Wallaroo uitlaat origineel vs tecnigas vs sitoplus .

Oppy

New Member
Hallo , ik heb een vraag aangaande de uitlaat van mijn wallaroo.
Stel dat ik moet kiezen uit volgende uitlaten ( om de setup er zo origineel mogelijk te laten uitzien ) .
Een originele wallaroo b klasse uitlaat, een tecnigas b klasse uitlaat of een sito plus b klasse uitlaat.
Uiteraard van allemaal de prop verwijderd .
Met welke van de 3 zou ik het vlotst optrekken en het meest vermogen hebben , het enige wat niet origineel is is de vario (malossi multivar) en de druk en trekveren zijn blauw (weet niet of het ori is of niet ).
Alvast bedankt voor jullie respons .
 
Advertisement - register to remove this

Over welke tecnigas heb je het dan? neem aan sport pro?)

Een originele is altijd wel het beste, maar levert niet altijd de meeste prestaties, meestal wel gewoon erg voldoende. En benzine verbruik is normaal gespoken gewoon minimaal mogelijk.

De tecnigas kan je wel wat betere prestaties opleveren, en ze maken hele goede uitlaten. Prestaties net iets beter als originele denk ik.

Volgens mij is de sito plus net een klein beetje beter op de prestaties (tegenover de tecnigas), en verbruikt ook meer benzine dan de originele
Sito plus zijn wel roest uitlaten, kunnen minder hebben dan een originele uitlaat.


De sito plus is denk ik veller, alleen wel een roestbak en een hoge benzine verbruik.

De technigas is wellicht een mooie tussen motor.. Minder verbuik, iets minder prestaties dan de sito.

Orgineel gaat naar mijn idee altijd veel langer mee (sito roest best wel snel) maar presteerd op laag en midden gewoon goed, maar maakt niet hogere toeren om sneller te zijn.
 
Ik had het over de tecnigas die er net zo uitziet als de originele wallaroo uitlaat.
De sito plus ziet er ook uit als een originele.
Ik wil geen sportuitlaat omdat ik dan misschien aanpassingen moet doen aan de carburator.
Ik wil gewoon ietwat vlotter accelereren zonder teveel topsnelheid er bij.
Denk dat ik dan best de tecnigas neem.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg !
 
a.jpg


Bij zo`n uitlaat is de kans dat je de sproeier met 2 of 4 maten moet vergroten ook aanwezig. Het is immers geen OEM specificatie..
Kan van buitenaf hetzelfde eruit zien, maar binnenin kan het heel anders in elkaar zitten..


Heb even gekeken, de sito (leovince fabriek) is rond de 99 euro (als ik goed heb gekeken) en de tecnigas 56 euro>

Zou zelf de tecnigas bij deze nemen. Sitos roesten gewoon erg hard, en vind het persoonlijk die 99 euro niet waard.

De grote kans dat je de sproeier bij de sito plus moet vergroten is groter dan bij de tecnigas.
 
View attachment 62914


Bij zo`n uitlaat is de kans dat je de sproeier met 2 of 4 maten moet vergroten ook aanwezig. Het is immers geen OEM specificatie..
Kan van buitenaf hetzelfde eruit zien, maar binnenin kan het heel anders in elkaar zitten..


Heb even gekeken, de sito (leovince fabriek) is rond de 99 euro (als ik goed heb gekeken) en de tecnigas 56 euro>

Zou zelf de tecnigas bij deze nemen. Sitos roesten gewoon erg hard, en vind het persoonlijk die 99 euro niet waard.

De grote kans dat je de sproeier bij de sito plus moet vergroten is groter dan bij de tecnigas.
Inderdaad, de tecnigas is de goedkoopste en ik denk dat dit de beste keuze is.
Ik zal na installatie enkele km's rijden en zien hoe de bromfiets reageert en controleren wat de kleur kleur van de bougie is.
 
Gewoon de bougie kleur in de gaten houden, als die wat grijzig word draai je een wat grotere sproeier wat er na komt erin.
Blijft die daarna nog een beetje grijs, gewoon nog een groter gaan..
 
Back
Top