Warme motor verliest vermogen

FinnPicasso

New Member
Fijne dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat het allemaal duidelijk is, alvast bedankt:)

Ik heb een probleem met mijn Vespa Primavera Snor 4t 2v 2017 (24 000km), het probleem is als de scooter koud is rijdt hij goed. Maar als hij warm is trekt hij sloom op en heeft hij moeite met zijn topsnelheid te halen. Ik heb zelf al wat uitgeprobeerd maar ben er nog niet uitgekomen, en zou graag een Mening van jullie horen.

Het probleem begon zich bij (denk ik dan) toen ik mijn scooter opvoerde, van 40/45kmh (alleen varioring eruit) naar 55kmh (brom cdi + 7.5 g rollen). Vanaf hier ging hij steeds slechter rijden. Des tijds heb ik hem ook een grote beurt gegeven. Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd zoals:
Bougie was mooi koffiebruin maar alsnog hoorde ik afentoe een klein beetje een stotter geluid: Carburateur schoongemaakt, grotere sproeier van 75 naar 76, luchtschroef afgesteld terwijl de scooter warm was (geen resultaat)
Luchtfilter element vervangen (geen resultaat)
Toen dacht ik aan versleten zuigerveren hierdoor compressie verlies: zuigerveren vervangen (geen resultaat)
gecheckt op valse lucht (geen resultaat)

Tijdens het vervangen van mijn zuigerveren kwam ik wat krassen op de zuiger tegen, ik ging er van uit dat dit weinig problemen zou veroorzaken omdat het achter de zuigerveren zat. En niet te diep voelde (zie link). https://www.finnpicassovanbohemen.nl/scooterforum-net-zuiger-krassen/


(ps. ik ben van plan om hem te gaan verkopen want ja... 55kmh zonder helm is gwn dom)
 
Advertisement - register to remove this

krassen word vaak veroorzaakt door vuil.En beetje gek dat jij met sproeier 75 rond reed.Zkr als jij nog gaat beetje opvoeren dan moet je 78 of 80 nemen.
Maatje 78/80 ook geprobeerd, scooter liep niet harder dan 30. Mischien niet goed afgesteld met rollen? Maar kunnen die krassen dit probleem veroorzaken?
 
Back
Top