Warmlopen Peugeot fox??

mister_fix_it

Active Member
Ik heb 3 weken geleden een Peugeot fox gekocht. Volledig origineel. Deze hield in en wilde uitvallen als deze warm was. Ook plofte hij uit de uitlaat als ik hem aan de praat probeerde te houden door met het gas te spelen. Ik dacht eerst de uitlaat verstopt, dat was het niet. Wat heb ik inmiddels al gedaan (stap voor stap en steeds proberen, maar het probleem bleef het zelfde)

-Nieuwe uitlaat (tecnigas sport) erop. (Met sproeier 74 liep die best goed, tot ie warm werd)
-benzine filter weggehaald tussen tank en carburateur.
-Carburateur helemaal schoongemaakt.
-membraan eruit gehaald en schoongemaakt (ziet er goed uit) en met vloeibare pakking terug gezet.
- Carburateur weer helemaal uit elkaar gehaald, alles eruit geschroefd, schoongemaakt en weer terug in elkaar. Met nieuwe pakking tussen carburateur en inlaat gezet.
-benzine kraan eruit gedraaid, filter schoongemaakt, en tank schoongemaakt.

Nu denk ik er aan dat ie steeds warm loopt, dus vanmorgen het cilindertje eraf gehaald. Ziet er op zich nog niet zo heel verkeerd uit, ik heb erger gezien. Zitten wel een paar lichte krasjes in de cilinder, maar ik vind het wel mee vallen. Zie foto's.

Wat denken jullie? Toch warm gelopen? Of een ander probleem?76D5671E-257B-4D4F-9E86-C49276E9EDBC.jpeg325E58BC-BE8B-41BA-9DD3-09281C6C85F2.jpegAB704694-11F7-4200-B836-A0E329AD96FA.jpeg2A53CAF7-5FBD-483F-BC91-8FD84D2BA81C.jpeg2C5B8211-DC7C-434F-BD7F-EF271F9A9B9B.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Heb er met mijn vinger in gevoeld, maar toen kon ik die krassen niet voelen. Daarom vond ik het ook zo raar.
Nu ik er nog even over na zit te denken, denk ik dat het misschien ook zou kunnen komen door een lekke koppakking. Zou dat ook al die problemen kunnen veroorzaken? Zie deze foto
 

Attachments

  • 95C93C7F-16F8-4DC3-8CEE-D1172D1A6421.jpeg
    95C93C7F-16F8-4DC3-8CEE-D1172D1A6421.jpeg
    106.9 KB · Views: 11
Ik vind hem er wel erg glazig uit zien, op één foto zie je duidelijk de reflectie op de cilinderwand.
Hoeveel km is er met de cilinder gereden?

Je zou hem kunnen of laten honen en nieuwe zuigerveren monteren. Maar vaak zit je met die kosten al rond de 50-70 euro totaal.
 
ja klopt, die reflectie, is dat niet goed dan?

km stand zou ik echt niet weten. zou goed nog de originele cilinder kunnen zijn, gezien de smerigheid eromheen. Foxjes worden al tig jaar niet meer gemaakt dacht ik, dus zal wel oud zijn.,
 
Nee is niet goed. Je moet het hoonpatroon altijd kunnen zien. Heb je dit niet, dan pakken je zuigerveren niet meer goed op de cilinderwand.
Je krijgt vermogensverlies en bij een 4T blok gaat deze ook olie verbruiken.

Ik zou er zelf een nieuwe cilinder opzetten en ook gelijk je naaldlager vernieuwen.
 
Ja ik zat zelf ook al te denken om een andere cilinder te monteren.
Is de 50cc airsal aluminium cilinder wat?

Deze:

Is die kwa vermogen vergelijkbaar of sneller als de originele Peugeot fox cilinder?
Ik vond de originele cilinder vroeger altijd erg goed en snel!
 
Nou ik had gisteren de carburateur dus helemaal uit elkaar gehaald, en toen wilde hij niet starten, dus heb ik hem met remmen reiniger gestart, dus daar kan die lichte kleur ook aan liggen. Maar dat is niet waarom ie zo raar doet
 
Cilinder is gewoon uitgelopen, deal with it..
Wat verwacht je er dan van, van zo`n oude brommer die zowat 24 keer de wereldbol over heeft gereden..

Zie post #6
 
Zijn opzich wel goede cilinders, alleen de afwerking is soms niet al te best, hier kan je de search voor gebruiken.

Persoonlijk zou ik voor een gietijzeren gaan als je hem als dagelijks vervoer gebruikt en niet heel erg wilt opvoeren.
 
Nou het probleem is nog steeds niet opgelost, het lag dus niet aan de cilinder en zuiger.

Als ik hem start loopt ie even goed, maar na een tijdje wil die uitvallen, en hou ik hem nog maar met moeite aan de praat.
Het moet dus ergens aan de ontsteking liggen.

Ik heb inmiddels ook al een andere cdi geprobeert, probleem blijft.
Daarna de draad vervangen die vanaf de pickup naar de cdi loopt (blijkt ook wel eens een breuk in te komen) probleem blijft.

Het zal toch niet zo zijn dat de stator of de pickup zelf dit probleem veroorzaakt?
ik snap het niet meer....
 
Als ik hem start loopt ie even goed, maar na een tijdje wil die uitvallen, en hou ik hem nog maar met moeite aan de praat.
Van de Peugeot Fox geeft het vele types, er zijn er met en zonder elektrische choke.

Welke heb jij met of zonder?
Indien met, heb je de carburateur ingesteld toen de motor warm was?
 
zonder automatische choke.
het probleem word nu steeds erger, begint al in te houden en uit te vallen na 2 minuten rijden. eerst deed ie het pas na een tijd rijden.
 
Ja is ook niet erg, maar is zo'n airsal 50cc wat?
Zie post #7

Ik zet me er toch even de vraagtekens erbij, aangezien ik er nog nooit eentje hebt gehad. Maar hoorde er vroeger wel eens wat negatieve dingen over.
Maar kan ook aan de gebruiker zelf hebben gelegen.


Haal de carburateur eens eraf en maak alles even goed schoon (ook sproeier goed door kijken en blazen dat alle vuil eruit is.) Carburateur is een vaak
voorkomende kwaal.
 
Al 2 xgedaan. De laatste keer echt goed schoon gemaakt, alles eruit geschroefd, en opnieuw in elkaar gezet. Ook nieuwe sproeiers erin geprobeerd, van 72 tot 82
 
Back
Top