Wallaroo rode vs gele drukveer

nightwolf88

Well-Known Member
Ie.

IK kom er maar niet uit wat nu het beste uitkomt de rode of de gele drukveer. Ze doen het persies soms allebei evengoed het is moeilijk te zeggen.

*Wel dat bij de rode lijkt hij iets beter te herpakken. Maar persies minder overbrenging leveren.
*Bij de gele lijkt hij slechter te herpakken. Maar iets meer overbrenging te leveren.

Nu is de vraag als de billekes hetzelfde blijven veranderd het toerengebied dan dramatisch als ik een rode of een gele pak?? (dus bij rood hoger dan bij geel)

[kleine bijvraag: weet er iemand de orginele hoofdsproeier maat die in de polinicarbu(17,5) zit voor wallaroo.(want soms denk ik dat de 85 te klein is en vroeger met de polini ging hij beestig maar ik weet niet meer welke sproeier dat was:(]

kleine specifcatie lijst.
indien meer info gewenst zeg je het maar.

Malossi 70 giet bijgewerkt
carter bijgewerkt
Vario: malossi: 6 x 5.8 gram
Carb: 17,5 delorto (55 ,55 , 85)
Orginele koppeling met gewoon andere trekveren en dus ja de gele of de rode :D

Alvast bedankt.

Ciao

Advertisement - register to remove this

tja , afstellen is niet iets wat je zomaar doet , en aangezien jij er nog niet helemaal achter bent hoe het nou helemaal precies werkt word het een stuk moeilijker.

sproeiers moet je afstellen op kouw setup , dus koop er een stuk of wat en ga proberen.

rollen en drukveren net zo.

het is gewoon allemaal een kwestie van testen , bij een drukveer bijv. moet je eerst de drukveer vervangen en dan de rest er omheen ook weer veranderen zoals rollen en trekveren , maar ook de v-snaar bijv. is belangrijk.

al met al is afstellen gewoon moeilijk en niet iets wat je zou moeten doen als je het nog niet begrijpt.

tja , afstellen is niet iets wat je zomaar doet , en aangezien jij er nog niet helemaal achter bent hoe het nou helemaal precies werkt word het een stuk moeilijker.

sproeiers moet je afstellen op kouw setup , dus koop er een stuk of wat en ga proberen.

rollen en drukveren net zo.

het is gewoon allemaal een kwestie van testen , bij een drukveer bijv. moet je eerst de drukveer vervangen en dan de rest er omheen ook weer veranderen zoals rollen en trekveren , maar ook de v-snaar bijv. is belangrijk.

al met al is afstellen gewoon moeilijk en niet iets wat je zou moeten doen als je het nog niet begrijpt.

Ik begrijp alles er rond wel.

Maar het is zo moeilijk te voelen wat nu het beste was dat ik dacht dat een mening van buitenaf misschien voor nieuwe ideen/standpunten kon zorgen.
Ik ga nu nog eens wat andere gewichten proberen, want geraak er echt niet uit.

Toch bedankt voor de mooie volledigheid van uw reactie.

Ciao

Dus gewoon theoretisch wat geeft het meeste toeren als er nix verandert buiten gele en rode drukveer ( rood wss maar is dit veeeel of niet dat is eigenlijk vooral de vraag. Want op het gevoel lijkt het niet veel te zijn.

Alvast bedankt.

het kan zelfs zijn dat je juist minder toeren draait met een te zware drukveer maar dat is wel uitzonderlijk.

zoals ik al zei is het gewoon een kwestie van vanalles testen voordat je precies weet wat het beste loopt.

een variosysteem is een zeer ingewikkeld stukje techniek waar tig dingen in zitten waar je rekening mee dient te houden , en de afstelling kan daarom ook niet zomaar worden gezegd , elke setup reageerd anders.

daarom zul je dus allerlei spullen moeten hebben om dit te gaan testen.

Back