wanneer is koppeling versleten van sf2

Advertisement - register to remove this

Als de segmenten (zwarte) blokjes op zijn.
En als je bedoeld hoe je dat merkt, je zult de koppeling duidelijk horen. Metaal op metaal geluid, klinkt niet echt fijn.

Heb je ergens last van dan?
 
Als de segmenten (zwarte) blokjes op zijn.
En als je bedoeld hoe je dat merkt, je zult de koppeling duidelijk horen. Metaal op metaal geluid, klinkt niet echt fijn.

Heb je ergens last van dan?

nou ik hoor geluid als ik gas loslaat. gierend geluid zeg maar
en die segmenten zijn dat die dingen die uit gaan bij meer toeren?
 
Ja dat zijn die dingen ja. Daar zit normaal bruin/zwart rubber achtig iets op, als dat weggesleten is is je koppeling op. Gaat aardig lang mee normaal gesproken..
 
ok, ik heb dat (geluid)alleen als ik gas los laat, en vertanding, cardan ofzo toch, heb ik open gehad en nieuwe pakking in gedaan omdat ik achterlager moes vervangen.
maar ik verwacht dus niet dat er iets fout zit in die vertanding als je dat bedoelt
 
Er moet olie bij die vertanding anders loopt het dus kapot, als jij het hebt los gehad zal die olie er uit zijn gelopen. Moet speciale carterolie / vertandings olie in, geen gewone 2takt of 4takt olie dus even naar de brommerwinkel.
 
kan ook bij je krukaslagers vandaan komen maar net zo goed als wat de andere zeggen, koppeling kom je ff wat makkelijker bij;)
 
want het is net een auto die achteruit rijdt en het gas los laat.
(dit geld als ik het gas los laat, kan het niet zijn dat die segmenten niet goed in gaan ofzo)
vind ik zelf betere beschrijving van het geluid
 
Last edited:
Dat gierend geluid bij Peugeot, is ook meestal de oliepomp. Daar zit een gekartelde ring in, als je daar een beetje vet aan doet wilt ook wel eens helpen.
 
als je segmenten helemaal zijn gladgesleten dat ze zo glimmen als een spiegel is t ook niet meer zo fijn trouwens...
Want? Zolang je koppelings huis ook gewoon glad is zal je meer grip hebben met super gladde schoenen dan met nieuwe ruwe schoenen. Denk maar aan slicks <-> winterbanden.

;)
 
dat is wel een heel slechte vergelijking... zijn volledig verschillende materialen :p.
Schuurpapier levert toch ook meer weerstand op dan een kaal kartonnetje :p.
En mijn (redelijk nieuwe) koppeling had toch echt wel meer grip dan mn oude glad-gesleten koppeling (was volgens mij ook ander materiaal, zag er beige uit ipv zwart).
 
Back
Top