This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wallaroo Vraagje

Status
Not open for further replies.

Murdock87

Well-Known Member
Hallo,

heb nu ong. een week geleden m'n eerste brommertje gekocht, een wallaroo.
alles is standaard alleen blok is wel al onbegrensd. Hij rijdt op het moment ong 45km/per uur, dat staat op teller weet niet of dit ong. klopt en ik wil hem graag 55 laten rijden en dat die een stuk sneller optrekt, gaat nu nog best langzaam. De bedoeling is dat ik er wel nog mee over de weg mag en geen boetes kan krijgen, en als ik het goed heb krijg je dat met 55km nog net niet.
Alleen ik ben best nog wel een beginner en weet niet precies hoe ik dit nu voor elkaar moet gaan krijgen , dus nu wil ik vragen of jullie tips hebben zodat die 55 gaat en lekker optrekt (dat het voorwiel nog net niet de lucht invliegt), ik heb al iets gelezen over uitlaat prop uithalen, maar dan moest ik weer grotere sproeier ofzo en misschien lichte rolletjes voor lekker optrekken?
Hoor graag wat jullie het beste lijkt.

had ook al op een echt wallaroo forum gepost maar kreeg maar geen reply's hopenlijk mag het hier ook

Paultje
 
Last edited by a moderator:
hmm, dus door die uitlaat ga je beetje sneller en trek je iets sneller op, maar als je overtoere draait haal je varioring/plaat eruit en dan draait die minder toere maar gaat die ook weer iets sneller? en dan hoef ik nog steeds geen grotere sproeier?
 
hmm ok, dus als ik die uitlaat prop en plaat eruit haal ben ik klaar
staat er ook ergens un guide of how to waar staat hoe en wat je precies moet doen?
 
Draai de boutjes bij de cilinder los, twee stuks, waarmee je uitlaat op je cilinder vastzit. Met een pijpsleuteltje kan je daar waarschijnlijk het makkelijkste bij omdat je langs de koelkappen heen moet.

Dan draai je de twee grote bouten los waarmee de uitlaat aan je carter zit. Nu kan je de uitlaat eraf halen. Helemaal voorin, waar hij op de cilinder zat, zie je nu een klein trechtertje zitten die met twee of drie laspuntjes vastzit. Deze laspuntjes zet je een oude platte schroevendraaier op en dan tik je er een paar keer met de hamer op zodat ze losbreken. Dan kan je dat trechtertje eruit halen en is je uitlaat ontgrenst. Als je een dremeltje hebt is dat nog makkelijker.

Nu monteer je je uitlaat weer, even goed opletten dat je de pakking bij de cilinder niet vergeet. Hang hem eerst met de twee grote bouten weer aan het carter maar draai die nog niet strak vast. Dan aan je cilinder monteren en dan die grote bouten vastdraaien.

Start je scooter even en rijd er een paar rondjes mee om te zien of hij geen lawaai maakt en verder nog wel mooi loopt.

Dan haal je je carterkap eraf, je kickstarter kan blijven zitten maar er zit wel een imbusje achter dus even goed kijken. Nu zie je rechts je koppeling en links je vario. Pak een blokekersleutel en draai met behulp daarvan de moer van de krukas (voor de vario) los. Nu kan je je halfpoulie (ding met die schoepen erop) eraf halen en dan de snaar en dan pak je de vario eraf. Daar zie je aan de achterkant die kleine schroefjes of boutjes ziten, die draai je los, dan pak je die bruine plaat eraf en dan monteer je alles weer zoals het zat - maar zonder die bruine plaat dus
 
ok ty
erg duidelijk ^^
ik kijk er zo even naar,
en als het goed is is die daarna meteen klaar ofniet? hoef ik niet meer af te stellen.
maar is er dan ook iets veranderd ofzo? dat die meer benzine verbruikt ofzo, of is het puur dat die sneller gaat en beter optrekt en verder geen verschil
 
ok klinkt als win/win situatie, alleen ik had ergens gelezen dat als je iets met die vario deed he, dat dan bij een wallaroo zo'n kickstart niet meer goed werkt, dat die dan niet meer zo goed contact maakte ofzo
 
als je altijd netjes 50rijd is die net zuiniger. vergeet ook niet een pakking tusse de cilinder en uitlaat te steken, anders gaan je buren niet blij zijn.

bedoel je btw dat je kickstarter niet meer zou pakken als je de plaat zou verwijderen? volgens mij valt dit wel op te lossen door er een shimringetje tusse te plaatsen.
 
nee die zit er al tussen, gewoon terug er tussen steken en zeker niet vergeten. ik liet die 2 opde foto gewoon zien omdat dat de 2meest voorkomende types zijn.
 
Als je de varioplaat verwijderd maak je de scooter juist weer zoals hij bedoelt is. Die plaat wordt er alleen maar in gezet omdat hij anders te snel loopt voor de Nederlandse en Belgische wetgeving. Dus eruit halen is schadeloos
 
ok ty ,
dan hoef ik nog niks te bestellen,
alleen morgen ff naar die prop kijken en naar die plaat,
en dan kijken of die lekker loopt ofniet, wel kut dat net vanmiddag me km teller kapot is gegaan
maarja zit vast alleen draadje los ofzo
 
wel kut dat net vanmiddag me km teller kapot is gegaan
maarja zit vast alleen draadje los ofzo

haha, dat dacht ik ook toen mn kmkabel het begaf, heel het voorwiel moest er uit om de telleraandrijving te vervangen het kan idd enkel je kabel zijn. maar zeg dat niet te vroeg
OT
met die plaat er uit alleen al gaat hij stuk beter moeten lopen/optrekken, maar heb net ff gezocht en er zijn precies geen spullen tekoop voor de vario te blokkeren?
 
bedoel je zo'n blokkeersleutel? of om daarna je vario weer minder hard te laten lopen?
maar kan ik die moer van krukas ook niet met wat anders openkrijgen?
met zoiets?
 
de vorige eigenaar van mijn scooter heeft zoiets gebruikt om hem te ontgrenzen/afstellen. daar kwam ik later pas achter je ziet het nl op de poullie omdat dat sporen nalaat. niet dat hij daardoor slechter gaat rijden, het is gewoon beun wand voor nog geen 10euro heb je bij mina al zoon sleutel en je kan hem daarmee netjes los en vast zetten. als jij je poullie daarmee wil blokkeren hou ik je niet tegen voor af te stellen ga je wel meer dan 1keer dat dingen moeten loshalen.
 
Status
Not open for further replies.