Wanneer kan je je rijbewijs inleveren?

Zorro

Well-Known Member
Dat is iets wat ik me al lang afvraag, ik heb een scooter die nu 100 echte kilometers rijdt en nu vraag ik me af, stel ik word gepakt op die snelheid ben ik dan mijn rijbewijs kwijt?


Rij al poosje rond zo maar ik zat naar blik op de weg te kijken en daar werd volgens mij verteld dat als een jongen die 2 keer de 45km/h te hard rijd, dus 90 dat hij indien hij in het bezit is van een rijbewijs hem kan inleveren.

En zijn er nog eventuele factoren waar rekening mee gehouden word? (milder optreden als je nog nooit bent aangehouden etc)
 
Advertisement - register to remove this

Bij auto's etc is het vanaf 50 km/h te hard, scooters mogen niet harder dan 40 km/h dus bij 90 km/h ben je je rijbewijs dan kwijt.

En ze zijn alleen milder met het terug geven als je niks hebt gehad aan boetes, als je veel (grote) boetes hebt duurd het langer voor je je rijbewijs terug krijgt.
 
Nou dan laat ik hem maar weer gewoon 80 lopen, wel jammer, ik zit vaak rond de klok van 6 uur in de ochtend als ik de scooter pak er al op en dan is het heerlijk om te blazen toch.

Maarja om nu al mijn rijbewijzen op het spel te zetten... (je mag ook niks meer hehe)

Bedankt voor de tips :)
 
Klopt, is mij ook gebeurd met 100 echte. Ik mocht m gwn houden.
Als je een sjagarijnige wout hebt, ben je de lul. Beter gwn vriendelijk blijven en grapjes maken. (z'n ego strelen) Kotsen kan later wel whehe Scheelt je een hoop geld whehee
 
Als je ergens 30 mag en je rijd er 100 kan hij nu in beslag worden genomen. Word je gewoon gepakt en je moet op de roller nemen ze hem niet in beslag.
 
Je rijbewijs kan alleen worden ingenomen als je echt meer dan 50 km te hard rijdt. Dus bv 85 km in de stad of bv 100 buiten de bebouwde kom. Je krijgt dan ook nog een dikke boete.

Dus NIET als je op de rollerbank gaat en je scoot KAN zo hard. Dan kost het je alleen veel geld omdat je de constructiesnelheid ernstig overschrijdt.

Een bromfietscertificaat kan niet ingevorderd worden want het is geen öfficieel" rijbewijs. Een rijbewijs AM wel dus.

Je kan je bromfietscertificaat nog tot eind 2009 (oktober?) blijven gebruiken.
 
mijn scooter reed 88km/h te hard en ik hoefde m'n rijbewijs niet in te leveren maar mijn heilige dragster wel
(en dat met een 50cc evo waar ik nog mee bezig was om hem goed af te stellen kun je nagaan hoe hard hij loopt als ie goed was afgesteld o ja dit is geen bull shit verhaal ik heb de papieren nog waarop het staat) en ik kreeg hem gewoon terug met alle snelle onderdelen erop hij moest wel binnen 28 dagen orgineel gemaakt worden anders kreeg ik mijn kenteken niet terug nou dat had ik gedaan kenteken terug volgende dag alle snelle spullen er weer onder
 
hahahaha
daar geloof ik dus echt geen ene meter van!!!!
ik reed "vroegahh" dus ook constant te hard :) en ben toen gepakt met 40 km te hard, ik kon gelijk voorkomen... uiteindelijk na een hoop gezeik en 3 maanden wachten me scooter terug gehad, maar alles was er onder vandaan gehaald! plus een maand loon dat ik mocht storten op het nummer van CJIB

en jij wou beweren dat je een maand de tijd hebt gekregen om een brommer die zogenaamd 88 km/u te hard ging, terug te voeren? En daarna ook nog terug hebt gekregen met je snelle onderdelen er nog op??

dus in princiepe wil je hiermee beweren dat je 130 mag rijden, alleen dat je daarna wel terug moet komen om te laten die die ook 45 kan??
dat je het uberhaubt zelf nog gelooft vind ik nog meest rare aan je verhaal!!!

