Waarrom 2 vacuum slangen op spruitstuk

Advertisement - register to remove this

ik heb namelijk een ander probleem: mijn olie compartiment zit bom vol met olie en benzine. Ook komt er een kluts benzine uit mijn bougiegat van cilinder bij starten. Ik vraag mij dus af hoe komt zowiezo de benzine in mijn olie compartiment...
Post automatically merged:

ik heb namelijk een ander probleem: mijn olie compartiment zit bom vol met olie en benzine. Ook komt er een kluts benzine uit mijn bougiegat van cilinder bij starten. Ik vraag mij dus af hoe komt zowiezo de benzine in mijn olie compartiment...
Tevens heb ik 6 bar compressie druk en daar lopen al mijn scooters gewoon goed op. Starten gaat ook nog wel maar dan volgas en loopt hij 2 minuten redelijk en vervolgens stopt hij ermee...

Kan alleen maar via de carburateur , (of lekke benzine kraan (benzine via vacuum slang ))0 komen die overloopt , en via het inlaat kanaal langs zuiger en cilinder het carter in loopt. 6 Bar is overigens niet veel , voor een 4 takt . Tap wel je carter af , je hebt nu een erg verdunde smering.

Kan alleen maar via de carburateur , (of lekke benzine kraan (benzine via vacuum slang ))0 komen die overloopt , en via het inlaat kanaal langs zuiger en cilinder het carter in loopt. 6 Bar is overigens niet veel , voor een 4 takt . Tap wel je carter af , je hebt nu een erg verdunde smering.
Ik denk dat de benzine kraan/membraam de boosdoener is want haal ik de carabuteur weg haalt blijft er benzine uit de toevoerslang komen.

Maar ik had het gevoel dat er via de vacuumslangen er benzine in het carter komt via de ontluchting....

Kijk ook of de vlotternaald zijn werk doet want ook al blijft de vacuumkraan open staan, de vlotter/vlotternaald moet de brandstoftoevoer tot de carburateur afsluiten als de vlotterkamer van je carburateur vol is en moet dus voorkomen dat je carburateur overloopt.

Kijk ook of de vlotternaald zijn werk doet want ook al blijft de vacuumkraan open staan, de vlotter/vlotternaald moet de brandstoftoevoer tot de carburateur afsluiten als de vlotterkamer van je carburateur vol is en moet dus voorkomen dat je carburateur overloopt.
Ja die test heb gedaan want die beredenering had ik ook bedacht maar werkt goed zodra de vlotter omhoog gaat sluit het de aanvoer.......maar bedoelen jullie met het ssl systeem..

Dre,
dat is een systeempje die extra lucht in he uitlaatgassen pompt zodat de katalysator in je uitlaat beter zijn werk kan doen.
Het vacuumslangetje bedient het klepje dat deze lucht toelaat tot het systeem.

Zoek maar eens op bijvoorbeeld "Pair system gy6" op Youtube, er zijn genoeg filmpjes die uitleggen hoe dit pair of sls systeem werkt.
Je vindt ook ontelbare zinloze filmpjes hoe je dit systeem verwijdert wat geen enkele toegevoegde waarde heeft, integenteel.

ik ben er achter gekomen dat er benzine terug komt via de vacuumslang naar het spruitstuk.en dan komt erdus benzine bij de zuiger in een bep. stand.
Het heeft dus degelijk nut een deugelijke benzinekraan.
Mijn volgend probleem is hij zuigt niet genoeg vacuum..
Maar dat zal wel komen door een minder goede zuiger. Ik ga de cilinder eraf halen..

ik ben er achter gekomen dat er benzine terug komt via de vacuumslang naar het spruitstuk.en dan komt erdus benzine bij de zuiger in een bep. stand.
Het heeft dus degelijk nut een deugelijke benzinekraan.
Mijn volgend probleem is hij zuigt niet genoeg vacuum..
Maar dat zal wel komen door een minder goede zuiger. Ik ga de cilinder eraf halen..
Zit er geen terugslagklep in die slang ?

ik ben er achter gekomen dat er benzine terug komt via de vacuumslang naar het spruitstuk.
Ik weet niet wat je hierboven precies mee bedoelt maar er mag geen benzine vanuit je benzinekraantje terugstromen via het vacuumslangetje naar het spruitstuk.
Dan lekt het membraan in je vacuumkraantje en dien je dit vacuumkraantje te vervangen en is dit ook de reden waardoor je denkt te weinig vacuum te hebben.

Back