Waarom niet pitbiken?

wolfracing.nl

Pitbike Cowboy
Ik heb een vraagje,

waarom zijn er zo WEINIG mensen die er pitbiken je hebt heeel veel
plezier en het kost geen ene ... (goedkoopste race gelegenheid waarbij
je kan schakelen), natuurlijk kun je het zelf zo duur maken als je wilt maar het kan zeker ook goedkoop. daarom zijn er 2 klassen bij de SBO -10pk standaart* +10pk tuned klasse zeg maar.
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap t ook nog niet echt. Ik vind t onwijs gave dingen alleen het slaat nog niet aan. Maybe komt t omdat we in nederland de jeugd wat meer 2takt georienteerd is en je met pitbikes ook niet de openbare weg opmag (je hebt natuurlijk goedgekeurde maar die zijn nogal duur).
 
Ik snap t ook nog niet echt. Ik vind t onwijs gave dingen alleen het slaat nog niet aan. Maybe komt t omdat we in nederland de jeugd wat meer 2takt georienteerd is en je met pitbikes ook niet de openbare weg opmag (je hebt natuurlijk goedgekeurde maar die zijn nogal duur).

De markt zal de vraag zien en aanpassen alleen dat kost tijd.

De indoor rijders komen langszaam naar buiten en als ik zie dat ik 24 man had rijden bij de pitbike op Venray voor een eerste seizoen, zoveel rijders zijn ern og nooit geweest vanaf de start.

Ik snap wel wat Ramon bedoeld, maar dat gaat allemaal goed komen. Hoorde op Venray een grote groep die graag vanaf Spa of Adam mee gaan rijden.

Ciao

@lex
 
Ik moet juist zeggen dat ik nooit had durven denken dat er zoveel rijders zouden zijn op race 2! Dus ik vind het allemaal heel erg meevallen eigenlijk, als je kijkt naar bijvoorbeeld de opkomst van de metrakit racers, dan is het helemaal super natuurlijk ;)
 
....waarom zijn er zo WEINIG mensen die er pitbiken .....
Het is gewoon nog veel te onbekend..... tenminste... zo is het hier in de buurt (Midden Brabant):'(

Tot voor enkele weken wist ikzelf ook niet dat er wedstrijden waren voor de 'brommertjes' die ik op de cross-wedstrijden genoeg op het rennerskwartier zag rijden.

Hier in de buurt is de interesse in motorsport altijd al minimaal geweest; in de tijd dat ik crosste waren we met 3 man uit 8 á 9 omringende dorpen; veel te weinig natuurlijk. |(
Ook in mijn mini-bike-tijd was er in de verre omgeving niemand die zo'n ding had/racete. (later had iedereen er eentje maar deed er nix mee dan op straat/parkeerplaats rijden).

Ben zelf nu van plan om de plaatselijke/regionale media te gaan benaderen; heb nog goede contacten door mijn Dakar-avontuur vorig jaar. Al komt er door deze media-aandacht maar één nieuwe serieuze racer bij, ben ik al weer blij.+ralf+

Mzzl Peet.
 
Nou...

Ik zou wel eens op een pitbike willen stappen tijdens een training in amsterdam ofzo... Robinho, mag wel toch :p?

Kijken of het echt grappig is.. :)

Ik vind ze "traag" overkomen.... Maar dat zal wel aan het geluid liggen.. dat is natuurlijk effe 7000 toeren minder dan de 70cc-raceplee's
 
Onderhoud is in ieder geval goedkoper dan de scooters... OF je blokje moet gewoon in de soep lopen, maar dat is niet zo vaak aan de orde denk ik ;)
 
@ wolfracing:

Wat ben je al zoal kwijt aan aanschaf enzo?

een goede pitbike voor de races bij de SBO ben je ongeveer
1500 - 2100 kwijt kant klaar.
beetje benzine erin en af en toe de olie ff peilen en klaar.
als je hem orgineel laat dan kan makelijk een seizoen rijden
zonder dat er iets kapot gaat.
 
Nou...

Ik zou wel eens op een pitbike willen stappen tijdens een training in amsterdam ofzo... Robinho, mag wel toch :p?

Kijken of het echt grappig is.. :)

Ik vind ze "traag" overkomen.... Maar dat zal wel aan het geluid liggen.. dat is natuurlijk effe 7000 toeren minder dan de 70cc-raceplee's


had je even in spa moeten kijken naar de jongens van monstermoto die reden met een pitpro comp en die ging toch erg hard hij reed een tijd van 54 dus ook niet langzaam.
 
had je even in spa moeten kijken naar de jongens van monstermoto die reden met een pitpro comp en die ging toch erg hard hij reed een tijd van 54 dus ook niet langzaam.

ja das ook wel te verwachten met een droge baan, en bijna 2x zoveel vermogen. wel bruut geluid met die DOHC
 
Back
Top