Wallaroo rules

Erik

Banned
Ik heb dit gevonden op een van de geweldige scootersites die het internet rijk is
smile.gif
smile.gif
.

wallarooklein.jpg


Een wallaroo is een brommertje dat eigenlijk gemaakt is voor snelheden van ongeveer 60 km/u, maar uit ervaring is gebleken dat hij het bij snelheden van 85 km/u nog goed houdt. Om te beginnen zul je altijd moeten beginnen met het vervangen van je CDI, anders zul je nooit harder dan vijftig gaan. LET OP: bij sommige dealers hebben ze dit al voor je gedaan!. Ten tweede is het verstandig om een andere uitlaat te kopen. De meest poplulaire uitlaten in Nederland zijn de Gianelli Sport Pro 5 (teruglopend), en de Leovinci HandMate. Andere alternativen zijn zijn de korte Leovinci, en de Leovinci Sito. Dan zijn er ook nog een paar gekken op deze aardbol die zelf scooteruitlaten hebben gelast of verbouwdt, en deze dan bij hun wallaroo eronder gelegd hebben. Bij het kopen van een andere uitlaat zul je ook andere rolletjes moeten kopen (vaak krijg je deze erbij). Ten derde is het verstandig om een andere koppeling erin te leggen. De meest voor de handliggende is van Polini, maar eentje van Mallossi is ook mogelijk. Wanneer je dit hebt gedaan zul je een wallaroo hebben die in Nederland het meeste rondrijden (snelle CDI, snelle uitlaat, snelle koppeling). Je kunt nu lekker 'cruisen' met een goede snelheid van tussen de 65 en 75 km/u. Voor de gekken onder ons, die deze snelheid niet genoeg vinden, is het verstandig om met het grotere werk te beginnen, namelijk de cilinder vervangen. De beste cilinder die nu op de markt is voor een wallaroo is die van Polini, maar weer is een Malossi ook mogelijk. Het beste kun je een 70cc pakken. Wanneer je dit hebt gedaan, zul je ook een andere sproeier erin moeten zetten, of het liefst een andere carborateur. Als je voor kwaliteit kiest, dan kun je het beste een Dell'orto 17,5mm pakken. Wanneer je deze stappen hebt ondergaan, heb je eigenlijk al een klein beestje met een snelheid van tussen de 80 en 90 km/u. Wanneer je hier na een tijdje al op bent uitgekeken, is het verstandig om spullen 'in de transmissie' te gaan vervangen. Sterk aan te raden is om eerst een Polini of een andere racevario te kiezen. Dan kun je andere trekveertjes erin zetten, en dan een andere drukveer. Vervolgens kun je ervoor kiezen om een andere overbrenging te kiezen (weer Polini of Malossi), om de verhouding hard optrekken/topsnelheid te verleggen. Wanneer je dit hebt gedaan is het trouwens ook wel verstandig om een race-krukas te kopen. En wanneer je hier mee klaar bent (en inmiddels geen cent meer op je rekening hebt), heb je waarschijnlijk het beest van de buurt. Uit ervaring is het sterk af te raden om een zogenaamde Crossfilter te kopen. Kwa snelheid zul je best veel harder gaan, alleen je moet je sproeier zo groot maken, dat je beestje 1:0,5 gaat rijden.

Wie wil er nou geen wallaroo?
wink.gif
 
Advertisement - register to remove this

Quote:
"LeoVinci is de absolute koploper als het gaat om uitlaten met kwaliteit, terwijl Gianelli kort daarachter volgt met types als de NR-X. Polini en Techigas zijn bedrijven die nog vrij onervaren zijn in het maken van uitlaten."

Ja, dat zijn echte kenners daaro
wink.gif
 
je moet wel oppaseen dat je als je velgen gaat tunen (verven dus) dat je ze alletwee even goed verft anders gaat één wiel sneller dan het andere. Mijn vriend zijn voorwiel werd zo eens voorbijgestoken door zijn achterwiel.
 
juist tom.. ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die opletten!!!!!!!!
ook moet nauwkeurig gekeken worden naar de bestickering van de super WALLEROOOOOOO

plak je nr 1 op je scooooot ga je gewoon het snelst... plak je nr 51 op zoals in de foto......ben je superlangzaam.. iedereen snapt hem??
1 snel......50....schilpaddenspeed
 
Weet je waardoor je ook sneller gaat op je wallaroo: Uitgeboorde en opgehoogde en verlichte VENTIELDOPJES dan ga je echt als een speer (ditzelfde kun je ook doen met je linker achterknipperlicht!!!!)
 
Sorry van dat linkerachterknipperlicht ik bedoel gewoon het achterlicht natuurlijk...
En je moet er trouwens ook gewoon een propellor op je bedrading aansluiten heb je altijd windje mee!!! (ga je echt als een speer)
 
ik heb vandaag ook iets gezien bij mijn dealer voor de wallaroo een super snelle benzine slang. maar je moet ook de snelle tank kopen.
biggrin.gif


ga je 10 tot 15 km/h sneller van
biggrin.gif


[This message has been edited by sf50_racing (edited 02 October 2000).]
 
ruud
ik heb het niet over een klein fotootje jatten maar over een complete pagina's. en als jij de eigenaar bent van die runner en je wilt niet dat ie bij ons op de site staat dan zorg ik er wel voor dat ie weg word gehaald.
mzzl
 
ik ben NIET de eigenaar van die Runner...

maar jij hebt het over jatten terwijl je het zelf ook doet.....

en dat het een klein fototje is maakt niet uit het gaat om het principe
 
Back
Top