This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wallaroo Vraagje

Status
Not open for further replies.

Murdock87

Well-Known Member
Hallo,

heb nu ong. een week geleden m'n eerste brommertje gekocht, een wallaroo.
alles is standaard alleen blok is wel al onbegrensd. Hij rijdt op het moment ong 45km/per uur, dat staat op teller weet niet of dit ong. klopt en ik wil hem graag 55 laten rijden en dat die een stuk sneller optrekt, gaat nu nog best langzaam. De bedoeling is dat ik er wel nog mee over de weg mag en geen boetes kan krijgen, en als ik het goed heb krijg je dat met 55km nog net niet.
Alleen ik ben best nog wel een beginner en weet niet precies hoe ik dit nu voor elkaar moet gaan krijgen , dus nu wil ik vragen of jullie tips hebben zodat die 55 gaat en lekker optrekt (dat het voorwiel nog net niet de lucht invliegt), ik heb al iets gelezen over uitlaat prop uithalen, maar dan moest ik weer grotere sproeier ofzo en misschien lichte rolletjes voor lekker optrekken?
Hoor graag wat jullie het beste lijkt.

had ook al op een echt wallaroo forum gepost maar kreeg maar geen reply's hopenlijk mag het hier ook

Paultje
 
Last edited by a moderator:
ben je belg of nl? in BE mag een B klasse op de rollen met jou der op 53kmpu, A klasse 33kmpu maar als die nu bv 40loopt doen ze meestal niet moeilijk over (of je moest 1met slecht humeur te pakken hebben) als hij maar 1 of 2km harder dan 53 loopt nemen ze hem in beslag

verder als hij 45 rijd op teller dan neem ik aan dat dit een a klasse is?
 
yup, ik dacht dat je belg was omdat je wallaroo's niet snel in nl zal zien.
boven quick forum staat de wiki als je daar even op klikt en dat op afstellen dan kan daarmee beginnen.
 
prop uit de uitlaat gehaald?
varioring eruit?

al gedaan? goed afgesteld?

dan kan je alleen nog maar andere cilinder,carb, powerfilter, uitlaat doen
 
nee als hij maar 40 rijd zit er zoiezo nog een prop inde uitlaat en wss een ring in je vario (of een plaat bij honda)
een powerfilter op zoon ding is echt nutteloos, en je verneukt er je motor mee. zeker als je hem dagelijks gebruikt.
 
hmm ok, dus als die prop uit uitlaat is win je ong 5km per uur?
en als ik um sneller wil late optrekke wat lichtere rolletjes?, maar dan verlies je ook weer wat topsnelheid ofniet?
 
Je moet niet zomaar aan je rolletjes zitten. Die moet je pas opnieuw afstellen als je een andere uitlaat of vario of cilinder monteert. Zomaar lichtere rollen plaatsen ga je overtoeren van draaien = minder power en meer slijtage = dom

Haal de prop uit je uitlaat en de plaat achter de vario weg, het is een hondaatje dus je zal nog steeds de 75 echte niet halen waarschijnlijk. 65 a 70 echte km/u (teller van honda is redelijk precies) denk ik
 
haha, ik wil ook niet echt 70+ he ,
is meer om mee op de weg te rijden, ga misschien binnekort wel een race brommertje kope en die tune, maar deze wil ik meer 50-55 en sneller optrekken.
maar dus niet aan rolle zitte, hoe zorg ik dan dat die sneller optrekt? andere trekveer? of drukveer?
 
Nee. Als je de prop uit je uitlaat haalt zal je al een stuk sneller optrekken. Door je varioring of varioplaat draai je dan mogelijk wel wat overtoeren op top, dat merk je vanzelf wel. Als dat zo is is het het beste om die plaat er wel uit te halen, anders slijt de boel onnodig snel als je op topsnelheid rijdt. De varioplaat begrenst alleen je snelheid, niet je trekkracht.

Trekkracht en snelheid gaan samen het is geen puchje he
 
hmm ok, dus beste kan ik naar die uitlaat gaan kijken ,
en die trek/drukveer?
trouwens, stel dat die te hard rijdt en je stelt um af, dat is wat anders dan begrenzen ofniet? met afstellen kan je tog geen boete krijge ofwel?
 
nee, maar voor te hoge snelheid wel dat is de enigste manier om een boete te krijgen, of met illegale scooteronderdelen (70cc e.d) rondrijden. mag je niet op de openbare weg gebruiken .
 
Als je harder wilt optrekken kan je er eventueel een nieuwe koppeling of koppelings veertjes erin kunnen zetten.
Ook zou je lichteren rollen erin kunnen doen.
Je zal dan nog steeds geen auto wheelie kunnen trekken maar je zult wel sneller optrekken.
 
Als je harder wilt optrekken kan je er eventueel een nieuwe koppeling of koppelings veertjes erin kunnen zetten.
Ook zou je lichteren rollen erin kunnen doen.
Je zal dan nog steeds geen auto wheelie kunnen trekken maar je zult wel sneller optrekken.

jij bedoeld de koppeling afstellen zeker? een nieuwe koppeling is nergens voor nodig. lichtere rollen kan je HELEMAAL nog niet zeggen omdat je niks van zen toerenverloop kent... hij moet hem eerst nog ontgrenzen.

nee, maar voor te hoge snelheid wel dat is de enigste manier om een boete te krijgen, of met illegale scooteronderdelen (70cc e.d) rondrijden. mag je niet op de openbare weg gebruiken .

daar is al helemaal niks van waar als je ze ontgrenst lopen ze al tegen de 60 of 70. haal die plaat en prop er maar een keer uit en stel de boel netjes af. 70cc is nergens voor nodig. ik dacht dat ze in nl toch pas boete gaven vanaf 60 ofzo? welke ontgrenste 50cc scooter van tegenwoordig haald dat niet? heb je geen 70cc voor nodig hoor|(
 
is het een idee dat ik die prop eerst eens uit de uitlaat haal en misschien daarna ff geluid opneem en ff hier link post? kunne jullie dan hore of het goed klinkt of er iets niet goed is?
 
Status
Not open for further replies.