warm/vastloper standaard x8r

koos911

HONDAddicted
nu weer het volgende probleem, ik heb nog een standaard x8rs. (onbegrensd gaat ongv 70km) 72 sproeier, polini vario en koelvin. Een week geleden "sloeg de motor af", tot stilstand. Daarna kon ik weer starten, maar vanochtend weer een warmloper. Daarna weer opnieuw geprobeerd te starten maar NEE hoor. 5 sec lopen, daarna BAM vast gelopen. Nu heb ik hem nog niet uit elkaar gehaald, maar wat kan volgens jullie de oorzaak hiervan zijn? Het ding is nog geen jaar oud, en er staat maar 6600 km op, en dus niet ernstig getuned ofzo.

Maargoed, ik denk wel dat de cilinder naar de sjanker is, dus dan komt er een 70cc onder. Wat raden julie aan onder een 70cc? + welke carb past er het beste onder.
 
Advertisement - register to remove this

dit lijkt me wel goed; is een mhr replica. staat voor 379,- ofzo bij scootparts

3184.jpg


maar wat zeggen jullie?

[This message has been edited by koos911 (edited 07 May 2001).]
 
wat is dat voor cil sjaak, een malossie goet ofzow?

neem een malossie giet als je niet al te extreem wilt, en anders een replica, maar dan betaal je wel 460,-

bij die malossie giet loopt een hrr goed, maar een nrx(jaja ff geen gezeik) ook redelijk, best goed vermogen bij lage toeren.
bij die replica zouk gewoon meteen een hrr nemen
koop wel meteen een grotere carb erbij.. 19mm schijnen de meesten bij te zweren...

geen id hoe het komt dat ie vastloopt of warmloopt bij jou, er zit erg veel speling op de zuiger/cilinder bij de honda, meer als bij een andere ac cilinder vertelde me dealer.

mzzls
henk
 
ja ik dacht ook aan mn zuigerveren. maar ik zal het zien als ik hem open ga maken.

Oja, wat doet een 70cc op een standaard uitlaat. bv. een gietijzer malossi of replica
 
dat is de mhr replica die foto, oude model volgens mij zonder die 2 extra poorten.
heb jij 460 betaald voor een mhr replica??
ik had hem voor f405,- bij scootperts
 
Ja ik had em ook voor 405. Volgens mij ben je flink gesnaakt. En verder doet de MHR Replica het wel lekker, er zit genoeg power in. Maar ik raad je wel aan, zoals de rest, om een Hrr of Nrx te kopen. Met standaard is et toch minder
 
Originally posted by richard:
Er is geen MHR Replica modeljaar 2001 leverbaar voor een Honda X8R, dit zei scootparts.

Leg mij dan es uit waarom er op die foto die bovenaan staat geen 2 boostpoorten zichtbaar zijn en op mijn MHR-replica die wel zichtbaar zijn..........kortom bullshit dus. Ennuh Marcel (scootparts) weet heus wel dat die cilinders die hij verkoopt van malossi van het model 2001 zijn. Anders zou hij de prijs niet omhoog hebben gegooid en het er niet hebben bijgezet. Hij antwoorde zelfs op mijn vraag dat deze cilinder duurder was, omdat het het model 2001 is. Snappez-vous?

Greetz
 
marcel zal het wel weten

om nog eff terug te komen op mn vastloper. vandaag heb ik de boel eronder vandaan gehaald. de zuiger was zo zwart als een kachelpijp maar de cilinder was nog wel goed. Maar ik draaien aan de luchtkoelingsvin, nete zwaar ging dat. dus carter eraf.. zit die vsnaar om mn vario gekrult. ook is die nu twee delen. een met ribbels, en de buitenkant ofzo. lekker vaag.

iemand die deze hele shit kan verklaren? 72 sproeier, originele spullen. 6600km.

ter illustratie:

honda.jpg
 
Dit is de betreffende mail van scootparts op mijn vraag of er een 2001 model leverbaar is.

De cilinder die leverbaar is staat op de site. De configuratie is ongewijzigd gebleven t.o.v. vorig jaar.

Marcel.
 
Erm......toch weet ik wel 100% zeker dat ik het model 2001 heb gekocht. Waarom ben ik zo zeker? Omdat er 2 boostpoorten bij de uitlaatpoort zitten. Daar gaat onze Marcel dus volgens jou zeggen de fout in.....
Model 2000 van de MHR-replica is dus geeneens meer leverbaar (heb het nagevraagd). Dus als je model 2000 heb, dan heb je een stukje antiek
smile.gif
Op de schoorsteen of in de vitrine dus
smile.gif


Greetz

------------------
Honda X8R-s, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Originally posted by rob:
dat is de mhr replica die foto, oude model volgens mij zonder die 2 extra poorten.
heb jij 460 betaald voor een mhr replica??
ik had hem voor f405,- bij scootparts.

Er is geen MHR Replica modeljaar 2001 leverbaar voor een Honda X8R, dit zei scootparts.
 
Back
Top