzo.

Heb best wel wat ervaring met 2takt nu dus ik stel altijd goed af, begonnen met grote sproeier en afgebouwd tot die niet meer stotterde, bougie kleur koffiebruin.

Ook in de tijd voor de vermoedelijke warmloper nooit wat vreemds opgemerkt, reed gewoon prima en trok altijd netjes door, koud altijd 1 kick en lopen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Er gebeurde van de week iets raars met me 77cc derbi.

Ik was dus een lekker stukkie aan het rijden en besloot is gas te geven om te kijken of ik de mensen naast me op de snelweg bijhield en ineens, uit het niks, sloeg me achterwiel vast net onder topsnelheid op +- 100kmpu gps. Ik slipte zo een 7 meter door, maar ik reageerde snel en trok gelijk me koppeling in.

Ik dacht shit, warmloper! Dus ik besloot om is te zien of ik m nog aankreeg. Ik liet toen heel rustig mijn koppeling opkomen, en jawoor hij startte.

Ik reed toen ongeveer 50 in ze 6, ik zette hem toen even 2 seconden aan de kant om te kijken wat er aan de hand was. Hij bleef gewoon stationair lopen.

Ik zet hem dus even uit en check of ik nog compressie heb, jawoor, precies zoveel als eerst.

Ja dat is inderdaad de beste keus als je denkt warmloper....
Ik dat ding dus weer starten in 1 kick en toen ben ik maar even terug naar huis gereden, onderweg nog even gechekt of die nog wat vermogen had.

En dat had die ook nog, reageerde even fel als eerst, en rijd tot de dag van vandaag nog steeds goed.
Oftewel doortrappen met dat ding
Nu vraag ik me even af, what the f gebeurde er toen, had heel slecht kunnen aflopen natuurlijk, maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Heb even door mijn uitlaat poort gespiekt en zag niks vreemds, ja een beetje gebruiker vegen op de zuiger maar dat was het dan ook wel, hoonpatronen staan nog in de cilinder ook.

Versnellingsbak lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien hij gelijk door rolde nadat ik de koppeling introk.

Iemand die een verklaring heeft? Of was het gewoon pure pech (dat er bijvoorbeeld iets tussen me ketting is gekomen en doordat ik de koppeling introk het los is geschoten, het gebeurde allemaal zo snel dat ik zoiets als dat misschien gemist heb) en dat er dus verder niks beschadigd is.
Post automatically merged:

Nog even extra informatie.

bottom end is een paar maanden gereviseerd, met een verstevigde stage6 krukas en c4 lagers.

Heeft een hele tijd 21mm carb op gezeten met standaard luchtfilter en scr corse pijp, maar dit gaat dit weekend nog veranderen naar een 26mm met powerfilter en onderlangse uitlaat.

Ik heb denk ruim 3 maanden met dezelfde afstelling gereden, ook een paar keer waar ik m ff lekker doorhaalde, maar toen nooit problemen gehad ofzo.

Heb best wel wat ervaring met 2takt nu dus ik stel altijd goed af, begonnen met grote sproeier en afgebouwd tot die niet meer stotterde, bougie kleur koffiebruin.

Ook in de tijd voor de vermoedelijke warmloper nooit wat vreemds opgemerkt, reed gewoon prima en trok altijd netjes door, koud altijd 1 kick en
Maargoed als je er verder niks aan merkt zal het wellicht een schakel van je ketting die beetje vast aat en zo op een tand vast hapte
 
Ja dat is inderdaad de beste keus als je denkt warmloper....

Oftewel doortrappen met dat ding
Hahaha, ben wel een beetje een beunhaas ;).
Opzich als het kapot loopt alleen maar meer reden om te starten met mijn 95cc of 88cc build :)

Maargoed als je er verder niks aan merkt zal het wellicht een schakel van je ketting die beetje vast aat en zo op een tand vast hapte
Bij nader inzien is wel 1 van de schakels op mijn ketting verrot 0-0. Dat zou het waarschijnlijk dan wel zijn geweest.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de afstelling "veranderd" op een of andere manier, het was wel een beetje warm die dag maar door het weer veranderd de afstelling niet zo drastisch dat de brommer warmloopt lijkt mij, valse lucht lijkt mij ook geen mogelijkheid aangezien die altijd netjes startte en niet raar deed met zijn toeren enzovoort.

Ik zal mijn ketting zoiezo even vervangen want dat ding ziet er echt uit alsof die ieder moment gaat knappen (77cc life), gelukkig staat die 99% van de tijd stil en is het niet mijn daily driver meer.
 
Back
Top