Waarom start die niet meer na het wisselen cilinder?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Voor de duidelijkheid ik heb 2 aerox scooters. Ik heb al één topic daarvoor aangemaakt.

Het gaat nu om een aerox 49,9cc bouwjaar 2009. 2takt.

Ik heb de cilinder los gehaald ivm het vervangen, na vermoeden, van de zuiger veren.
Ik heb er nu een nieuwe ingebouwd, 50cc snel, omdat de wand te beschadigd was van de ouwe en laten honen heb ik geen ervaring mee.

Maar goed, de cilinder is geplaatst volgens de beschrijving, zuigerveren op de juiste positie en zuiger goed gemonteerd en pakkingen zijn vernieuwd. Maar na alles weer terug gebouwd te hebben, kvs vernieuwd, transmissie olie vernieuwd enz. Krijg ik hem niet meer aan de praat.

Is al mijn tweede keer verdomme. Ik moet sparen voor een nieuwe cilinder en als ik hem heb en na montage niet aan de praat krijg dan baal ik daar enorm van.

Ik heb een vonk, compressie, cdi alles weer terug gebouwd. Maar helemaal niets. Kan blijven kicken maar levert niets op.

Wat zie ik over het hoofd?

Ik hoop met wat hulp van jullie deze weer aan te praat te krijgen.

Groetjes M
 
Advertisement - register to remove this

Is het dezelfde type cillinder als dat je eerst had?
Zo niet heeft je nieuwe cillinder een ander mengsel nodig. Probeer hem eens op nieuw af te stellen. Lucht/benzine. Sproeier, luchtstel schroef. Het kan bijvoorbeeld zijn dat hij te veel of te weinig benzine/lucht krijgt en daardoor niet aanslaat.
 
Hoi enterprice,

De cilinder zou hetzelfde moeten zijn echter is dit nu een 50 snel ipv 50cc normaal.
Maar die zat er volgens mij ook al in.

De cilinder zou volgens de verkoper 1 op 1 passen. En heb dat dus ook om gebouwd.
Maar ja nou niets meer terwijl alles aanwezig is zoals compressie enz.
 
50cc snel heeft een snellere timing dan een standaard cilinder. Dus ja dan gaat er ook meer brandstof door..
(bij peugeot vertikaal heeft precies dezelfde cilinder 7 poorten, i.p.v de de 5 die de originele peugeot cilinder heeft.

Dus afstellen van die carburateur..

En als je 2 zuigerveren hebt, waarvan 1 zilver lijkt en die andere zwart. Dan altijd de zilvere in de hoogst mogelijke slot.
 
50cc snel heeft een snellere timing dan een standaard cilinder. Dus ja dan gaat er ook meer brandstof door..
(bij peugeot vertikaal heeft precies dezelfde cilinder 7 poorten, i.p.v de de 5 die de originele peugeot cilinder heeft.

Dus afstellen van die carburateur..

En als je 2 zuigerveren hebt, waarvan 1 zilver lijkt en die andere zwart. Dan altijd de zilvere in de hoogst mogelijke slot.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik iets kan aanpassen. Misschien een maatje grotere sproeier of zo. ga vanmiddag kijken.

Dank voor je antwoord.
 
Back
Top