45+88 = 133 km/u
prachtig gewoon :D
 
hahahaha
daar geloof ik dus echt geen ene meter van!!!!
ik reed "vroegahh" dus ook constant te hard :) en ben toen gepakt met 40 km te hard, ik kon gelijk voorkomen... uiteindelijk na een hoop gezeik en 3 maanden wachten me scooter terug gehad, maar alles was er onder vandaan gehaald! plus een maand loon dat ik mocht storten op het nummer van CJIB

en jij wou beweren dat je een maand de tijd hebt gekregen om een brommer die zogenaamd 88 km/u te hard ging, terug te voeren? En daarna ook nog terug hebt gekregen met je snelle onderdelen er nog op??

dus in princiepe wil je hiermee beweren dat je 130 mag rijden, alleen dat je daarna wel terug moet komen om te laten die die ook 45 kan??
dat je het uberhaubt zelf nog gelooft vind ik nog meest rare aan je verhaal!!!

45+88 = 133 km/u
prachtig gewoon :D

kerel dan geloof je het niet ik weet dat het zo is ik heb de papieren nog waar het op staat ik zal ze even posten hoe post ik trouwens een document is dat het zelfde als een foto?
 
Mijne heeft gewoon 1 maand op het buro gestaan en toen kreeg ik hem weer terug met alle zooi erop, en half jaar later een dikke boete...
aangezien iedereen ook weer een totaal andere ervaring heeft zal het echt wel heel veel an de regio/agent/provincie enz liggen.
Maar certificaten kunnen ze meen ik ook niet invorderen rijbewijzen daarin tegen wel.
 
het verschild heel erg per agent en regio, ben in 2002 een keer geflist door een mobiel flits team met 110 echt km's na coretie :p ( binnen de bebouwde kom) dus 70 km te hard en ze hebben me toen staande gehouden, heb toen aleen een dikke prent gehad van 250 euro en mocht zo weer verder rijden:)

ze vroegen aleen wel om me motorrijbewijs ipv me certificaat :p want ze dachten eerst dat het een motorscooter was ipv een gewoone scooter :p
 
Hahahaha machtig :p. Wel een gigantische prent...

Ene agent die is gewoon chil en de andere die kun je echt niets maken... Maar voor zover ik weet is als je een scooter rijbewijs hebt die kan worden ingevordert als je ergens 50 km/u te hard gaat. En dus niet op de rollebank
 
Mijn scooter loopt kleine 130... 2 boetes , moet nog voorkomen , scooter 48uur kwijt , en me certificaat is niet ingenomen.
 
Bij meer als 30km/u te hard kunnen ze je rijbewijs innemen:).
Ik werd aangehouden omdat ik 73km/u gecorrigeerd reed, en toen vroeg de agent of ik een certificaat had of een rbw. Ik heb nog een certi, en toen zei die oké, dan kunnen we hem niet invorderen. Maar heb toen der tijd wel een boete van 160e gehad.
 
hahahaha
daar geloof ik dus echt geen ene meter van!!!!
ik reed "vroegahh" dus ook constant te hard :) en ben toen gepakt met 40 km te hard, ik kon gelijk voorkomen... uiteindelijk na een hoop gezeik en 3 maanden wachten me scooter terug gehad, maar alles was er onder vandaan gehaald! plus een maand loon dat ik mocht storten op het nummer van CJIB

en jij wou beweren dat je een maand de tijd hebt gekregen om een brommer die zogenaamd 88 km/u te hard ging, terug te voeren? En daarna ook nog terug hebt gekregen met je snelle onderdelen er nog op??

dus in princiepe wil je hiermee beweren dat je 130 mag rijden, alleen dat je daarna wel terug moet komen om te laten die die ook 45 kan??
dat je het uberhaubt zelf nog gelooft vind ik nog meest rare aan je verhaal!!!

45+88 = 133 km/u
prachtig gewoon :D

klinkt idd wel heel sterk maar...... het ligt denk ik ook wel aan welke agent je hebt. Ik ben namelijk ook gepakt met 1.9 of 2 kw iig in beslag name waardig voor technisch onderzoek volgens die flippo's:S toen heeft een mijn ma die agent gebeld die ze kende en de volgende dag kon ik em zo weer op halen;) geen boetes moest alleen binnen een week terug komen met std uitlaat8P ipv terugloper

maar 133 met je evo50 onafgesteld, dan ben je in mijn ogen de echte goeroe:W..... kan je zo aan het werk bij Twins of XSH:D
 
Back
Top