Wallaroo loopt niet op standaard filter.

bennieboy90

Well-Known Member
Hoi , allemaal dit is me eerste post zit ook op SF.nl maar goed heb een wallaroo met het volgende...

Nou kijk eens ,ik rijd al geringe tijd met 70cc athena malossi kop ,gianelli pro5 ,Dellorto 16 mm ,Polini spruitstuk ,rond en dn een powerfilter erop .

Nu heb ik prop in uitlaat gelast , en standaard filter erop .

Maar hij loopt dan wel maar het wiel draait niet, er komen te weinig toeren om de koppeling te pakken . Heb er al wat lichtere rollen ingedaan maar dat helpte niet.
Dus een keer zonder filter en hij loopt gewoon als vanouds maar dn met wat overtoeren .
Heb alle standen van luchtschroef ook al geprobeerd maar tevergeefs .

Er zat toen met powerfilter een sproeier van 82 in zag ik net .

mijn beredenering is nu krijgt hij minder lucht , dus moet hij ook minder benzine ( dus kleinere sproeier).
Heb nu al 75 en 72 geprobeerd maar tevergeefs , er zitten nu ook 5.1 gram rollen in . Voorheen 6,7 gram
Graag jullie mening en wat voor sproeier dan .

Vriendelijke groet Ben .s
 
Advertisement - register to remove this

Je zult nu veel minder vermogen hebben dan voorheen. Zeker omdat het standaard luchtfilter van wallaroo geen hol waard is icm grotere carbu. Je moet alles terug aanpassen om de boel goed te laten draaien.

Als de koppeling te weinig toeren maakt om aan te pakken moeten der lichtere trekveertjes in. Zeker geen lichtere rolletjes.

Ook moet der een lichtere drukveer in dan voorheen.

Kwa carbu-afstelling: Doe er een bougie met warmtegraad 7 in. Kijk dan eens naar de kleur na een stuk volgas rijden. Ik denk dat je met 75 ong goed zit.

Succes!!
 
metecco said:
Je zult nu veel minder vermogen hebben dan voorheen. Zeker omdat het standaard luchtfilter van wallaroo geen hol waard is icm grotere carbu.

Succes!!

idd en powerfilter is rommel ,neem het van mij aan. Er komt veel meer vuil enz door . Ik reed airbox ,niet dat zo super gezond is maar toch beter. Ik zou gewoon met powerfilter blijven rijden en er een nylon kous overheen trekken
 
Back
Top