Erik
Banned
Ik heb dit gevonden op een van de geweldige scootersites die het internet rijk is
.
Een wallaroo is een brommertje dat eigenlijk gemaakt is voor snelheden van ongeveer 60 km/u, maar uit ervaring is gebleken dat hij het bij snelheden van 85 km/u nog goed houdt. Om te beginnen zul je altijd moeten beginnen met het vervangen van je CDI, anders zul je nooit harder dan vijftig gaan. LET OP: bij sommige dealers hebben ze dit al voor je gedaan!. Ten tweede is het verstandig om een andere uitlaat te kopen. De meest poplulaire uitlaten in Nederland zijn de Gianelli Sport Pro 5 (teruglopend), en de Leovinci HandMate. Andere alternativen zijn zijn de korte Leovinci, en de Leovinci Sito. Dan zijn er ook nog een paar gekken op deze aardbol die zelf scooteruitlaten hebben gelast of verbouwdt, en deze dan bij hun wallaroo eronder gelegd hebben. Bij het kopen van een andere uitlaat zul je ook andere rolletjes moeten kopen (vaak krijg je deze erbij). Ten derde is het verstandig om een andere koppeling erin te leggen. De meest voor de handliggende is van Polini, maar eentje van Mallossi is ook mogelijk. Wanneer je dit hebt gedaan zul je een wallaroo hebben die in Nederland het meeste rondrijden (snelle CDI, snelle uitlaat, snelle koppeling). Je kunt nu lekker 'cruisen' met een goede snelheid van tussen de 65 en 75 km/u. Voor de gekken onder ons, die deze snelheid niet genoeg vinden, is het verstandig om met het grotere werk te beginnen, namelijk de cilinder vervangen. De beste cilinder die nu op de markt is voor een wallaroo is die van Polini, maar weer is een Malossi ook mogelijk. Het beste kun je een 70cc pakken. Wanneer je dit hebt gedaan, zul je ook een andere sproeier erin moeten zetten, of het liefst een andere carborateur. Als je voor kwaliteit kiest, dan kun je het beste een Dell'orto 17,5mm pakken. Wanneer je deze stappen hebt ondergaan, heb je eigenlijk al een klein beestje met een snelheid van tussen de 80 en 90 km/u. Wanneer je hier na een tijdje al op bent uitgekeken, is het verstandig om spullen 'in de transmissie' te gaan vervangen. Sterk aan te raden is om eerst een Polini of een andere racevario te kiezen. Dan kun je andere trekveertjes erin zetten, en dan een andere drukveer. Vervolgens kun je ervoor kiezen om een andere overbrenging te kiezen (weer Polini of Malossi), om de verhouding hard optrekken/topsnelheid te verleggen. Wanneer je dit hebt gedaan is het trouwens ook wel verstandig om een race-krukas te kopen. En wanneer je hier mee klaar bent (en inmiddels geen cent meer op je rekening hebt), heb je waarschijnlijk het beest van de buurt. Uit ervaring is het sterk af te raden om een zogenaamde Crossfilter te kopen. Kwa snelheid zul je best veel harder gaan, alleen je moet je sproeier zo groot maken, dat je beestje 1:0,5 gaat rijden.
Wie wil er nou geen wallaroo?
Een wallaroo is een brommertje dat eigenlijk gemaakt is voor snelheden van ongeveer 60 km/u, maar uit ervaring is gebleken dat hij het bij snelheden van 85 km/u nog goed houdt. Om te beginnen zul je altijd moeten beginnen met het vervangen van je CDI, anders zul je nooit harder dan vijftig gaan. LET OP: bij sommige dealers hebben ze dit al voor je gedaan!. Ten tweede is het verstandig om een andere uitlaat te kopen. De meest poplulaire uitlaten in Nederland zijn de Gianelli Sport Pro 5 (teruglopend), en de Leovinci HandMate. Andere alternativen zijn zijn de korte Leovinci, en de Leovinci Sito. Dan zijn er ook nog een paar gekken op deze aardbol die zelf scooteruitlaten hebben gelast of verbouwdt, en deze dan bij hun wallaroo eronder gelegd hebben. Bij het kopen van een andere uitlaat zul je ook andere rolletjes moeten kopen (vaak krijg je deze erbij). Ten derde is het verstandig om een andere koppeling erin te leggen. De meest voor de handliggende is van Polini, maar eentje van Mallossi is ook mogelijk. Wanneer je dit hebt gedaan zul je een wallaroo hebben die in Nederland het meeste rondrijden (snelle CDI, snelle uitlaat, snelle koppeling). Je kunt nu lekker 'cruisen' met een goede snelheid van tussen de 65 en 75 km/u. Voor de gekken onder ons, die deze snelheid niet genoeg vinden, is het verstandig om met het grotere werk te beginnen, namelijk de cilinder vervangen. De beste cilinder die nu op de markt is voor een wallaroo is die van Polini, maar weer is een Malossi ook mogelijk. Het beste kun je een 70cc pakken. Wanneer je dit hebt gedaan, zul je ook een andere sproeier erin moeten zetten, of het liefst een andere carborateur. Als je voor kwaliteit kiest, dan kun je het beste een Dell'orto 17,5mm pakken. Wanneer je deze stappen hebt ondergaan, heb je eigenlijk al een klein beestje met een snelheid van tussen de 80 en 90 km/u. Wanneer je hier na een tijdje al op bent uitgekeken, is het verstandig om spullen 'in de transmissie' te gaan vervangen. Sterk aan te raden is om eerst een Polini of een andere racevario te kiezen. Dan kun je andere trekveertjes erin zetten, en dan een andere drukveer. Vervolgens kun je ervoor kiezen om een andere overbrenging te kiezen (weer Polini of Malossi), om de verhouding hard optrekken/topsnelheid te verleggen. Wanneer je dit hebt gedaan is het trouwens ook wel verstandig om een race-krukas te kopen. En wanneer je hier mee klaar bent (en inmiddels geen cent meer op je rekening hebt), heb je waarschijnlijk het beest van de buurt. Uit ervaring is het sterk af te raden om een zogenaamde Crossfilter te kopen. Kwa snelheid zul je best veel harder gaan, alleen je moet je sproeier zo groot maken, dat je beestje 1:0,5 gaat rijden.
Wie wil er nou geen wallaroo?