Wanneer ben ik het bokje?

Status
Not open for further replies.

DG.

DG Design
ff een paar vragen die misschien al eerder zijn gevraagd hiero maar ik lees hier nooit wat dus vandaar :W

Als ik op een afgelegen wegje een beetje heen en weer zit te knallen, wanneer mag een agent mij dan een boete geven?

-Moet ie mij rijdend op dat moment pakken?
-Is het voldoende als hij mij heeft zien rijden?
-Mag hij mij al wat maken als ik met het ding aan de hand sta/loop?

En dan een andere:

-Ik heb een voorkap waarvan de koplampen dicht geplamuurd zijn, nu hoorde ik laatst dat ik hier overdag een boete voor kan krijgen omdat er licht op moet zitten, maar het lijkt mij een beetje krom als ik op klaarlichte dag daar een boete voor zou kunnen krijgen... dus hoe zit het nou.?

Alvast bedankt :)!
 
Advertisement - register to remove this

je licht moet altijd aanliggen van een scooter... zelfs of klaarlichte dag. in principe kunnen ze je daarvoor beboeten maar het is nog maar zelden gebeurt dat ze dat doen.
 
Ja mja, zo mag je ook helemaal niets aan je brommer/scooter wijzigen.. Zelfs je naam er niet opzetten ofzo (wie dat ook wil doen :S)
 
Ja je licht moet aan alsk het goed heb!

Verder de agent mag jou ten alle tijden gewoon aanhouden , ookal loop jij met je scooter!

Ja kromme wetgeving hier , maargoed het is zo :)
 
RemcoV said:
Ja je licht moet aan alsk het goed heb!

Verder de agent mag jou ten alle tijden gewoon aanhouden , ookal loop jij met je scooter!

Ja kromme wetgeving hier , maargoed het is zo :)

:X Damn... ik moet 20 minuten lopen met de scooter wil ik bij die weg komen waar ik mooi kan rijden, en daarvoor moet ik over het dorp anders duurt het helemaal te lang qua tijd... Dus als daar een agent loopt/rijdt en ziet dat er veel aan de scooter is gedaan dan mag ie zo zeggen ga jij maars mee naart bureau?
 
RemcoV said:
Ja je licht moet aan alsk het goed heb!

Verder de agent mag jou ten alle tijden gewoon aanhouden , ookal loop jij met je scooter!

Ja kromme wetgeving hier , maargoed het is zo :)

overdag is licht aam niet verpicht
maar je moet het er wel op hebben
hebben auto's tog ook niet:)(meeste)

als je loopt met je scooter ben je een geleider en geen bestuurder dus het enigste wat ze kunnen doen is je controleren op je frame nr of iets dergelijks:)

als ze jou hebben zien rijden heb je pech en kunnen ze je gewoon meenemen naar het bureau

edit in ned dan:)
 
Tormentor said:
overdag is lichtop niet verpicht
hebben auto's tog ook niet:)(meeste)

als je loopt met je scooter ben je een geleider en geen bestuurder dus het enigste wat ze kunnen doen is je controleren op je frame nr of iets dergelijks:)

als ze jou hebben zien rijden heb je pech en kunnen ze je gewoon meenemen naar het bureau

Thnx :* dat is goed nieuws... dan zal het wel loslopen!
 
Tormentor said:
overdag is licht aam niet verpicht
maar je moet het er wel op hebben
hebben auto's tog ook niet:)(meeste)
Dit word zeer waarschijnlijk dus door heel europa ingevoerd - autos constant licht aan... Zou dit dan voor fietsers ook het geval worden?? 8P
 
Ik close em weer, ik heb mn antwoorden!

Frame nummer enz mogen ze allemaal lekker checken als ik langs kom lopen zolang ze verder maar niks kunnen doen... met rijden word het gewoon oppassen.

Thnx allemaal :*
 
Is maar net welke agent je treft. Mij werd een tijd geleden duidelijk gemaakt dat mijn onverzekerde scoot niet eens op de openbare weg mocht staan. Dus ook niet eens op de parkeer plaats bij ons achter.
Aanhanger of busje voor het vervoeren gebruiken is de enige optie ( als ik de agent moet geloven ).

Verder worden zoooveel mensen gewoon mee genomen ookal lopen ze. Vaak doe je er ook helemaal niets tegen want je mag met zo'n ding de straat niet op.
 
A-Bizar said:
Is maar net welke agent je treft. Mij werd een tijd geleden duidelijk gemaakt dat mijn onverzekerde scoot niet eens op de openbare weg mocht staan. Dus ook niet eens op de parkeer plaats bij ons achter.
Aanhanger of busje voor het vervoeren gebruiken is de enige optie ( als ik de agent moet geloven ).

Verder worden zoooveel mensen gewoon mee genomen ookal lopen ze. Vaak doe je er ook helemaal niets tegen want je mag met zo'n ding de straat niet op.

Ik kreeg er al van een andere member een Pm over, en nu hoor ik het ook van jou. Dus bedankt daarvoor, verder ben ik ook langs het politie bureau gegaan om te kijken wat mogelijk was. De situatie uitgelegd dat ik een scooter opbouw voor legale evenementen, maar om hem af te kunnen stellen moet ik buiten een evenement om wel eens de openbare wegen op, daar gevraagd wat daarin mijn mogelijkheden zijn. De agent zei, we mogen je ten alle tijden meenemen, maar als jij op een afgelegen weg test, veilig blijft, alleen rijdt als er geen ander verkeer op die weg aanwezig is, dan gaan wij niet moeilijk doen.

Erg netjes van ze vond ik wel :)
 
idd is al te zien welke agent en in welke stemming hij/zij is...

Ik heb altijd geweten dat ze je altijd en overal mogen meenemen ( behalve op prive terrein) of je nu aan het rijden bent, er te voet mee gaat je scoot daar maar gewoon staat en jij een beetje verder op een bankje zit uit te rusten, ...
 
MinaRallyLC said:
Ga van het laatste maar niet uit. Er zijn andere agenten die er weer anders over denken.

Toevallig stond ik met de 3 agenten te praten die overdag in mijn kleine dorpje controleren ;)! Tuurlijk kom ik ze liever niet tegen en denk ik nu niet dat ik een vrijbrief heb, het is zowiezo als argument te gebruiken als het een keer misgaat. En over een motoragent, ik weet niet waar jullie allemaal helemaal heen gaan rijden, maar ik ben het van plan te doen op een asfalt weg midden in een paar weilanden, dus een kans van vrijwel niks dat daar een motormuis rijdt, het is niet alsof de politie met alle eenheden dagelijks op scooter jaagt...

Edit: Ik gooi em maar weer dicht, het antwoord is duidelijk
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top