Draai de boutjes bij de cilinder los, twee stuks, waarmee je uitlaat op je cilinder vastzit. Met een pijpsleuteltje kan je daar waarschijnlijk het makkelijkste bij omdat je langs de koelkappen heen moet.
Dan draai je de twee grote bouten los waarmee de uitlaat aan je carter zit. Nu kan je de uitlaat eraf halen. Helemaal voorin, waar hij op de cilinder zat, zie je nu een klein trechtertje zitten die met twee of drie laspuntjes vastzit. Deze laspuntjes zet je een oude platte schroevendraaier op en dan tik je er een paar keer met de hamer op zodat ze losbreken. Dan kan je dat trechtertje eruit halen en is je uitlaat ontgrenst. Als je een dremeltje hebt is dat nog makkelijker.
Nu monteer je je uitlaat weer, even goed opletten dat je de pakking bij de cilinder niet vergeet. Hang hem eerst met de twee grote bouten weer aan het carter maar draai die nog niet strak vast. Dan aan je cilinder monteren en dan die grote bouten vastdraaien.
Start je scooter even en rijd er een paar rondjes mee om te zien of hij geen lawaai maakt en verder nog wel mooi loopt.
Dan haal je je carterkap eraf, je kickstarter kan blijven zitten maar er zit wel een imbusje achter dus even goed kijken. Nu zie je rechts je koppeling en links je vario. Pak een blokekersleutel en draai met behulp daarvan de moer van de krukas (voor de vario) los. Nu kan je je halfpoulie (ding met die schoepen erop) eraf halen en dan de snaar en dan pak je de vario eraf. Daar zie je aan de achterkant die kleine schroefjes of boutjes ziten, die draai je los, dan pak je die bruine plaat eraf en dan monteer je alles weer zoals het zat - maar zonder die bruine plaat dus